81. Bölüm

537 65 15
                                    

  *

  Soylular için rant sağlamak zor değildi. Bilhassa zengin soylular için bu iş çocuk oyuncağıydı. Başkentteki sayısız işletmeye sahip olan Firansoa Kontluğu da farklı değildi. Otoriter kimliğiyle yüksek kazançlar elde edebilecek potansiyele sahipti. Bu soyadı kullanan herkes dilediği kadar rant sağlayabilirdi.

  Altı günlük yolculuğun sonunda Başkente varan Maria'nın yaptığı ilk iş sağladığı rantı kontrol etmek olmuştu. Küçüklü büyüklü tüm işletmeler, muhteşem bir hızda büyümüşlerdi. Henüz bir ay bile olmadan böyle bir büyüme elbette ki suniydi.

  Ne kadar muhteşem planlarsa planlasın işletmelerin kısa sürede zararı karşılayıp üstüne kâr bırakması imkansızdı. Özellikle çevre tarafından kötü tanınan bu işletmelerin bir anda yüksek gelir kazanması zordu. Burada Lale Loncası gizliden gizliye devreye girmiş, Maria'nın planına destek olmuşlardı. Tüm işletmeler patlama yaşamış, korkunç bir hızla Başkentte ünlü olmuşlardı. Bu yüzden olacak ki Başkentteki Firansoa evine adımlarını attıkları an devasa boyuttaki mektup yığınıyla göz göze gelmişlerdi. Firansoa hanesiyle ticaret yapmak isteyen herkes onlarca mektup göndermiş, cevap bekliyordu.

  Nate onun üstünü bile değiştirmeden mektup yığınını kurcaladığını gördüğünde "Uzun ve yorucu bir yolculuktan döndüğümüzde yaptığın ilk şey gerçekten işlerine koşturmak mı olacak karıcığım?" diye sordu. Onun yorgun olduğunu biliyordu. Yolculuk esnasında sürekli omzuna yaslanıp uykuya dalmasından belliydi. Buna rağmen evlerine geldiklerinde yaptığı ilk şey dinlenmek yerine mektupları kontrol etmek olmuştu.

  Maria ona uzun süredir bu anı beklediğini söyleyemedi. Eğer söylerse gerçekten işkolik olarak gözükeceğinden korkuyordu. Yalnızca "Bu kadar fazla mektup olduğunu görünce heyecanlandım kocacığım." diyebildi.

  "Kesin öyledir..." diye mırıldanan Nate ise ona pek inanmış gözükmüyordu.

  Ashia, Frusane ve diğer hizmetçiler onları karşılamak için dizilmişlerdi. Başkent Kont ve Kontes'in dedikodularıyla çalkalanıyordu. Yeni yüksek sosyetik figür Kontes Maria Firansoa, dedikoduların ana merkezindeydi. Tatilde oldukları bunca zaman boyunca efendileri hakkındaki dedikoduları dinlemişlerdi. Bu sebeple olacak ki işlerini en iyi şekilde yapmaya çalışıyorlardı.

  "Baş hizmetçi, kafileme yardım etmek için birkaç personel görevlendir. Kontes'in kişisel hizmetçileri onunla birlikte odaya çıksınlar. Kontes uzun bir yolculuktan döndü, yorgun ve hassas. Ona göre davranın."

  Nate'in verdiği emirler oldukça taraflıydı. Maria "Yorgun değilim." diye itiraz ederken Nate'in sert bakışlarıyla karşılaştığında cümlesine devam edemedi.

  Emirleri bitmeyen Nate, göz ucuyla masanın üstündeki mektup yığınıyla bakıştı. Anlaşılan o ki bu mektuplara fazladan iş gözüyle bakıyordu. "Buradaki tüm mektupları toplayıp yakın. Önemli olan mektupları da kütüphaneye kaldırın. Hemen cevaplanmak zorunda değiller. Ayrıca Maria, bugün seni odamızda dinlenirken görmek istiyorum."

  İstekten çok emir gibiydi. Anlaşılan o ki gelir gelmez hesap kitap işlerine atlamış olması ters tepmişti. Nate gerçekten de bu konuda ciddi görünüyordu. Sanki tek bir itiraz cümlesi kurarsa onu yakalayıp dinlenmesi için yatağa bağlayacaktı. Kocasını ilk kez kendine karşı bu kadar ciddi bir tavır takınırken görüyordu. Maria, "Ben de tam olarak bunu yapmayı planlıyordum." derken yalan söylemişti. Banyo yaptıktan sonra kontrol etmesi gereken şeyler vardı. Elbette Nate'in bu ayrıntıyı bilmesine gerek yoktu.

  "Ayrıca sindirimi kolay, bağışıklığı güçlendiren besinlerden bir akşam yemeği hazırlayın. Atıştırmalık olarak Kontes'in meyve tüketmesini sağlayın. Şöminelerin hepsini yakıp tüm malikanenin uygun sıcaklığa geldiğinden emin olun. Sıcaklığı yirmi dört derecede sabitleyin."

Bıçağın Ucundaki KontesHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin