Adam stál stranou kousek od Michala a vedle něj teď byla Markéta. Taky už se tady sešel zbytek lidí, kteří budou svědky pro konečné zúčtování. Všiml jak je děkan smutný a zároveň se teď usmál na jeho ženu. Věděl jistě, že hlavně jí zvládne ochránit a za to byl moc rád. Markéta se teď k němu naklonila. "Můžeš mi říct jak je možný, že Sid nemusí nosit u sebe zbraň když s tebou chodí u vás ve městě a ty vypadáš takhle?" "Jsi vtipná, ale odpověď je jednoduchá. První ženskou co by se o něco pokusila by hodila někam v zoo kde by jí něco sežralo. Za druhé, naštvat Novotnou a je jedno kterou se rovná rozsudku společenské sebevraždy." Adam si teď užíval jak se na něj Markéta šokovaně podívala."Očividně mi ta druhá věc trochu uniká, ale budu ti teda věřit. Jinak předpokládám, že si to teď hodláš užít se vším všudy." "Stoprocentně a hlavně vím jistě, že všechny trumfy mám v rukávu já." Adam se teď podíval na děkana a došel k němu. "Chci po vás jen jediné, nic kromě toho, že ho vyhodíte není nutné. Všechno ostatní nechte na mě." "Dobře to zvládnu mám na něj další tři stížnosti a tak to nebude problém podpořit i tímhle. Jen pořád nechápu proč to děláte." "To velmi brzo zjistíte a možná vás to bude šokovat." Adam se usmál na Patricii a pak se vrátil zpátky na druhou stranu chodby. Teď bylo důležité čekat, protože až Anička skončí vyjdou ven všichni a nastane ten správný čas.
Michal si stoupnul tak aby jeho kamera zabrala celý prostor kde by se mělo tohle drama odehrávat. Byl hodně nervózní, ale Adam mu hlavně kladl na srdce, aby se držel stranou a nic nedělal. Měl se držet dál i kdyby se situace stala více konfliktní. Sid ho ještě teď dopoledne varovala, že jak se pořád ptal jaký Adam býval tak dneska asi bude mít možnost to částečně zjistit. Slyšel už pár historek od zaměstnanců kteří byli v zoo dlouho a upřímně ho to vážně vyděsilo a přemýšlel proč to nikdy neděsilo Sid. Teď si všiml muže vedle sekretářky katedry a jak pochopil byl to manžel doktorky Landové. Než se stihl ještě zamyslet nad tím co se bude dít tak se otevřeli dveře a vyšel z nich usměvavý dcent Frynta následovaný Karolem a docentem Čepičkou. Bylo nad slunce jasnější, že Sid uspěla a vzhledem k tomu, že se za chvilku vynořila ze třídy v doprovodu doktorky Landové a obě se smály tak to bylo už úplně jasné. On teď čekal, že Sid skočí hned Adamovi do náručí, ale k jeho šoku se to nestalo. Ve dveřích se objevil i Slovák a ten si hned všiml Adama. Bylo vidět, že se hned snažil zamaskovat svoje mizerné rozpoložení, aby na něj zapůsobil kvůli jeho projektu. Jeho teď nejvíc zajímalo jak vlastně to celé Adam naplánoval a v příštím okamžiku zjistil, že vážně není dobře si s ním začít zahrávat. Slovák ho totiž oslovil a tím začal celé tohle drama. "Doktore Hruško rád vás vidím a snad budete mít chvilku na to si promluvit o vašem projektu."
Sid se dívala na Adama a naprosto dětinsky si užívala to jak tam stojí ve svém černém oblečení s rukama v bok. Takhle ho vídala ty první měsíce v práci a vždycky se jí líbil když byl takhle oblečený. Taky si uvědomila, že má nové tričko, které nezná a to naprosto dokonale zvýrazňovalo jeho svaly a dokonalou postavu. Stála teď vedle doktorky Landové která prostě neskrývala nadšení z obhajoby její práce. Všichni aktéři hry už byli tady a Adam byl připravený hrát a vyhrát. Tohle byla část kterou neřekli ani Michalovi, ale odhalení jejich vztahu bude až ta pomyslná třešnička na dortu. Teď se Adam díval na Slováka, který se mu snažil vlichotit ohledně jeho projektu. Všimla si jak se Jana Landová smutně usmála na docenta Vinklera, který stál vedle Adama. Teď si vzal slovo Adam a potupa toho mizerného křiváka mohla začít. "Nemám nejmenší chuť s vámi diskutovat o mém projektu, protože všechna místa jsou již delší dobu obsazena. Dva kolegové ze zahraničí už svoje dekrety mají a zbývá mi předat poslední a vaši žádost jsem vyhodil už dávno." "Cože? Mám nejlepší odborné znalosti v zaměření které hledáte a neměl jste důvod moji žádost vyřadit." "Je to můj projekt a můžu si s ním dělat co chci to je výhoda vedoucích. Navíc se mi ani v pozici ředitele safari parku nelíbí možnost, že by jste k nám byť jen páchnul." Jana stála teď naprosto šokovaně vedle Sid a dívala se jak si Adam doslova maže Slováka jak máslo na chleba. Navíc jí šokovalo, že nebude v jeho týmu. Zahlédla tady taky manžela a už vůbec nechápal jak se tu ocitl, ale rozhodně vypadal, že se výborně baví.
Adam si teď vzal do ruky desky, které měl položené za sebou a udělal pár kroků směrem k lidem naproti němu. Bylo mu jasné, že se Anička báječné baví, protože se jemně usmívala a hlavně si užívala potupu Slováka. "Jak jsem řekl místa už byla obsazena a zbývá poslední pověření. Jano tohle je pro vás a moc se těším na spolupráci." Jana Landová se šokovaně dívala na Adama a na desky v jeho rukou, vážně teď řekl, že bude v jeho týmu? Nebyla teď moc schopná slova a všimla si jak Sid vedle ní sáhla po deskách a podržela jí je. "Já nevím jak mám poděkovat a nečekala jsem to, ale strašně moc se těším." "Budete skvělá členka týmu a byl jsme rozhodnutý dávno, ale bylo potřeba počkat do dneška." Sid se usmála když se Jana konečně vzpamatovala a potřásla Adamovi rukou a ona jí nakonec mohla dát desky s dekretem. První čast byla za nimi a teď byl čas na další dějství. A Slovák si přesně jak čekali pořezal pod sebou větev. "Ona nemá potřebnou kvalifikaci nemůžete jí dát přede mnou přednost. Já mám všechno nutné pro téhle projekt a jsem na univerzitě mnohem déle než ona." "Ještě chvíli pokračujte a budete toho litovat a to myslím smrtelně vážně." Sid si všimla jak Michal naproti ní ztuhnul, protože teď poprvé slyšel Adama vážně naštvaného a chápala, že to pro něj musí být šok a ten byl navíc u většiny lidí tady. "Mě neporazí nějaká mizerná ženská a jestli si myslíš ty chudinko, že ta tvoje zázračná studenka něčeho dosáhne tak si na omylu je úplně stejná nicka a kráva jako ty." Sid jen zcela automaticky sáhla po ruce doktorky Landové a stáhla ji o krok zpátky, protože Slovák za chvilku pocítí jak to dopadne, když někdo Adama vyprovokuje.
ČTEŠ
Tajemství ze zoo
Short StoryDěj navazuje na 75 díl seriálu, ale pak má jiný vývoj. V povídce se také posouváme o čtyři roky do předu. Sid je studentkou na pražské vysoké škole. Teď zrovna se potýká s učivem posledního ročníku před obhajobou bakalářské práce. Pendluje mezi Pra...