V jedné z učeben na fakultě si docent Vinkler sedl do zadní lavice posluchárny a díval se po místnosti. Dnešní závěrečný písemný test z tohoto předmětu si chtěl ohlídat osobně, protože mu bylo jasné, že by se doktor Slovák mohl o něco nekalého pokusit. Neměl toho chlapa rád a jako vedoucí katedry by se ho rád zbavil, ale děkan nad ním držel ochranou ruku a on pořád nevěděl proč. Zadíval se po studentech a zrakem na pár vteřin spočinul na drobné blondýnce kousek od něj. Sid Novotná byla velice talentovaná studentka a mnoho profesorů za ním už bylo, aby jí přemluvil k pokračování studia. Všichni byli přesvědčení, že by měla pokračovat a ne skončil po bakalářském programu. V duchu se usmál, protože jako jen málo lidí tady věděl co je tím hlavním důvodem. Její vztah s Adamem byl velké tajemství, které on sám střežil jako oko v hlavě. Adama si oblíbil už když tu studoval jako mladý muž, ale pak krutě zasáhl osud a on tragicky přišel o rodiče. To všechno mělo za následek ukončení studia a pak jeho odchod do armády. Mnoho let pak pracoval ve dvorské zoo, ale na studium se zpátky nalákat nenechal. Rozhodně to mnohokrát sám zkoušel jak on tak hlavně docent Frynta, ale nikdy neuspěli. Pak se ovšem všechno změnilo a ze samotáře, který se straní lidi se stal zpátky ten milý muž kterého znal. Tohle všechno měla na svědomí láska mladé úžasné ženy, která teď sama studovala tady a potýkala se se šikanou od Slováka.
Zadíval se teď jeho směrem a všiml si jak se nesouhlasně mračí. Nebyl rád, že je tady jenže jemu to bylo fuk. Teď bylo důležité ochránit studenty a bylo jich víc, kteří tento semestr trpěli. Slovák si poslední roky dovoloval čím dál tím víc a on byl zoufalý z toho, že se ho nemůže zbavit. Studenti se báli proti němu svědčit, aby si nezničili možnost dál studovat. Strašně ho to frustrovalo, ale teď se mu blýskalo na lepší časy. Až přijde čas Adam se mu pomstí a pokud bude moct rád mu s tím vším pomůže. Slovák až moc okatě stál o možnost se podílem na novém výzkumu, který Adam teď rozbíhá a byl si jistý, že to bude Adamova konečná pomsta. Čas ubýval a zkouška se pomalu začala blížit ke svému konci. Všiml si, že Sid už nepracuje stejně jako spolužák před ní. Očividně byli už se všemi otázkami hotoví a jak si všiml tak Slovák si toho taky všiml a bylo vidět jak vnitřně zuří. Martin Slovák zuřil a bylo mu jedno jestli si toho někdo všimne. Ta malá mrcha Novotná už měla test očividně hotový a jak si teď všiml tak Straka taky. Neměl rád ani jednoho a doslova ho vytáčelo jaké měla hlavně ona znalosti. Většina žen neměla hady a palzy ráda, ale ona k nim měla přímo vřelý vztah. Doufal, že zkrátí čas na test a tak bude mít větší šanci jí a další nenechat jít k ústní zkoušce. Bohužel docent Vinkler se přišel na hodinu podívat a tím mu zkazil plány.
Sid seděla a dívala se po třídě. Většina spolužáků ještě test psala a zbývalo jim ještě pět minut. Naštěstí pro ní byl test doslova hračka a měla ho hotový ještě před limitem. Bylo doslova podlé kolik nových otázek z aktuálních objevů a výzkumů tam ten zmetek dal. Naštěstí ona ani Michal s tím nebudou mít problém. Všechno to byly výzkumy Adama a díky tomu je ona znala z první ruky a Michal všechno o nich četl. Taky jí potěšilo, že tu byl šéf katedry jako přísedící ve třídě, protože tak nemohl Slovák zkrátit čas což byla jeho specialita. Za chvilku už bude tento test minulostí a s tím i tahle hodina. Pak je čekala příjemná dvouhodinovka s doktorkou Landovou a na tu se vážně těšila. Všimla si jak se Slovák čím dál tím víc nesouhlasně mračí a vlastně jí to vnitřně strašně moc těšilo. Potupa toho chlapa pro ní pak bude velké zadostiučinění a nejen pro ní. Byla si jistá, že Adam už spřádá svoje plány a pak se do toho pustí. Zatáhla si za řetízek, který měla na krku a jemně si otáčela s prstýnkem, který na něm nosila. Byl symbolem její a Adamovi lásky a příslibem věcí budoucích. Upřímně se čím dál tím víc přikláněla k možnosti o které s Adamem už mluvili a to začít pracovat na miminku co nejdřív. Oba se cítili dostatečně připraveni na to být rodiči a hlavně oba po dětech opravdu toužili. Možná si s Adamem promluví a třeba by se mohli začít snažit ještě před svatbou, nejlépe hned co obháji bakalářskou práci.
Konec hodiny přinesl skoro všem uklidnění a taky pocit, že tohle už konečně byla poslední hodina s tímhle profesorem. Sid věděla, že asi mnoho spolužáků skončí na opravném termínu, ale snad jich nebude tolik. Teď stála u stěny učebny a četla si zprávu od Adama. Psala mu hned jak mohla, že test byl v pohodě. Měl radost a těšil se i z toho co mu ráno napsala ohledně Michala. Ten k ní teď taky přišel a stoupnu si k ní. "Teda tolik novinek dát do závěrečného testu byl podle mě podraz. Štěstí, že jsem všechno četl a měla si jako vždycky pravdu v tom, že se stačilo jen uklidnit." "Tak vidíš a možná se všechno v dobré obrátí a ty za tohle všechno taky dostaneš svoji odměnu." "Vtipálku, hele mě bude stačit, když úspěšně dokončím školu a třeba se na mě usměje štěstí s prací buď teď nebo třeba i za rok." Sid se usmála a jemně do něj šťouchla ramenem. Byl to fajn kluk a věděla už teď s jistotou, že se mu v její milované zoo bude líbit. Teď přišla doktorka Landová a oba jí pozdravili. "Sid jen jsem vám chtěla říct, že jsem moc spokojená s vaší prací a docent Frynta si myslí, že by bylo dobré pak vaši bakalářskou práci i vydat." "Páni tak to je skvělé, ale nejdřív jí musím obhájit." Sid se usmála a jakmile kolem nich prošla nechala se od Michala obejmout. "To je pecka a bude to pro tebe bezva satisfakce po tom jak se o ní vyjadřuje Slovák. Jsem rád, že máme jako vedoucí ji a ne jeho." Sid musel jen souhlasit a nakonec si šli zase sednout, aby dokončili dnešní školní den.
ČTEŠ
Tajemství ze zoo
Short StoryDěj navazuje na 75 díl seriálu, ale pak má jiný vývoj. V povídce se také posouváme o čtyři roky do předu. Sid je studentkou na pražské vysoké škole. Teď zrovna se potýká s učivem posledního ročníku před obhajobou bakalářské práce. Pendluje mezi Pra...