Sid se s láskou a obdivem dívala na Adama a bylo jí úplně jasné jak nakonec tohle celé dopadne. Teď stál asi tak dvacet centimetrů od Slováka a jeho skoro dva metry ho dělali ještě hrozivějšími. "Být vámi okamžitě jsem zticha, protože tohle je doslova chování neslučitelné s funkcí na této katedře." "Do toho vám nic není a já se postarám o to, že v tom týmu budu nechám vás z něj vyhodit, mě nikdo takhle urážet nebude." Sid se už ani nesnažila potlačit smích, protože Adam se teď taky začal smát. Taky se blíž dostal Jany manžel a ona teď stála vedle něj. Sid zůstala na svém místě a byla více méně ve středu všeho, ale dostatečně daleko, aby dala Adamovi na vědomí, že si o ní nemusí dělat starosti. "Myslíte si, že vás tady někdo chce, smůla nikdo vás tu nechce a s tím koho mám v týmu nezmůžete vůbec nic." Adam byl úplně klidný, ale chápal jak teď musí na většinu lidí tady působit. Jediná Anička ho takhle kdy viděla a tak věděla co může čekat. Teď se k němu přiblížil děkan a tohle byla jeho chvíle. "Doktore Slováku mýlíte se jestli si myslíte, že tady budete dál učit. Mám na vás další stížnosti a poslední dvě jednání kárneho senátu jsou nyní po přezkoumání s výsledkem doporučujícím vaše vyloučení z katedry." "Nemůžeš mě od tud vyhodit tohle tě bude sakra mrzet, já tě zničím a zničím všechno co jsi tady vybudoval." Děkan se lekl, protože do něj Slovák strčil, ale Adam ho hned chytil a pak už jen fascinovaně pozoroval co se děje.
Adam si byl jistý jak tohle dopadne a tak byl připravený. Podržel pravou rukou děkana, aby neupadl po tom co do něj Slovák strčil a okamžitě se levou rukou natáhl a chytil toho zmetka za kravatu a hodil s ním proti zdi. Jeden dlouhý krok a teď ho držel předloktím přispedleného ke zdi. "Páni je to snazší než jsem čekal." Sid se dívala na děkana, který se zdál být trochu otřesný, ale to už u něj byla jeho žena a pomohla mu sednout si. Adam byl jako vždy mužem činu a bylo jasné, že teď většině tady došlo, že rozhodně není dobré si s ním jakkoliv zahrávat. Oba muži teď stáli u zdi a Slovák dokonce na špičkách, protože Adam ho držel trochu víš než by to udělal normálně. Taky nebylo slyšet co si říkají, ale bylo vidět, že teď Slovák úplně ztuhnul. Adam mluvil velmi tiše, aby ho slyšel jen Slovák. "Už nemůžete vůbec nic. Žádná složka doma, žádná složka v počítači. Nemáte teď v rukou vůbec nic." "Vy jste se mi vloupal do domu." "Já rozhodně ne, ale stoprocentně vím o všem co jste udělal a teď od tud odejtede a budete mlčet, nebo to bude ještě horší." "Stejně ho zničím všichni se dozví proč mě chránil neprojde mu to a nakonec ani vám." "Tak v tom případě se vaše žena může rozloučit s kariérou kvůli plagiátorství." Adam viděl jak vyděšený teď Slovák je a to mu bohatě stačilo. Taky ho teď pustil a ustoupil o dva kroky do zadu.
Docent Vinkler se podíval na kolegy vedle sebe a došlo jim, že Adam by doslova teď mohl Slováka zmlátit a nikdo by nehnul ani prstem. Musel uznat, že z něj šel strach, ale jak rychle strach přišel tak odešel když ho pustil. Ovšem to co mu Adam řekl mělo za následek doslova hmatatelný strach ve Slovakových očích. Což mu
teď i jeho slova potvrdila. "To nemůžete udělat." "Jeden telefonát a poznáte jak mocný jsem soupeř. Nikdo nikdy nebude ohrožovat lidi kterých si vážím a které mám rád. Teď si seberte věci a zmizet z fakulty, nebo splním svoji hrozbu." "Proč teď, proč jste to nechal dojít až sem. Nenávidím vás." Adama se podíval po ostatních co tu stáli a věděl, že teď nadešel čas na poslední část. Potupa v přímém přenosu byla dokonána a teď přišla na řadu zábava. "Protože mě to bavilo a chtěl jsem si dnešní den užít tak jako ostatní. Mimochodem jestli se teď bojíte mě, nechat vás teď v rukou mojí budoucí ženy tak vás rozporcuje a použije jako krmivo pro moje krokodýli. Neměl jste ji štvát, protože jste si mohl ušetřit alespoň tuhle veřejnou potupu, ale já nenechám nikoho, aby jí ubližoval." Sid sledovala jak při tomhle proslovu všichni kdo neznali pravdu zůstali úplně v šoku. Teď přišla její chvíle a tak se podívala na Slováka jak se namáhavě opírá o zeď a přemýšlí co teď nepochopil a jak moc se tenhle den změnil v jeho pád. Udělala teď tedy pár kroků a stanula po Adamově boku a nechala se obejmout. "Jak Adam řekl měl jste se držet dál. Nikdy jsem se vás nebála a naštvat mého budoucího manžela a mě byla osudová chyba." Absolutní šok a ticho které teď nastalo na chodbě bylo známou vrcholu dramatu a Sid věděla, že vyhráli na plné čáře.Martin Slovák se s hrůzou díval před sebe a teď konečně mu došlo co se stalo. Neměl teď vůbec žádnou šanci, přišel o místo, přišel o projekt a hlavně si udělal doživotního nepřítele. Nechápal jak Hruška udělal to co udělal, ale měl strach z toho co na něj ještě může mít. Hlavně teď nechápal jak se to stalo s Novotou, protože oni byli spolu ona byla ta žena o které se tady ohledně něj pořád mluvilo. Byl v šoku a měl pocit naprostého ponížení. "Celou dobu jste to na všechny hráli to je nechutný" "Dost lidí to tady vědělo a vy se teď seberte a vypadněte a pamatujete si co jsem řekl. Jedno jediné slovo z vaší stany a zjistíte kolik toho vím já." Martin Slovák neměl na vybranou a dal se na útěk a bylo mu jedno co si o něm bude kdo myslet. Děkan Musil se už vzpamatoval s toho co se před chvílí stalo a teď stál se ženou po boku a konečně pochopil co myslel Adam tím, že v tom všem má osobní zájmy. Bože můj tak on a Sid Novotná byli pár a jak pochopil tak měli před svatbou. Nemohl tomu uvěřit a hlavně nechápal co přesně Adam Slovákovi řekl, že se ani neodvážil říct něco o něm. Nejdůležitější ovšem bylo, že je konec a on teď jen musí ještě pár věcí vysvětlit a hlavně se omluvit Janě Landové. Sid se usmála, protože bylo po všem a pak si nechala dát od Adam pusu. To nejhorší bylo za nimi a už zbývalo jen uklidnit některé lidi tady.
ČTEŠ
Tajemství ze zoo
Short StoryDěj navazuje na 75 díl seriálu, ale pak má jiný vývoj. V povídce se také posouváme o čtyři roky do předu. Sid je studentkou na pražské vysoké škole. Teď zrovna se potýká s učivem posledního ročníku před obhajobou bakalářské práce. Pendluje mezi Pra...