Maria kıskanç gözlerin üstünde dolaştığını hissedebiliyordu. Sırf Firansoa Kontuyla evlendiği ve o mücevherlere sahip olduğu için kıskanılıyordu. Kocası İmparatorun ve papa yüce Parat'ın yanında her alan nüfuslu biri olduğu için basit bir Vikont kızının layık olmadığını düşünmüşlerdi. Anglian katliamcılarını seven ne çok kişi vardı... Sanılanın aksine Maria, Kont'la olan evliliğinden hiçbir zaman memnun olmamıştı.
"Kont senle olan evliliğini nasıl kabul etti anlamıyorum. Sosyal ortamlara daha önce katılmamış basit bir Vikont kızısın sadece. Buraya gelip bize sahip olduklarınla üstünlük taslayacaksan yanlış yerde olduğunu belirtmek isterim."
Yelpazesiyle yüzünü kapatan bir leydi konuşmuştu. Kırmızı elbisesi çok pahalı duruyordu. Maria kim olduğunu çıkaramadı ama birkaç tahmini vardı. Açıkçası kim olduğunu zerre kadar umursamıyordu. Statüsünü yükseltmek için onu aşağılayan kim varsa yerin dibine sokacaktı. "Sanırım konuşmanın tamamını duymadınız. Yanlış anlamış olabilirsiniz, bu gayet doğal. Leydilere üstünlük taslamaya çalışmıyordum, içten övgülerine karşılık veriyordum. Size tam duyamadığınız konuşmalara yüksek perdeden katılmamanızı öneriyorum." diye onu yerin dibine sokan bir cevap verdi Maria.
Leydi, yelpazesini sertçe kapadı. İşte o an Maria onun yüzünü görebildi. Görür görmez tanımıştı, Leydi Litia'ydı. En güçlü Veliaht Prenses adaylarından biriydi, bu yüzden kendini kraliyet ailesinden biriymiş gibi görüyordu. Gelecekteki İmparatoriçe olacağını ve bu statü ile herkesi eleştirebileceğini düşünüyor olmalıydı. Maria ise gerçeği biliyordu, aday konusu zırvalıktı. Veliaht prensin eşi çoktan belirlenmişti ve o Anglian kilisesinin yüce Azizesi Lily idi.
Leydi Litia aldığı cevaptan hoşnut değildi ama öfkesini biraz bile belli etmeyerek konuşmaya devam etti. "Söylediklerimin tam olarak hangi noktası yanlış Kontes? Eğer Firansoa Kontu ile evlenmeseydin burada yüksek sosyetede bulunabilecek miydin acaba? Bu da bir hava atma sayılmaz mı?"
Maria, Leydilerin pek zeki olmadıklarını biliyordu ama bu kadar olacağını tahmin etmemişti. "Leydi Litia, doğru mu anladım? Siz burada bulunan ve baba evi Vikontluk olan tüm evli Leydilere kocaları hakkında övünmek için bu sosyal toplantıya katıldıklarını mı ima ettiniz?"
Herkes bu kadının sonraki İmparatoriçe olacağını düşünüyor olmalıydı ki daha önce kimse ağzının payını vermemişti. Bu yüzden Litia aldığı sert cevap karşısında şaşkındı. Maria ise daha da şaşkındı. Kocasının Veliaht Prens olma ihtimaliyle tüm sosyeteye hava atan biriydi Leydi Litia. Bu gerçeği gözardı edip Maria'yı kocasıyla hava atmakla suçlamıştı. Gerçekten bu aptallık karşısında şaşırmadan edemiyordu.
"Sözlerimi yanlış yerlere çekiyorsun!" dedi sakinliğini koruyamayarak Leydi Litia. Ona katılan birkaç Leydi daha vardı. Muhtemelen Litia'yı destekleyerek gelecekte İmparatoriçe'nin arkadaşı olma onuruna sahip olacaklarına inanıyorlardı.
"Kontes, terbiyesizleşiyorsunuz. Leydi Litia'ya iftira atmayın."
"Evet, o böyle bir imada bulunmadı kesinlikle!"
"Doğru, gereksiz yere zan altında bırakıyorsunuz. Bunun çok ağır bir itham olduğunun farkında mısınız?"
Maria yüz ifadesini değiştirmeden servis edilen çaydan bir yudum aldı. "O halde ne söylemek istediğinizi sorabilir miyim?" dedi yavaşça. O kadar sakindi ki hiçbir Leydi onun tehlikeli aurasını fark edememişti.
"Tabii ki senin gibi gizli bir âşığı olan deli bir kadının Kont'a uygun olmadığını söylemek istedim!"
Bu sözleri söylemesinin ardından ağlayarak kaçıp gitmesini bekliyordu herhalde. O gittikten sonra da herkes 'Tebrikler Leydi Litia, o hadsize yerini bildirdiniz.' diyecekti. Sonra Litia 'Bizim gibi yüksek statülü insanların arasına yakışmayan biri. Umarım Kont başka bir eş alır.' diyerek egosunu tatmin edecekti. Maria anlamakta güçlük çekiyordu. Kadınların eğitim görmesi bu İmparatorlukta desteklenmiyor olabilirdi ama anne sütü de mi verilmiyordu?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bıçağın Ucundaki Kontes
Historical FictionTAMAMLANDI. ✩。:*•.───── ❁ ❁ ─────.•*:。✩ #01.08.24 Tarihi Kurgu kategorisinde 1. #12.11.23 Aşk kategorisinde 6. #12.11.23 Romantik kategorisinde 10. #13.11.23 Romantik kategorisinde 20. #06.12.23 Kurgu kategorisinde 39. #14.01.24 Savaş kategorisind...