102. Bölüm

365 59 29
                                    

  *

  Vikont Aldeul'un ölüm haberini almasının üstünden dört gün geçti. Maria kendine verdiği sözü yerine getirmiş ve onu tamamen unutmaya odaklanmıştı. Nate de o günden sonra bir daha asla bu konuyu açmamıştı. İşinden başını kaldırır kaldırmaz mola bahanesiyle Maria'nın yanına geliyordu. Onunla eskisine göre biraz daha fazla vakit geçirmeye ve onu yalnız bırakmamaya çalışıyordu. Maria, bu adamın inceliğine gerçekten hayrandı.

  Bu esnada Vikont Aldeul'un ölüm haberi her yere yayılmıştı. Abisi Fraud'un ünvanı devralması için veraset ilanının çıkması gerekiyordu. Bu yüzden yayılmasını geciktirseler de engel olamamışlardı. Haber oldukça ses getirmişti çünkü Vikont Aldeul, henüz yeni Ange işareti alan Maria'nın babası ve Kont Firansoa'nın kayınpederiydi. Henüz birkaç gün önce bombanın hedefi olan zavallı Kontes, şimdi de babasını kaybetmişti. Bu detay yüzünden Vikont'un ölümü soylular arasında oldukça konuşulmuştu. Tabii bu durum uzun sürmedi.

  Sebebi aynı gün Sirdin kıyılarına asker çıkarılmasıydı.

  İmparator aklındaki planı uygulamaya koymuştu. Bitrilaniat ile aralarında bilerek negatif gerilim yaratıyordu. Bunun anlamı şuydu, Azize'ye suikast düzenleyen kişilerin Bitrilaniat'tan olduğunu düşündüğünü ima ediyordu. Seneler süren soğuk savaş artık patlak verme emareleri göstermeye başlamıştı. Bunun sonucunda soylular ve halk yeni bir savaşın başlayabileceğini hissetmişti. Bütün gün herkes bu ihtimali konuşuyordu. Maria olayların bu kadar hızlı gerçekleşmesini beklemiyordu.

  Ve çok geçmeden Maria'nın korktuğu başına geldi.

  "Majesteleri Yüce İmparator Firansoa evine bir mesaj gönderdi."

  Koşarcasına bahçeye çıktığında saray ulağı elindeki fermanla kapıda dikiliyordu. Nate, Claud, Kahya Robert ve hizmetçiler de oradaydı. Havadaki yoğun ciddiyet yanlarına gider gitmez yüzüne çarpmıştı. Aynı zamanda kalbindeki sancı onu duyacaklarına hazırlıyordu.

  Ulak Kontes Firansoa'nın geldiğini gördüğünde fermanı okumaya başladı. "Yüce İmparatorumuz Dustaen Fradorik De Janglet, Kont Firansoa'ya iletiyor. Yüksek mahkememizin aldığı karara göre birtakım olağanüstü olaylar sonucu sınır bölgemizin tehdit altında olduğuna karar verilmiştir. Hudutu müdafaa için Yüce İmparatorumuz birinci birliği Sirdin bölgesine çıkarma kararı almıştır. Savaşın Komutanı ve Kutsal kılıcın sahibi kutsal şövalyemiz Kont Nateless Firansoa'nın, bu birliğin Komutan'ı olarak atanmasına karar verilmiştir. Asker çıkarma üç gün içerisinde gerçekleşecektir."

  Başının döndüğünü hissetti. Apaçık bir şekilde... İmparator göz göre göre savaş başlatmayı planlıyordu. Ön saflara Nate'i koymuştu. Ulağın sözlerini dinlerken elleri buz kesti. Yüzü sapsarı olmuştu. Kocasının savaş bölgesine gideceği gerçeği bir tokat gibi yüzüme çarparken ihtimaller kalbini ağrıtıyordu.

  "Ferman bendeniz Kont Firansoa tarafından dinlenilmiş ve onaylanmıştır. Saraya dönebilirsin."

  Kont'un cevabıyla ulak elindeki fermanı katlamış ve selamını vererek arkasını dönmüştü. Formaliteye uyarak dimdik yürüyerek arkasında duran İmparatorluk arabasına bindi. O arabaya binerken kaledeki herkes telaş içerisindeydi. Hizmetçiler fermanı duyduklarında şok olmuşlardı. Fısıltılar bir dalga gibi kaleye yayılıyordu.

  Maria fenalaşmak üzere olduğunu hissederek elini duvara koydu. Onun sapsarı yüzünü Claud fark etmişti. "Kontes!" derken uzanıp izinsiz bir şekilde kadının kolunu tutmuştu.

  Nate, Claud'un seslenişiyle ancak o zaman Maria'nın varlığını fark edebildi. Yüzündeki kaskatı ifade, karısını görünce endişeli bir hal almıştı. Birkaç adımda kadının yanına giderek "İyi misin?" diye sordu.

Bıçağın Ucundaki KontesHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin