Sid využila toho, že děti spí a šla si dát sprchu zatímco si do koupelny jen pro jistotu vzala chůvičku. Nakonec si spletla vlasy do copu a ten zatočila do drdolu. Vzala si na sebe pohodlné černé tepláky a k nic moc příjemné volnější tričko. Zatím si nelámala hlavu s tím jak vypadá. K večeři si pak všichni vezmou něco slavnostního, ale teď to ještě bylo jedno. Máma dokonce navrhla a co hůř babička s ní souhlasila, že by se nemuseli převlékat vůbec. Rozhodně jim nemohla říct pravý důvod proč je slavnostní oblečení nutné a tak to jen svedla na krásné vánoční fotky. Samozřejmě, že fotky dělat budou, ale ty hlavní si nechali udělat v ateliéru před pár dny. Dokonce Sandra přemluvila tátu, že tam na chvilku zašel a tak měli fotky i spolu. Pořád měli vztah trošku napnutý, ale poslední týdny se zdálo, že je všechno na nejlepší cestě a možná tomu pomáhal fakt, že si on někoho našel. Teď opatrně vzala děti do náručí a vypravila se dolů. Oba krásně přibírali, ale i tak se jí je bez problémů dařilo přenášet oba najedou. Na večer pro ně měla moc hezké vánoční oblečení a byla ráda, že si první vánoce děti může užít v poklidu. Donesla děti do cestovní postýlky v obýváku a položila je tam. Zatím se oba vešli do jedné a až to bude potřeba bude se jedna prostě muset přenášet. Jakmile je položila došla k ní máma. "Ahoj holčičko, měla jsi říct, mohla jsem pomoct."
Alice se dívala na vnoučata a pořád se dojímala jako v den kdy je viděla poprvé. "Klid mami všechno mám pod kontrolou. Už jsou ostatní vzhůru?" "Myslím si, že byl vzhůru a v kuchyni asi Raul, ale jinak jsme tu samy. Mimochodem Adam mi chtěl utéct bez snídaně." Sid se zasmála, protože to jí samozřejmě Adam napsal ještě než vyjel. "No jo vždyť ho znáš, ale měl radost, že jsi na něj myslela." "Tak si sedni a já ti taky donesu snídani." Sid si spokojeně sedla ke stolu a užívala si snídani. Báječná nadýchaná vánočka a k tomu čaj, tohle byla její zamilovaná snídaně na vánoce už když byla malá. Taky se tu za chvilku objevila babička a hned si byla pohladit děti než si sedla k ní. "Vypadají tak spokojeně a snad jste se v noci vyspali." "Jsou to miláčci a spali jsme docela dobře. Musím říct, že jsem vděčná za to, že mají společný rytmus. To bylo něco co mě strašilo, aby se každý nebudil v jinou dobu. Jak se těšíš na večer?" "Těším se moc a jsem moc ráda, že vás s Alicí napadlo to focení před svátky. Jsou z toho úžasné fotky a hlavně to bylo všechno v klidu a pohodě." "Navedl mě na to Robert a přišlo mi to jako skvělý nápad." Sidonie se na vnučku usmála a na monitoru chůvičky si všimla, že obě děti už usnuli. Rozhodně zatím byli spáči po mamince, protože Ed v tomhle věku dával Alice opravdu zabrat.
Později po snídani seděla Sid se Sandrou na pohovce a sledovaly dění v jídelně. Bylo potřeba rozložit stůl a přidat židle, aby se sem všichni vešli. "Je skvělé, že jste tady letos taky." "Upřímně já se dost těším. Máma si alespoň trošku odpočine a Alice vlastně taky. Jak je jich na to víc je to fajn." "Ty se asi nejvíc těšíš na cokoliv co není sladké viď?" "Není to tak hrozné, ale upřímně cukroví a malé zákusky už nemůžu ani vidět, dělaly jsme jich tisíce kousků. Rozhodně se těším na dort, ale hlavně na salát a řízek." "Neboj se vše ho je dost a pokud máš chuť tak máma ti klidně salát nandá" "Neboj se už mi to nabízela." Obě se pak začaly smát a Sid byla ráda, že má Sandra až do nového roku volno. Měla teď na rukou Jiříka a houpala ho, aby usnul. Teď si taky Sandra všimla jejího přívěsku a to přilákalo zbytek žen v rodině. "Sid ten je nádherný a neměla si ho na focení, je nový?" "Adam mi ho dal dneska ráno. Prostě chtěl abych ho měla." "Holčičko je krásný a hodí se k tomu co už jsi měla." Sid se na mámu usmála a pak vysvětlila babičce co znamenají kamínky na písmenkach. Prostě měli úžasný a pohodový den. K obědu si každý vzal na co měl chuť a pak už byl pomalu čas se začít chystat na večer. Dohodli se, že už kvůli dětem budou večeřet po páté, protože to pravidelně spali a tak byla nejlepší doba na večeři. Sid nechala děti dole a šla si nahoru vzít šaty, které měla na svatbě Aleny a Jany a na dnešní večer se báječné hodily. Přečesala si volný drdol a na nohy si vzala pohodlné balerínky.
Adam byl rád, že byl dneska v práci a pomohl v pavilonech kde to bylo potřeba. Teď akorát zaparkoval před vilou a pomohl Stáně s věcmi, aby ona mohla jít napřed. Radek vzal ještě bedýnky s věcmi co připravil a vydali se dovnitř. Upřímně se těšil až ochutná jeho nakládané sýry. Všichni je hned přivítali a on se šel přivítat s Aničkou která byla nahoře. Moc jí to slušelo a on neodolal a začal ji líbat. "Moc jsi mi chyběla a slibuju, že budu hned dole." "Lásko dej si načas, nic nám nechybí a prcci jsou spokojení." Adam se usmál dal jí ještě pusu a šel si dát sprchu. Pak si vzal společenské kalhoty a vestu ve které měl tmavě zelenou košili v barvě šatů Aničky. Dole už vládl čilý ruch a Alice se Stáňou byly obě v kuchyni a nechali si dokonce pomoct od Radka. Ten totiž zrovna prohlásil, že smažení si bere na starost on. V obýváku se díval jak si Sidonie a Sandra každá chová jedno z jeho dětí a taky si všiml Eda jak se na Sandru s láskou dívá. No rozhodně to můžou oba brát jako praxi až se rozhodnou pořídit si vlastní. Dnešní večer bude úžasný a jeho vrchol se pomalu začal blížit. Teď k němu došla Anička a on ji hned objal. Vánoční čas byl tady a jejich velká rodina byla pohromadě, aby ho mohla oslavit společně.
ČTEŠ
Tajemství ze zoo
Short StoryDěj navazuje na 75 díl seriálu, ale pak má jiný vývoj. V povídce se také posouváme o čtyři roky do předu. Sid je studentkou na pražské vysoké škole. Teď zrovna se potýká s učivem posledního ročníku před obhajobou bakalářské práce. Pendluje mezi Pra...