Sid se na chvilku zastavila před kavárnou kde měla s Michalem sraz a dívala jestli tu už je. Byla tu dřív, ale on byl taky zvyklý chodit všude v předstihu tak by jí ani nepřekvapilo, kdyby už tu byl. Nakonec si šla sednout k jednomu stolku a objednala si kávu a dort. Měla chuť na sladké, protože jí bylo jasné, že dnešní den ve škole bude náročný. Hodně taky uvažovala jestli opravdu bude Michal ochotný jít z Prahy. Bydlel s maminkou, která ho podporovala, aby šel za svými sny. Párkrát jí viděla a musela uznat, že to byla úžasná a velmi pozitivní žena. Pracovala v jedné firmě jako asistentka a občas si jako brigádník přivydělávala jako recepční. Chtěla, aby Michal mohl studovat a dělat co ho baví. Ten chodil pravidelně vypomáhat na jednu veterinární kliniku, kde se specializicali na exotická zvířata a věděla, že ho to hodně baví. Práce v zoo bylo jeho vysněné zaměstnání a co slyšela od jeho maminky tak ani jiný sen nikdy neměl. Ona sama si byla jistá, že by s Adamem dobře vycházeli a navíc by na něj byl stoprocentní spoleh co se týká práce a hlavně doby kdy není Adam v pavilonu. No zatím to zkusí tak nějak nakousnouut a pokud by se jí dostalo kladné odpovědi na stěhování mimo Prahu tak by byla asi vhodná doba mu říct jak se věci mají ohledně jejího vztahu s Adamem. Zatím jen věděl, že má dlouholetou známost a jako jeden z mála i to, že je zasnoubená. Identitu Adama ovšem neznal a byl tak skvělý, že se ani nevyptával pokud mu sama něco neřekla.
Michal Straka mířil na raní schůzku se spolužačkou a doufal, že mu Sid pomůže se uklidnit před dnešní důležitou zkouškou. Pokud nedostane B tak ho ten zmetek Slovák nepustí k závěrečným zkouškám a obhajobě bakalářky. Vedoucí jeho práce doktorka Landová byla úžasná tak jako další profesoři, ale Slovák byl jiný příběh. Bylo mu jasné, že tak jako si zasedl na dívky v jejich třídě tak u něj hrála roli jeho orientace, kterou se ovšem ani nijak netajil. Sid byla úžasná kamarádka a byl moc rád, že se jí může se vším svěřit. Sama byla tak trochu záhada, ale v dobrém slova smyslu. Byla milá, vstřícná a vždycky ochotná pomoct a poradit. Měla doslova akademické znalosti co se týkalo herpetologie a on jí za to obdivoval. Byla zasnoubená, ale jejího přítele nikdy neviděl, protože důsledně oddělovala svoje soukromí a školu. On s tím neměl sebemejmenší problém a naprosto jí chápal. Jeho vlastní delší známost skončila před půl rokem a taky ho Sid nikdy nepředstavil. Naštěstí byla, ale hned připravená mu nabídnout rameno, aby se z rozchodem a zradou vyrovnal. Došel ke kavárně a všiml si, že Sid už sedí u stolku a bylo vidět, že si něco čte. Byla doslova jako sluníčko, které svojí přítomností dokázalo zahnat temné mraky a vykouzlit každému na tváři úsměv. Došel si vzít vlastní snídani a pak si šel sednout přímo k ní, aby si mohli promluvit.
Po objetí a potom co si k ní Michal sednul si Sid všimla, že se od včerejška zrovna moc neuklidnil. "Hele tím, že se budeš stresovat tak ničemu nepomůžeš. Umíš to a navíc je to poslední test v jeho třídě. Jakmile to uděláme tak už jen ústní a tam je přísedící docent Vinkler a to bude hračka." "Sid jsi úžasná v tom co děláš, ale já se prostě jen bojím. Navíc mám starosti s tím, že přidělávam vrásky nejen mámě, ale ještě i tobě." "Tvoje máma je úžasná a dělat si starosti je základ toho být rodič. Mě starosti nepřiděláváš, protože chápu jak se cítíš. Nemít doma muže, který mě ve všem podpoří a je mi obrovskou oporou taky bych to zvládala mnohem hůř." "Nojo tajemný pan neznámý, ale co hlavní je, že jsi šťastná a tak trošku doufám, že třeba po obhajobě nám ho představíš." Sid se usmála a byla si jistá, že minimálně u Michala to bude mnohem dřív. Nakonec si prošli všechny poznámky a bylo zcela evidentní, že všechno umí a je to jen věc stresu, proč si Michal nevěří. Taky teď měla ideální možnost se ho zeptat na to co bude po škole. "Tak vidíš Mišáku všechno umíš a je to na nejlepší cestě k úspěšnému ukončení studia. Mimochodem už víš kam pak půjdeš? Zkusíš pražskou zoo, nebo uvažuješ i o práci mimo Prahu?" Sid si všimla jak se Michal hned uvolnil a usmál se, bylo jasné, že tohle téma už asi sám v sobě řešil.
Michal se na Sid díval a možná by se s ní mohl poradit o tom co zamýšlí. Koneckonců ona ve Dvoře Králové pracovala a tak by mu mohla říct jestli to není příliš troufalé. "Vlastně jsem rád, že jsi se zeptala. Hele já vím, že to úplně nechceš nikomu říkat, ale ty v safari parku pracuješ tak mi možná pomůžeš." Sid se usmála, protože měl pravdu o její práci vědělo jen pár lidí. Tedy ti co znali pravdu o ní a Adamovi a pak právě Michal. Ostatní si mysleli, že má jen možná nějaké brigády. "Takže uvažuješ o možnosti jít mimo Prahu?" "No víš napadlo mě, že bych zkusil podat přihlášku k vám. Zatím nikoho k plazům nehledáte, ale pokud bych byl už ve vašich záznamech tak by byla větší šance až se něco uvolní." "To zní jako skvělý plán a nikdy nevíš co můžou přinést další týdny." "Doktor Hruška je skvělý odborník a možná i práce ve vaší zoo v jiném pavilonu a možnost u něj občas pomáhat by mi hodně pomohla. On je sice hodně nepřístupný, ale jeho přednášky jsou úžasné. Myslíš si, že by to byl dobrý nápad, nebo to mám nechat být." Michal nevěděl jak moc si Sid s doktorem Hruškou rozumí, ale byli kolegové tak by minimálně mohla vědět jestli si jen nestaví vzdušné zámky. "Pokud by si spolehlivě a tvrdě pracoval tak by jste spolu skvěle vycházeli. To je základ pro to s ním vycházet a pak taky upřímnost. Dokonce i to, že by jsi byl ochotný pracovat v jiném pavilonu a postupně se vypracovat k plazů by ho potěšilo." "Tak nejdřív dáme dokupy školu a pak já začnu pracovat na tom si zajistit možné místo u vás." Sid se spolu s Michalem zvedla a zamířili do školy. Zároveň taky poslala zprávu Adamovi s tím, že nový kolega už je pomalu na cestě.
ČTEŠ
Tajemství ze zoo
Short StoryDěj navazuje na 75 díl seriálu, ale pak má jiný vývoj. V povídce se také posouváme o čtyři roky do předu. Sid je studentkou na pražské vysoké škole. Teď zrovna se potýká s učivem posledního ročníku před obhajobou bakalářské práce. Pendluje mezi Pra...