51. Bölüm

696 84 59
                                    

  "Çok cömertsiniz, teşekkür ederim." diye cevapladı kibarca. Tamamen formalite icabı söylemişti. Yoksa Maria iki dünya bir araya gelecek olsa bile Marki'ye güvenmezdi. Onun gibi korkutucu ve gizemli bir adamın desteğini yanında istemiyordu.

  "Rica ederim. Nate'in biricik eşi için az bile... Söylesene Maria, onu nasıl böyle büyülemeyi başardın da bu adam benden önce evlenebildi?"

  Sorusu çok uygunsuzdu. Marki, Nate'in neden bu evliliği yaptığını zaten biliyor olmalıydı. Sonuçta tüm Ange ile soylu hizipte söz sahibi olma planını bu ikisi hazırlamışlardı. Marki Kont'a bizzat yeraltından bilgi sızdıran kişiydi. Bu evliliğin soylu hizip kavgalarında Kont'un eli sağlam olsun diye yaptığı bir hamle olduğunu bildiğine emindi. Evliliğinin esas yüzünü bildiğinden bu şekilde gevşekçe konuşmasının uygun olmadığını düşünüyordu. Asla bir soylunun sormayacağı tarzdaydı. Burada Marki kimliği ile değil, sadece Nate'in arkadaşı sıfatıyla oturuyor gibi davranıyordu. Maria onun bu gereksiz samimiyetini oldukça rahatsız edici buldu. Yine de katlanmak zorundaydı.

  "Tamamen Kont'un cömertliği idi. Benim gibi mütevazı bir gelinle evlenmeyi hiç düşünmeden kabul etti." dedi sakince. Hafifçe gülümsüyordu ama dudakları memnuniyetsizliğini belirtir şekilde düz duruyordu.

  Lusaus bu sözler üzerine çenesini yukarı kaldı. Dudakları sağa doğru kıvrılmıştı ve muzip bir şekilde bakıyordu. "Tabii ki öyledir. İmparator'la da bu cömertliği sebebiyle ters düşmüş olmalı."

  Nate boğazını temizler gibi öksürdü. Bu konuşmanın hoş olmayan bir yere gittiğini anlamıştı. Her zamanki gibi Lusaus, insanlarla oynamayı çok seviyordu. En yakın arkadaşı ve arkadaşının eşi de bundan payını alacaktı.

  Maria ne cevap vereceğini bilemeden bekledi. İmparator'la ters düşme mevzusundan haberi yoktu. Daha önce kulağına gelmemişti. Konuşmanın gelişine göre kaba bir tahminde bulundu. Acaba Nate, Maria ile evlenmek için İmparator'la ters düşmüş olabilir miydi? Sözlerinden bu anlam çıkıyordu ama Maria bu ihtimalin inanılmaz saçma olduğunu düşündü.

  "Lusaus, acıktığın için aklın bulanmış olmalı. Eşimin senin için hazırladığı ikramları tatmalısın bence." diyen Nate, inanılmaz tehditkar bir ses tonu kullanmıştı. Her ne kadar sözleri ve bakışları dışarıdan nazik dursa da aslında hiç de nazik davranmıyordu.

  "Aklım gayet iyi, benim için endişeleniyor musun Nate? Halbuki hafızamın doğru olduğuna eminim. Evliliğinizi emretmesi için İmparator'u tehdit etmen..."

  "Bence kendi ilişkilerinle ilgilensen daha iyi olacak."

  Nate'in sert çıkışı Lusaus'un sözlerini bölmüştü ama bu Maria'nın konuşulan konuyu anlamasına engel olmadı. Nate sırf onunla evlenmek için siyasi olarak tamamen bağlı olduğu yüce İmparator'u mu tehdit etmişti? Bu durum Maria'nın şok olması için yeterliydi. Aldeul ailesi kötü bir hane değildi, politik ortak olmak için uygundu ama sırf ortak olmak için İmparator'la ters düşmüş olması... Bu evliliğin asla buna değmeyeceğinin farkındaydı. Maria, bunu yaparken Nate'in aklından neler geçtiğini merak etti.

  O an aklına birkaç gün önce işittiği sözler geldi. 'Seni tanıyordum.'

  Aldeul Kalesi'nde gördüğünde ondan hoşlanmış olabilirdi. Maria çekici bir kadın sayılırdı ne de olsa. Planları ile örtüşen bu çekici kadınla evlenmek istemiş olabilirdi. Ama İmparator'la yaşanan sorun, çok farklı bir boyuttu. Basit bir hoşlantının sebep olamayacağı kadar büyük bir meseleydi. Prenses'in sözlerini hatırlayan Maria, bu konuşmayı yanlış anladığına kanaat getirdi. Zira Nate, Azteria'nın savaş ganimeti olarak gönderileceğini öğrendiğinde bile İmparator'u savunmaya devam eden bir adamdı. Sırf Maria ile evlenmek için onunla ters düşmüş olması imkansızdı.

Bıçağın Ucundaki KontesHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin