79. Tik tak

99 7 4
                                    

Sid seděla na chodbě a byla hodně zvědavá jak se to teď bude dál vyvíjet, protože momentálně byla uvnitř jedna její spolužačka a ta prošla návrhem jen tak tak. Bylo vlastně směšné, že i když měl člověk dobré posudky, takvkomise mohla práci odmítnout. Ona si byla u té svojí a vlastně i u Michalovi jistá, že to bude v pohodě. Několik studentů od pondělí už bohužel vědělo, že je čeká druhý termín. Dneska zatím neprošel jen jeden spolužák a měl podobné zaměření práce jako ona. To, že v komisi byl Slovák prostě nešlo změnit, ale zároveň měl jen jeden hlas proti dvěma. Hlavní pro ní teď bylo jak se celkově cítila kolem své práce a hlavně doktorka Landová byla s její prací naprosto spokojená stejně jako doktor Čepička, který byl jejím oponentem. Teď se podívala na Michala a viděla, že si začíná nervózně hrát s hodinkami a tak mu stiskla ruku. Usmál se na ní a zároveň teď se ozvala jedna její spolužačka, která poprvé zahlédla prstýnek na její ruce. "Páni Sid ten je krásný kdo ti ho koupil? Vypadá jako zásnubní, ale není že?" Sid se podívala na Michala, který se málem začal smát nahlas a pak na spolužačku. "Koupil mi ho před skoro rokem partner a rozhodně je zásnubní." Ten šok co se objevil na tvářích spolužáků byl vážně k popukání, protože si tak dlouho hlídala soukromí až všechny prostě dokonale převezla. "Ty jsi zasnoubená a proč jsi ho nenosila dřív." "Nosila ho na řetízku, prostě vám nemusí všechno říkat."

Michal se teď doslova bavil tím jak spolužáci konečně zjistili, že je Sid zasnoubená. Koneckonců vážně ho celou dobu nosila na řetízku a měla ho tak vždycky u sebe. "Koukám, že ty jsi to věděl a proč jsme tady ten tvůj zázrak ještě neviděli. Neříkej, že se ho tady bojíš ukázat." "Jen mám ráda své soukromí a tak nemám potřebu to všude vyhlašovat." Michal viděl jak jsou spolužáci v šoku a teď nastala ještě navíc chvíle kdy přišla jedna jejich spolužačka, že viděla na fakultě Adama. Což samozřejmě vyvolalo přesně to co se dalo čekat. "Fak je dneska tady? Doufám, že se tady třeba objeví, protože na něj se tak skvěle kouká." "Já bych si hned dala říct s ním být sama v kabinetu. No uznej, že by jsi si taky dala říct." Michal se nahnul k Sid, která se sice nepřestala usmívat, ale cítil jak ztuhla. "Klid už jen tak dvě hodinky a všechny zjistí pravdu." "Já vím, ale to neznamená, že jim to budu trpět byť jen o minutu déle než je nutné." Sid neměla náladu na tyhle řeči a teď litovala, že nepoprosila ráno Adama, aby si vzal džíny tričko a koženou bundu. Měl prostě to co vždycky když jezdil sem. No musí to teď nechat být, ale za chvilku už budou všechny tyhle husy vědět jak se věci mají. Teď vyšla spolužačka a bylo jasné, že sice to bylo blbé, ale obhájila a měla z toho radost. Teď šel dovnitř jeden ze spolužáků a navíc jeden z těch co byli oblíbenci Slováka.

Děkan Musil se zadíval dlouho chodbou kde byli studenti kteří dnes obhajovali bakalářské práce. Zahlédl tam nějaký větší ruch než bylo zvykem, ale nedokázal určit o co přesně jde. Teď se vedle něj objevila jeho žena. "Klid teď už nic neuděláme, pokud to řekne tak to řekne a já jsem na to připravená." "Patricie moc mě to všechno mrzí a vážně by jsi tady neměla být." "Jsem vina úplně stejně jako ty a já u toho chci být. Minimálně mu chci vmést skutečnost, že to vím a nic to pro mě neznamená. Teď jsme šťastní a nic z toho nám nemůže ublížit." "Já jsem připraven když tak z univerzity odejít a nebudu toho litovat, ale rád bych tady všechno napravil." "Uvidíme co má doktor Hruška za esa v rukávu. Jsem si jistá, že on má v rukávu víc karet než dal zatím na vědomí." "Já spíš přemýšlím jaká je jeho skutečná motivace toho všeho. Tím spíš, že teď bude ředitel celé Dvorské zoo, takže by se tímhle tady nemusel vůbec zabývat." Pavel Musil se nechal od ženy políbit a šli si ještě sednout než se přiblíží doba kdy by tu podle Adama měli být. Teď jak se posunuli dál zahlédl jednu ze studentek. Sidonie Novotná byla excelentní studentka a mnoho jejích profesorů ji lákalo na pokračování studia. Měl možnost číst její práci a byla fantastická. Nechápal proč pokračovat nechce, ale docent Vikler mu řekl, že její důvody plně chápe. No každopádně teď nastal čas čekání a uvidí se co se stane.

Sid se dívala na hodiny na zdi a jemně poslouchala jejich zvuk. Tik tak, tik tak, tenhle zvuk teď měřil dobu kdy byl Michal uvnitř a ve které musí být schopen obhájit svoji práci. Co jí potěšilo bylo, že Slováků miláček neuspěl a vyletěl jak kouř komínem. Neměla toho kluka ráda, moc si o sobě myslel a všeobecně se Slovákovi dost podobal v tom jak smíšlel o ženách v zoologii. Bylo to až směšné, ale ona si z toho nic nedělala. Bylo vtipné jak se tu rozčiloval a byl přesvědčený, že se stala chyba. Několik spolužaček se jen jako ona usmívalo a byly rády, že pohořel. Ona sama byla poslední na řadě a upřímně už to vážně chtěla mít za sebou. Teď by dost nutně potřebovala vidět Adama, ale chápala proč se teď drží stranou a objeví se až v pravý čas. Z učebny kde byl Michal nebylo nic slyšet a i chudoba byla celkem klidná. Podle hodinek možná ještě tak pět minut než bude hotový a pak bude mít ona pět minut než jí zavolají. Tohle byl vrchol její snahy poslední tři roky a hodně si to užívala. Jemně a nenápadně si sjela rukou na břicho a chvilku jí tam nechala. Její a Adamovo miminko jí teď taky dodávalo potřebný klid a pohodu. Najednou se otevřeli dveře a vyšel vysmátý Michal, který ukázal palce nahoru a tak hned vstala a šla ho obejmout. "Tak vidíš a máš to za sebou, moc ti gratuluji." "Díky Sid za všechno a vím jistě, že ty uspěješ taky, ale bacha je před výbuchem." "Mě to nevadí jsem připravena." Sid si došla pro kabelku a byl čas jít na to, ale než zašla do učebny zahlédla pohyb vzadu v chodbě a jen se usmála. Adam v ní prostě uměl číst přímo dokonale a splnil jí teď jedno její dětinské přání.

Tajemství ze zooKde žijí příběhy. Začni objevovat