26. Bölüm

876 120 121
                                    

  'Doğru ya, söz hakkına sahip olmak istiyorsam Kont'un ilanı aşkından daha etkili bir yöntem yoktur.' diye geçirdi içinden. Maria, toplumun bu yönünden nefret ediyordu. Kocan veya baban kadar var olursun, anlayışı vardı ve burada esas konu bunun tek taraflı olmasıydı. Nate'in cömertçe herkesin içinde Maria'yla birbirlerine âşık olduğunu söylemesi onun statüsünü kendi elde ettiği başarılarından daha fazla yükseltecekti.

  Her ne kadar bu düzenden nefret etse de düzeni değiştirmesinin yolu yine buradan geçiyordu. Bu yüzden utangaç gözükerek rol kesti. Nate'in bunu ulu orta söylemesinden utanıyormuş gibi bir ifade takındı.

  Düşes Carla Kraudi, gülerek "Sizin adınıza çok sevindim." dedi. Ardından Maria'nın yüzüne dikkatlice baktı. "Bunu açıkça dile getirmeni beklemiyordum. Kontes çok utanmış görünüyor."

  Nate onun parmaklarını elleri arasına alırken gülümseyerek "Eşim böyle şeyleri herkesin içinde söylemekten çekinir." dedi.

  "Öyle mi? Beş çayında gayet cüretkardı. Boham'ın genç leydisiyle bir iş ayarladığını bile duydum. Sanırım sadece senin hakkında konuşurken çekiniyor."

  Maria Düşes'in bu sözlerinin içerisinde art niyet olmadığına inanmak istedi. "Düşes, şahsıma edilen hakaretleri Firansoa'ya edilmiş sayıyorum. Bu sebeple sessiz kalamıyorum. Size karşı bir saygısızlık ettiysem kusura bakmayın."

  "Kontes Firansoa, sizin nasıl biri olduğunuzu net bir şekilde anladım. Bana açıklama yapmak zorunda değilsiniz. Sizin hakkınızda tek pişmanlığım Kontes olmadan önce sizi partilerime davet etmemiş olmamdır." dedi gülümseyerek. Samimi görünüyordu ama aristokraside samimiyet diye bir şey yoktu. Bunun farkında olan Maria gardını indirmedi.

  Hafifçe eğilerek "Onur duydum Düşes." diye cevapladı.

  Buna karşın Dük Kraudi oldukça şaşkın görünüyordu. "Boham ile iş mi? Yalnızca bir çay partisinde mi? Anlaşılan Kont Firansoa tıpatıp kendine benzeyen bir eş almış."

  Maria "Beni utandırıyorsunuz, övgülerinize layık değilim." dedi ağır başlılık göstererek. Bu kadar övülmek beklenmedikti. Firansoa adının sağladığı durumlardan biri olmalı, diye düşündü.

  Nate ise konuşmanın gidişatını beğenmişti. Çevredeki kulaklar onları dinlerken Dük ve Düşes'in eşini övmesi, onun hakkındaki kötü niyetli dedikoduları durdurmak için önemli bir adımdı. Birkaç kişinin gizli bakışlarını yakaladığında gururla Maria'nın marifetlerini saymaya devam etti. "Böyle söylüyor olabilir ama siz bir de onu görev başında görseniz... Henüz Kontes'lik görevlerini devralalı bir ay oluyor, şimdiden geçen yıla göre tüm giderler yüzde yirmi düştü. Üstelik kaledeki hiçbir şeyin kalitesi de azalmadı." diyerek etraftaki tüm gizli bakışlara gereken cevabı vermiş oldu.

  Düşes düşünceli bir şekilde "Neden sosyal partilere katılmadığını sorduğumda eğitiminle ilgilendiğini ve bu sebeple vakit bulamadığını dile getirmiştin Kontes. Kont'un söylediklerine bakılırsa sanırım bu eğitim..." derken Maria söze girdi.

  "Evet, varislik eğitimi aldım. Babam Vikont Aldeul bu konuda çok katıdır. Ünvan alamasam bile onu temsil etmem için yeterlilik göstermem gerektiğini söyler." dedi Düşes'e cevap vererek. Kadınların varislik eğitimi aldığı durumlar nadir görülürdü. Dahası, bu eğitim boşunaydı çünkü kadınlar asla varis olamazlardı. Bu sadece yüksek soyluların kızlarını daha iyi pazarlayabilmek için yaptıkları bir uygulamaydı. Vikont'un yüksek bir soylu olmamasına rağmen kızına varislik eğitimi vermiş olması onun disiplinli biri olduğunu gösteriyordu. Halbuki durum bu değildi. Maria varislik eğitimine kendi karar vermiş ve kendi organize etmişti. Babasının umurunda olmadığı için yaptığı hiçbir şeye karışmamıştı.

Bıçağın Ucundaki KontesHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin