Sidonie se chvilku dívala jak se Sid a Adamem šli projít a ostatní nechali se bavit tady. Po změnách co tu Alice udělala tu bylo najedou víc útulno a ona sama byla ráda i za dostavbu vily. V zadní části vyrostla menší přístavba, aby dům dokázal přijmout víc hostů, kteří by tu zůstávali na noc. Rodina se rozrůstala a pokud všechno půjde dobře tak se snad brzo dočkají miminka u Sid. Za pár měsíců se s Adamem vezmou a jak od Josefa věděla tak děti chtějí co nejdříve. Jejich vztah se za poslední roky prohloubil a všichni viděli jak šťastní spolu jsou. Teď poslouchala Josefa, který jim vyprávěl novinky kolem pavilonu plazů. "Anička o Michalovi vždycky hezky mluvila. Je to šikovný a moc milý mladý muž, který tak jako ona trpí pod Slovákem. Pokud by opravdu nastoupil a zatím to vypadá na jistotu ulevilo by se všem." "Já žasnu, že Adam vydržel tak dlouho s Bobem, protože ten chlap je flákač. Josefe a jak to s ním nakonec chce Adam vyřešit?" "Víš Sidonie to asi rozhodne Marie. U plazů nezůstane určitě a nějak tuším, že nikdo jiný by si ho k sobě vzít nechtěl. Měl moc času všechno napravit a hlavně pořádně pracovat, ale nevyužil tu možnost." Josef věděl, že prostě jiná možnost než odchod Boba úplně asi není na pořadu dne. Teď taky ještě řešili jak se Adamovi daří kolem nového projektu. Na což se teď zrovna ptal i Eduard. "Myslíš si, že pak bude mít dost času na projekt i svoji klasickou práci?"
Eduard uvažoval jak bude Adam všechno stíhat, protože práce koordinátora a hlavně ten nový projekt ho hodně zaměstnají. "Lákají ho na katedru, ale to všichni víme, že je nesmysl." Eduard se tomu co Josef řekl zasmál tak jako i ostatní. "No to je ovšem úplně jasné, přednášky jsou fajn, ale na stálo na univerzitu nikdy nepůjde. No sad se všechno nějak vyřeší, aby měl dost času na svoji práci i na Sid." "Tu bude vždycky stavět na první místo a vím to s určitostí." Eduard pak na chvilku seděl s Josefem sám a měl možnost se zeptat soukromě na to co ho zajímalo. "Myslíš si, že pokud by Sid otěhotněla tak by Adam přehodnotil práci a všechno kolem?" "Taky už mě to napadlo a to hlavně z důvodu, který je zřejmý. On bude chtít Sid chránit a hlavně bude dbát na to, aby byla v pohodě a klidu. Nevím jak moc se práce v pavilonu a další věci dají kombinovat, ale možná je tu jistá možnost." Eduard se na Josefa tázavě podíval. "Je tu něco co nevíme?" "Jak víš tak Jitka s Vojtou čekají miminko a Adélka se taky bude vracet do práce. Marie mi svěřila, že uvažuje o odchodu do důchodu. Mohla by pomáhat Jitce a být víc babička no a ptala se mě jestli by Adam nestál o její místo." Byl to celkem šok, ale Eduard si musel přiznat, že by to vyřešilo hodně věcí. "Myslíš si, že by do toho šel? Jako určitě by mu to dalo víc možností, ale nejsem si jistý jestli to je jeho sen." "Marie si s ním o tom chce promluvit, ale zatím vyčkává, protože si to sama ještě všechno chtěla pořádně rozmyslet a dovést k dokončení tu zakázku na rekonstrukci u žiraf."
Sidonie stála v chodbě u obýváku a poslouchala rozhovor Eduarda s Josefem. Nechala je nakonec samotné a vrátila se do svého pokoje. Sedla si v klidu do křesla k oknu a dívala se ven na zahradu. Pokud by měl Josef pravdu a Marie opravdu chtěla skončit tak Adam by byl skvělá náhrada. Měl zkušenosti a kontakty po celém světě. Poslední roky býval i na většině jednání ohledně řízení zoo. Pokud by si s něčím nevěděl rady Lubor by mu určitě rád pomohl. Ten se hodně změnil a byl to teď opravdu moc fajn chlap, kterého si vážili všichni v zoo. Pořád ještě žil s Monikou a klapalo jim to. Zároveň sám říkal, že vést zoo už dávno není jeho sen. Měl tu možnost před přibližně třemi roky na tři měsíce, když si Marie vzala volno. Pak mu nabídli někdy loni možnost vést zoo v Ústí nad Labem a on to razantně odmítl. No každopádně Adam by byl ten pravý a uvidí se jestli by do toho chtěl jít. Pořád by tu byl problém s tím, že by u něj v pavilonu zůstal jen nováček, ale to by se určitě nějak celé dalo vyřešit. Ona sama si uvědomila, že poslední roky je ráda, že se stáhla ze skláren. Měla mnohem víc času na přátele a začala i trochu víc cestovat. Těšilo jí to a zároveň si taky s Raulem vybudovali znovu vztah jako když byli děti, vlastně ještě lepší. Všechno teď bylo prostě úžasné a ona se moc těšila z toho jak jim život přináší samé úžasné věci.
Raul seděl v kuchyni a sledoval Alici jak jim oběma vaří kávu. "Přiznej se, že už se těšíš až se Ed vrátí a celá rodina bude pohromadě." Alice se na něj otočila, usmála se a postavila před něj hrnek s kávou. "No máš pravdu těším se a hlavně vím jak moc to potěší Sandru. Mimochodem mluvila jsem s ní ohledně maturitního plesu. Má ho za dva měsíce a to už bude Ed zpátky, ale taky říkala, že její otec jít nechce, pořád jí jeho přístup mrzí." "Radek si to taky myslí on i Stáňa tam samozřejmě jdou, ale její otec pořád trucuje. Nechápu toho chlapa, protože Sandra dělá něco co jí baví a je v tom dobrá to by mělo být přeci to hlavní." "Mě to asi víc trápí i kvůli tomu co se dělo tehdy se Sid a chtěla bych Sandře nějak pomoct." Raul se na Alici podíval a došlo mu proč jí to opravdu tak moc trápí. "Vím kde ten chlap pracuje a mohl bych zkusit s ním promluvit. Radek i Stáňa už to sice zkoušeli, ale možná od někoho jako já to vezme jinak. Díky Sid máme svoji vlastní zkušenost a to by mu možná mohlo otevřít oči." "Díky moc Raule, vážně mě to trápí a Eda koneckonců taky. Za zkoušku nic nedáme a možná úspějeme a když ne tak jsme to alespoň zkusili." Raul se na Alici usmál a vřele jí stiskl ruku. S tímhle opravdu rád zkusí pomoct, protože viděl na Stáňe i Radkovi jak je postoj otce Sandry pořád trápí. Zkusí to a třeba se to povede.
ČTEŠ
Tajemství ze zoo
Short StoryDěj navazuje na 75 díl seriálu, ale pak má jiný vývoj. V povídce se také posouváme o čtyři roky do předu. Sid je studentkou na pražské vysoké škole. Teď zrovna se potýká s učivem posledního ročníku před obhajobou bakalářské práce. Pendluje mezi Pra...