112. Bölüm

440 60 64
                                    

  Maria bunca zamandır onu neyin rahatsız ettiğini anlayamamıştı. İçindeki huzursuzluğu bir türlü çözememişti. İsyan günü gelene kadar tereddütte kalmıştı ama ne kadar düşünürse düşünsün içindeki hislerin sebebini bulamıyordu. Lale Loncasının askeri gücü onlara katılan insanlarla birlikte zirveye ulaşmıştı. Ürettikleri yeni silah, bombalar ve yetenekli suikastçilerle yenilmez gibi hissediyordu. Yalnızca bu da değil, avuçları arasına aldıkları piyasa sayesinde Lonca hiç olmadığı kadar zengindi. Yalnızca askeri güce değil, ülkenin çok büyük bir sermayesine sahiplerdi. Hepsi intikamı için yeterli olmalıydı. Olacağına inanmıştı, adamın sözlerini duyana kadar. Eğer İmparatorluk ailesi tamamen yok edildiğinde bu grupların baş kaldıracağı doğruysa Lale Loncası tek başına hiçbir şeyi ayakta tutamazdı.

  "Meşru bir varis olmadan tahtı ayakta tutmanın imkansız olduğunu mu söylüyorsun?" dedi korkuyla. Nate Firansoa herkes tarafından bilinen çok büyük bir stratejistti. Bu başarı gerçekte Helia'nındı. Onun çıkarımlarının yanılma payı yoktu.

  Helia çok uzun süredir Dustaen'in yanındaydı. O kadar uzun sürmüştü ki Janglet'i karış karış biliyordu. Hangi inde hangi ayı yaşıyor, ondan iyi bilen yoktu. "Eğer meşru varislerin hepsi ölürse bu gizlenen örgütlere gün doğacak. Loncanın gücü tek başına hepsini alt edebilir mi? İmparatorluk ailesini öldürmek için kullandığın yorgun orduyla ülkenin yarısına karşı çıkabilir misin?"

  İmkansızdı. Karşı çıksalar bile korkunç bir iç savaşa dönerdi. Ülke çok büyük bir hasar alırdı ve düşman ülkelere saldırmak için gün doğardı. Bu da ülkenin parçalanmasıyla ve birçok masumun ölmesiyle sonuçlanırdı. "Ne yapmamı öneriyorsun? Taht için İmparatorluk ailesinden meşru bir varis seçip piyon olarak hayatta mı tutmalıyım?"

  Aklına Azteria'nın abisi Veliaht Prens dışında başka bir aday gelmiyordu. İmparatorluk ailesi en küçük bireylerine kadar pisliğe bulaşmıştı. Belki Veliaht Prens'i piyon olarak hayatta tutarsa bir netice elde edebilirdi. Eğer onu tahtta tutup tüm gücünü elinden alırsa hem tahtı hem halkı hem de diğer örgütleri kontrol altına almış olurdu. Bunu yaparken Dustaen'i destekleyen soyluları da rahatça ezebilirdi. Ne yazık ki Veliaht Prens'in bunu kabul etmeyeceği açıktı. Azize Lily ile evlilikleri konuşulurken Azteria'nın abisi İmparator'dan sonra en yüksek konuma yükselmişti. Bu konum ve güç arzusunu bırakması imkansızdı. Veliaht Prens'i tahta geçirirlerse onu kontrol edebileceklerinin bir garantisi yoktu.

  "Tüm bunlar tuhaf gelecek ama İmparatorluk hanesindeki hiçbir üye gerçekte meşru varis değil. Dustaen, abisini öldürerek meşru haklarına sahip olmuştu çünkü abisi eski Veliaht Prens'in soyunun devam etmediği biliniyordu. Ana dal yok olduğu için ikinci dal olan Dustaen Fradorik De Janglet tahta geçti. Maria, ya sana eski Veliaht Prens'in soyunun devam ettiğini söylersem?"

  Maria'nın ilk katıldığı grup olan Dustaen Karşıtları en başından beri öldürülen eski Veliaht Prens'e hizmet etmişti. O Dustaen tarafından öldürüldüğünde birlik dağıldı çünkü her şey bitmişti. Eski Veliaht'ın soyunun devam etmediği biliniyordu. Hiç evlenmemişti, kimseyle ilişkisi olmamıştı. Kimseyle... Taht başka hiçbir meşru varis kalmadığı için Dustaen'e geçmişti. Bilinenin aksine Veliaht Prens'in bir çocuğu mu vardı? Bu durum her şeyi ama her şeyi değiştirirdi. Eski Veliaht Prens'in çocuğu, tahtın meşru sahibiydi. Yani bu durum ortaya çıktığı an Dustaen'in ve tüm İmparatorluk ailesinin taht hakkı düşerdi.

  Maria titreyerek önündeki büyük resme baktı. Bu bir fırsattı. Çok büyük bir fırsat... "Bundan emin misin?" diye sordu umutla.

  Adam başıyla onayladı. "Helnoraten Takipçileri başından beri ona hizmet ediyordu."

  Tahtın meşru sahibi, gerçek Veliaht Prens bir başkasıydı. Maria şok üstüne şok yaşıyordu. Eğer gizli varisi destekleyip tahta çıkarırsa kimse itiraz edemezdi. Ayrıca varis esas soyun evladıydı. Maria'nın korumak için savaştığı ama ölmesine engel olamadığı eski Veliaht Prens'in evladı, eksik parça oydu. Tek yapmaları gereken uygun zamanda başlatılan bir isyan...

Bıçağın Ucundaki KontesHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin