17. Bölüm

1.2K 169 235
                                    

  "Kocacığım, Boham'a gitmek için ne zaman yola çıkacağız?" diye sordu gülümseyerek. Yolculuk planları uzundu. Boham için yolculuğa çıkacaklardı ama uğrayacakları tek yer orası değildi. Başkent üzerinden gideceklerdi, oradaki köşklerinde bir hafta kadar kalmayı planlıyorlardı. Orada işlerini hallettikten sonra güneye, Boham Düklüğüne giden yolda duraksayarak ilerleyeceklerdi. Kısacası yapacakları yolculuk tekdüze değildi.

  Nate başını gömdüğü kağıtlardan kaldırdı ve karısına odaklandı. Adamın göz altları mosmordu. Son günlerde doğru dürüst uyumadığı her halinden belli oluyordu.

  "Sen ne zaman hazır olursan o zaman çıkabiliriz." dedi yorgun gözleriyle. Verdiği cevap oldukça açık uçluydu.

  Maria ise aldığı cevaptan memnundu. Mümkün olan en kısa sürede yolculuğa çıkmak istiyordu. Kontlukta kaleye hapsolup maliye işlerine bakmaktan iflahı kesilmişti. Ayrıca başkentte yapması gereken bir ton iş vardı. Yolculuk için sabırsızlanıyordu. Nihayet planlarının rayına oturacağı zamandı. Gülümsedi ve "O halde iki gün sonra yola çıkalım." diye cevap verdi.

  Normalde biraz daha geç ayrılmayı planlıyordu ama Kraudi'den gelen davetiye planını değiştirmişti. Partiye yetişebilmek için iki gün sonra yola çıkmaları daha iyi olacaktı. Hem kürk işinin başkentte nasıl bir etki yarattığını önceden gözlemleme fırsatı elde edecekti.

  Nate başını sallayarak Maria'yı onayladı. "Haklısın. İki gün ideal bir süre. O zamana kadar işleri yetiştirebilirim." dedi düşünceli bir tavırla. Kontun her zaman çok işi vardı. İşler biriktikçe birikiyordu ve tüm bu sorunlar arasında yolculuğa çıkacaklardı. Bu sebeple işlerinin çoğunu problem çıkmasın diye önceden halletmeye çalışıyordu. Göz altlarındaki morluklar da bu sebeptendi.

  "Kararımızı verdiğimize göre hazırlıklara başlıyorum kocacığım." dedi gülümseyerek. Kont da onayladığında vakit kaybetmeden önceden hazırladığı şeyleri kontrol etmek üzere çalışma odasından ayrıldı.

  Maria çalışma odasından çıkar çıkmaz kişisel hizmetçisi Larasha'ya onu takip etmesi için işaret verdi. Larasha işareti fark edince hızlı davranarak Kontes'i takip etmeye başladı.

  Kendi odasına girdiğinde Maria direkt olarak yatağının ucundaki sandığa yöneldi. Krudi Dükalığının davetini aldığından beri aklında dönen bir hazırlıktı bu. Aradığı dikkat çekme yöntemiydi. Kontluğun ürettiği en kaliteli kumaşlardan yapılan ve en iyi terzilerin ellerinden çıkan pahalı bir elbiseydi. Dikkat çekecek kadar gösterişliydi ancak görgüsüz değildi. Elbiseye eklettiği pahalı taşlar abartı değil, su gibi zarif duruyordu. Maria pahalı elbiselere değer verecek kadar materyalist biri değildi ama insanların dikkatini çekmenin en iyi yolun görüntüsü olduğunun farkındaydı.

  Sandıktan elbiseyi kılıfıyla birlikte çıkarırken Larasha'ya seslendi. "Bunu giymeme yardım et."

  "Tabii efendim." diyerek yanına gelen Larasha, elindeki elbiseye kıskançlıkla bakıyordu.

  Dikkatli bir şekilde Kontes'in dış kıyafetini çıkardı ve iç giysilerini düzeltti. Normalde bu işi birkaç kişi yaparlardı ama Larasha yeteri kadar yetenekliydi, tek başına halledebiliyordu. Kılıfından çıkardığı pahalı elbiseyi Kontes'e giydirirken ellerini taşların üstünde gezdirmeden edememişti. Her genç kızın hayallerini süsleyen bir elbiseydi üstündeki. Larasha bir kere bile olsa böyle bir şey giyebilmek için canını bile verebileceğini düşündü.

  Son kez elbiseyi düzelttiğinde hizmetçi geri çekildi ve aynanın önünü açtı. Maria aynaya dönerek elbisenin üstünde duruşunu kontrol etti. Öğünleri düzensiz olduğu için sürekli ani kilo değişimi yaşıyordu. Elbisenin mükemmel durduğundan emin olmak için giymişti. Hâlâ ilk diktirdiği günkü gibi mükemmel olan elbise, Maria'yı tatmin etmişti. Görüntüyü tamamlamak için Tuvalet masasının çekmecesini açtı ve mücevherlerini karıştırmaya başladı. Larea Düklüğünden gelen daha önce hiç takmadığı mücevherler duruyordu ama bu parti onları takması için uygun bir parti değildi.

Bıçağın Ucundaki KontesHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin