"Yazıyor, yazıyor! Dün gece Sirdin'de sualtı mağaralarında gerçekleşen patlamayı yazıyor!"
Hanın önünde avazı çıktığı kadar bağıran çocuk, elindeki gazetelerle koşarak diğer sokağa doğru ilerledi. Dükkanlarından dışarı çıkan esnaf biraz önce çocuktan satın aldığı gazeteyi okuyordu. Bir grup genç ise köşede toplaşmış olayı tartışıyordu. Tartışmada komplo teorilerinin havada uçuştuğu belliydi. Belli bir grup patlamanın kasti yapıldığını savunuyor, soruşturmanın derinleştirilmesini istiyordu. Diğerleri denizcilerin ruhunu sakinleştirmek için sualtı mağaralarının kenarlarındaki ağaçlara çaput bağlama taraftarıydı. Bir kısım kiliseye haber verilmesini ve şeytan çıkarma ayini düzenlenmesini istiyordu. Anneler ise çocuklarını asla surların dışına çıkmamaları konusunda uyarıyorlardı.
Pencereden onları seyreden Maria, yolculuk için hazırlanmış bekliyordu. Nate dün geceki patlamanın soruşturulması için İmparatorluk askerlerinden oluşan keşif birliğine kendi şövalyelerini göndermişti. Onların rapor sunmasını bekliyorlardı. Rapor sunulur sunulmaz başkente doğru yola çıkacaklardı.
"Efendim, biz gidene kadar her şey yok olmuştu. Tüm deliller temizlenmişti. Bir ceset bile bulamadık."
Kapının önünde Nate ile konuşan kişi şövalye Yulte'ydi. Sesi odanın içine, Maria'ya kadar ulaşıyordu. Maria onun sözlerine şaşırmamıştı. Her şey cayır cayır yanmıştı ve yangın sabaha dek söndürülememişti. Surların üstünden yükselen dumanın izi hâlâ görülebiliyordu. Bu kadar büyük bir yangında kanıt bulmalarına imkan yoktu.
"Ama mağarada bu kadar şiddetli bir şekilde yanacak ne olabilir? Sualtı mağaralarında nem çok yüksek ve her şey ıslak. Tüm delilleri yok edecek kadar büyük bir yangın nasıl çıkmış olabilir?" diyen Faj, olaylara çok doğru yönden yaklaşmıştı.
Nate'in sesi koridordan yükseldi. Bu konu hakkında çok düşünmüştü ve cevap açıktı. "Çok basit, sıradan bir sualtı mağarası değildi. Tersane şeklinde restore edilmiş, belli bir kısmı çukurlaştırılıp su derinleştirilmiş. Yavaş yavaş kayalar kırılarak Kuzeybatı yönünde gizli bir tünel açılmış. Tünelin içinden denize giden bir akıntı var. Bu derin suyu kalyonları yüzdürmek için kullanıyorlardı. Sonra biri gelip bu tersaneyi buldu ve havaya uçurdu."
Durumun böyle olduğuna emindi. Lusaus da ona tersane hakkında bir şeyler söylemişti. O hiçbir zaman sahte istihbarat vermezdi. Ayrıca mağaraların arkasında bulduğu cephanelik de bunu destekliyordu. İmparator eğer bir savunma hattı kurmak isteseydi bunların hiçbirini saklama ihtiyacı duymazdı. Bariz belliydi, bu silahları saldırı için kullanacaktı.
"İşin kötü tarafı zamanlama... Buraya geldiğimiz günün gecesi bu patlama gerçekleşti. Üstelik Asind beni patlamanın olduğu yerin yakınında gördü. İmparator'a bunu bildirmesi uzun sürmeyecektir. Şüpheli konumuna düşeceğiz."
Nate'in sözleriyle birlikte Maria kulak kabarttı. Asind, İmparator'un suikastçisi, dün gece Nate'i mi görmüştü? Onu görmek için hana gelmiş olmalıydı ama neden? Asind'in korkunç kişiliğini biliyordu. Astları onu gözetlerken ne kadar berbat birisi olduğunu ve İmparator'un tüm kirli işlerini hallederken yaptığı iğrençlikleri bildirmişlerdi. Maria hepsinden haberdardı. Asind kuduz bir köpek gibiydi, tam bir deliydi. Böyle birinin Nate ile ne işi olabilirdi? Yoksa ikisi de İmparator'a hizmet ettiği için miydi?
"İmparator sizden şüphe edemez. Size ihtiyacı var."
Richa haklıydı. Eğer Dustaen soylu mabedini tahta rahat rahat koyabildiyse bu Nate sayesindeydi. Savaşın komutanı olarak Kutsal Şövalye ünvanını elde eden, Kutsal kılıca sahip bir halk kahramanıydı Nate Firansoa. Savaşın en umutsuz anında Bitrilaniat'ı topraklardan sürmeyi başarmış, Dustaen karşıtı örgütü yok edip barışı getirmişti. Halk onu kahraman, tanrı tarafından gönderilen bir kurtarıcı olarak görüyordu. İmparator tahtını kaybetmek istemiyorsa onu sonuna dek yanında tutmalıydı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bıçağın Ucundaki Kontes
Fiksi SejarahTAMAMLANDI. ✩。:*•.───── ❁ ❁ ─────.•*:。✩ #01.08.24 Tarihi Kurgu kategorisinde 1. #12.11.23 Aşk kategorisinde 6. #12.11.23 Romantik kategorisinde 10. #13.11.23 Romantik kategorisinde 20. #06.12.23 Kurgu kategorisinde 39. #14.01.24 Savaş kategorisind...