Michal už pár dní uvažoval o tom jestli se zkusit Sid zeptat na radu, nebo to zkusit vyřešit sám. To mezi ním a Dominikem bylo pořád víc a víc vážnější a on se bál udělat ten konečný krok. Taky tu byla ta věc, že v neděli Dominik nastupuje do nemocnice, aby mohl v pondělí hned ráno podstoupit svoji poslední operaci. Rozuměli si a hlavně on se v jeho přítomnosti cítil tak moc dobře. Teď rozdělil krmení pro hady v zázemí a uvažoval co se zbytkem dne. Chodil sem teď jen ráno pomoct s tím nejnutnějším, aby měl Adam volné ruce kolem práce ve vedení. Postupně přebíral agendu a bylo úžasné, že to bylo takhle pomalu a nenásilně. Hlavní bylo, že se všichni těšili z toho, že ředitelem bude právě on. Jinak tu láska kvetla přímo ve velkém a nějak si začal myslet, že to co Sid o zoo říkala je pravda. Prostě úžasné prostředí a milí lidé činili všechny šťastnými a díky tomu tu měla láska volné pole působnosti. Z myšlenek ho teď vyrušil Adam, který přišel do zázemí. "Ahoj, myslel jsem si, že už jsi šel domů." "Jen jsem to chtěl poklidit." Michal si všiml jak se na něj Adam podíval. "Pokud nechceš mluvit se mnou doporučuju pavilon žiraf. Anička tam teď je sama, protože Eliška má dopoledne volno." "Děkuju a ano potřebuju něco vyřešit, takže ahoj a uvidíme se zítra." Adam se za Michalem podíval a usmál se, protože bylo úplně jasné o čem chce mluvit a tak napsal Anně zprávu.
Sid dokončila papíry k přesunu jejich dvou samic do zoo ve španělském Cabarcenu a přečetla si zprávu od Adama. No rozhodně bylo už v týdnu jasné, že mezi Michalem a Dominikem to postupuje opravdu rychle, ale oba se bojí udělat ten poslední krok. Taky tu samozřejmě byla ta situace, že Dominik nastupoval do nemocnice na operaci. Uvařila kávu pro sebe i Michala a položila ji na stůl zrovna když vešel do zázemí. "No jasně takže šéf tě varoval předem." "Mišáku mám tě ráda, ale občas se chováš jako pako. Adam i já jsme vás viděli v týdnu vzadu u výběhu kopytníků. Jen pro pořádek první vás viděl Adam." Michal se na kamarádku díval a došlo mu, že ona i Adam to věděli a nechali jim možnost si to vyřešit sami. Očividně Sid jen občas pomohla tím, že jemu s Dominikem dávala možnosti být spolu ať v baru nebo v kantýně. Teď mu taky konečně došlo, že Alena dělala vlastně úplně to samé. "Teď mi teprve došlo, že s Alenou tomu pomáháte celou dobu." "Jen nepřímo a vy to navíc nepotřebujete. Podívej vy oba máte za sebou hnusný rozchod a ty i ne moc dobrý vztah. Chápu moc dobře, že se bojíš, ale není čeho. Důležité je jen to co cítíš ty a jak to má Dominik." "Jsem si jistý, že to má stejně jako já, ale víš je to tak..." "Vztahy a láska jsou složité a nikdo neříká, že nejsou. Důležité je se nebát a dát tomu citu šanci." Michal se na Sid usmál a pak ji obajl a dal jí pusu na tvář.
Alena seděla na zídce u voliéry ptáků a pozorovala okolí. Teď byl v zoo příjemný klid a tak měla čas na malý průzkum. Mluvila před chvilkou s Annou a ta k ní teď tak zrovna došla a sedla si vedle ní. "No takže Dominik má hotovou všechnu práci a už půjde domů a Michal se před deseti minutami do zoo vrátil." "Vážně si občas připadám jako pako, ale pokud to pomůže tak to bude fajn." "Dominik je na tom úplně stejně a jen se bojí tak jako Michal. Taky tomu zrovna nepomáhá ta situace, že jde na tu operaci." "Čím dál tím častěji si uvědomuji kolik lidí některé rozchody poznamenají na dlouhé roky." "Máš pravdu, ale třeba vy s Adamem jste nic takového neměli a stejně to bylo tak složité a muselo se toho tolik stát." "To je oravda, ale..." Sid chtěla pokračovat, ale pohyb na cestičce před nimi jí zarazil a dloubla do Aleny. Pak už jen obě sledovaly jak se Michal a Dominik sešli a mluví spolu. Za malou chvilku už si mohly blahopřát za správný úsudek, protože ti dva si dali pusu a teď se objímali. "Měly bychom zmizet než nás načapou." Sid přikývla a spolu s Alenou zmizely pryč a nechali zdejší nový pár svému osudu. Nakonec došly na rozcestí k lemurům a obě se začaly smát. "Teda dělám různé blbosti, ale špehovat ty dva to už je asi vrchol." "No každopádně jsou spolu a to bude dobré pro ně oba."
Adam se vracel od Anežky a všiml si jak se Anička a Alena něčemu smějí a opírají se o jeden ze stromů nedaleko jeho pavilonu. Jakmile k nim přišel viděl, že obě jsou naprosto nadšené. "No asi se ani nemusím ptát a neříkejte mi, že jste je špehovaly." "Jenom trošku a pak jsme zmizely." Adam se usmla a přitáhl si Aničku do náručí. "Vy obě se mi vážně jen zdáte, ale je fajn jak to dopadlo." "S tím musím jen souhlasit, no já vás nechám a mizím na velín." Sid si nechala dát pusu a pak se na Adama podívala. "Mám z nich prostě radost a je dobře, že se to stalo teď. Dominik bude klidnější kvůli té oparci a Michal kvůli obhajobě." "S tím musím samozřejmě souhlasit a napadá mě co jít večer někam ven?" "Zní to lákavě, ale já bych asi chtěla být doma. Koupíme si jídlo a uděláme si hezký večer třeba rovnou v ložnici." Adam si všiml jak šibalsky se Anička usmála, když to říkala a on na tuhle hru moc rád přistoupí. "No to zní jako úžasný plán a já ho moc rád budu realizovat k tvojí plné spokojenosti. Jen možná bych vzal něco jako obložené talíře, protože z postele tě hned tak nepustím." Sid zalapala po dechu, ale to už jí Adam začal líbat a dokonce ji jemně opřel o strom u kterého stáli. Mohl je tady vidět kdokoliv, ale jí to teď bylo jedno. Nakonec ji Adam pustil a odešel s tím, že večer to dokončí. Páni pořád jí dostala do kolen a teď byla ráda, že je opřená, protože nohy by ji moc neunesly. Jo láska je prostě úžasná věc a ona se teď vysloveně těšila na večer.
ČTEŠ
Tajemství ze zoo
Short StoryDěj navazuje na 75 díl seriálu, ale pak má jiný vývoj. V povídce se také posouváme o čtyři roky do předu. Sid je studentkou na pražské vysoké škole. Teď zrovna se potýká s učivem posledního ročníku před obhajobou bakalářské práce. Pendluje mezi Pra...