25. Bölüm

891 139 155
                                    

  Kraudi Düklüğü'nün verdiği parti başkentteydi. Kendi bölgeleri yerine başkentte kalmayı tercih eden bir aileydi. Kraudi Dük'ü resmi olarak Dük ünvanına sahip olsa da işleri çoktan büyük oğluna devretmişti. Bu sebeple sadece büyük oğlu bölgelerinde kalıyordu. Onun dışında tüm aile başkentte yaşıyordu. Bu onların başkentte bulunan İmparatorluk ailesiyle ne denli yakın olduklarını gösteren işaretlerden biriydi.

  Böyle bir aileye sıradan bir hediye götüremezlerdi. Maria, arabaya yerleştirilmiş parçaya gülümseyerek baktı. Hediye seçme olayı, doğum günü partisinde konuşulmak için en ideal yollardan biriydi. Kötü veya iyi fark etmez, aldıkları hediye kadar konuşulurlardı. Özellikle Kraudi gibi ünlü bir soylu ailenin partisi söz konusuysa...

  Nate, Maria'nın ondan bağımsız hediye seçmesine müsaade ettiğinde aklına gelen ilk şey buydu. Çeyiziyle birlikte getirdiği parçalardan biriydi. Dük'ün oğluna verilebilecek kadar değerliydi ve her şeyden öte bizzat Maria'ya aitti.

  Kısa süren yolculuk Düklüğün başkent yerleşkesine varmalarıyla son buldu. Kapıda uzun bir sıra vardı. Bütün leydiler ve eşlikçileri davetiyeleri kontrol edildikten sonra içeri alınıyordu. Herkes inanılmaz kabarık ve gösterişli giysiler giymişti. Kadınlar tarlatan üstüne kat kat geçirdikleri kumaşları gururla sergilerken adamlarsa yeni moda olan dantelli ve fırfırlı takım elbiseleriyle soylu olduklarını göstermeye çalışıyorlardı. Kapıda bekleyenlerin çoğu ikinci dereceden asildi. Esas ailelerin ünvan almayan akrabalarıydı. Yüksek soylu kategorisinde değillerdi. Bu tarz kişiler soylu olarak kabul görmek için her zaman partilere katılırlar, abartılı ve dikkat çekici giyinip bununla övünürlerdi.

  Maria'nın evlenmeden önceki hanesi çok yüksek statüde değildi ama babası ve abisinin asla bu tarz partilere katıldığını hatırlamıyordu. Statüleri yüksek olmasa dahi her zaman yüksek bir soylu gibi gururlu ve ağır başlı davranırlardı. Eğlence yerine iş için yapılan toplantıları, müzayedeleri, yatırımları ve siyasal müzakereleri daha çok tercih ediyorlardı. Yeni Janglet İmparatorluğu ilan edildiğinden beri tarafsız olduklarından gereksiz ilişkilere girmeleri de gerekmiyordu.

  Maria, Nate ile birlikte yürürken elinde davetiyeyi tutuyordu. Eşlikçi hizmetçileriyse elindeki kutuyla hemen arkalarından geliyordu. Onlar partiye girmek için herkesin kullandığı kapıyı kullanmayacaklardı. İmparatorluğun hiyerarşisi katıydı. Yüksek statüye sahip soylular asla davetiye kontrolü için kapının önünde kuyrukta bekletilemezdi.

  Tanıdık olan bahçeden ve çay partisine katıldığı seranın önünden geçerek esas girişe ulaştılar. Maria, etrafında aynı yolu yürüyen birkaç tanıdık yüz görmüştü. Bunlar katıldığı çay partisinde ve düğününde gördüğü leydilerdi. Hepsi kendi bölgelerinin ana evindendi. Yani ünvan sahibi ailelerin direkt olarak çocukları ve eşleriydi. Bu sebeple yüksek soylu olarak beklemeden ana binaya giriş yapıyorlardı.

  Kahya Ferre girişte bekliyordu. Yüzünde hiç değişmeyen bir gülümseme vardı. Muhtemelen Kraudi'leri temsil etmek için kusursuz olması gerektiğinden bu gülümseme suratına yapışmıştı. Maria bunu biraz ürkütücü bulsa da gerekli olduğunu biliyordu.

  "Kont ve Kontes Firansoa, Kraudi'nin davetine hoş geldiniz. Siz değerli misafirlerimizin davetiye göstermesine gerek yok."

  Bu, davetiye kontrolünden geri çevrileli ikinci sefer oluyordu. Güzel bir jestti, iki ailenin aynı tarafta olduğunu ilan ediyorlardı. Kont, kahyaya başıyla selam verdi. "Karşıladığınız için teşekkürler Kahya Ferre."

  Maria kahyaya ufak bir baş selamı verirken 'Demek Nate de bu kahyayı tanıyor.' diye geçirdi içinden. Kahyayı selamladığına göre kocası Kraudi Dükalığıyla iş yapmayı seviyor olmalıydı. Öyle olmasa Nate çıkarı olmadan gereksiz konuşmalara girmeyi tercih etmeyecek biriydi.

Bıçağın Ucundaki KontesHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin