İki gün sonra Maria, giydiği kahverengi elbise ve başına taktığı dantel şapkayla arabadan indi. Kahya Robert da onunla birlikte gelmişti. Efendisini soylu hizip toplantısının kurtlar sofrasında öylece bırakamazdı. Sessizce Kontes'e elini uzatan Robert, Başkent Malikanesine doğru ilerlemeye başladı.
Burası Emperyalistlerin bölgesiydi. Çevredeki meraklı bakışları üstünde hissedebiliyordu. Henüz yeni Ange işareti alan ve kocasını sınır bölgesine yollayan Kontes Maria Firansoa, soylu hizip toplantısına katılıyordu. Soylular için bundan daha ilgi çekici bir şey yoktu.
Maria eldivenlerini çıkarmadan resmi şekilde Robert'ın elinden tutarken ona yönelen bakışları görmezden geldi. Buraya gelişinin amacı açıktı. Soylular hakkında öğrenebildiği kadar şey öğrenmeliydi. Bunun dışındaki hiçbir şey önemli değildi. Kendinden emin adımlarla karşıya bakarak dümdüz malikaneye doğru yürüdü. Kraudi'nin ünlü kahyası Ferre, onu kapıda karşılamıştı.
"Sizleri burada tekrardan görmek ne güzel Kontes Firansoa ve Bay Robert."
Kahya Robert, efendisini gölgelememek için hiçbir şey demeden başıyla selam verdi. Sıcak karşılama karşısında gülümseyen Maria ise lafı fazla uzatmadan "Ben de sizleri gördüğüme sevindim Kahya Ferre. Lütfen toplantının yapılacağı salonu gösterebilir misiniz?" diye sordu.
Gereksiz bir muhabbete girmeden Kahya, ikisine de yolu gösterdi. "Bu taraftan buyurun."
İki ay önce buraya geldiğinden beri hiçbir şey değişmemişti. Kraudi Malikanesi hâlâ hatırladığı gibiydi. Partinin yapıldığı günden tek farkı girişteki uzun kuyruğun ve süslemelerin olmamasıydı. Hizmetçiler bile son derece ciddi görünüyorlardı. Ne de olsa bu toplantı son derece şiddetli geçecekti. Maria, konunun ne olacağını tahmin edebiliyordu.
"Buradan ilerlerseniz toplantı salonuna ulaşabilirsiniz. Buradan sonra benim girmem yasak, size eşlik edemeyeceğim için kusuruma bakmayın. Ayrıca Kahyanızı da dışarıda bırakmalısınız."
Bunun olacağını tahmin ediyordu ama Kahya Robert son ana kadar onu takip etmek istemişti. "Teşekkür ederim Kahya Ferre. Lütfen Robert'a toplantı bitene kadar dinlenebileceği bir yer ayarla."
"Buna şüpheniz olmasın Ekselansları."
Kahya Robert'ın endişeli bakışlarını sırtında hissedebiliyordu. Onunla bu konuyu uzun uzun konuşmuşlardı. Toplantıda Nate'i temsil edeceği için ağzından çıkan her bir kelimeye dikkat etmesi gerekiyordu. Daha önceki toplantılar hakkında fikir sahibi olan tek kişi Kahya Robert olduğu için ona danışmıştı. Yaşlı Kahya uzun uzun anlatsa da Kontes'i yalnız bırakmak içinden gelmiyordu. Yine de yapabileceği bir şey yoktu.
Sessiz koridoru geçerek toplantı salonuna ulaşan Maria açık kapıdan içeri girdi. Büyük, yuvarlak bir masa çevresine oturan soyluların başları ona doğru dönmüştü. Penceresi olmayan bu kasvetli odada soyluların yüzleri aç kurtlar gibi görünüyordu. Maria, bu kurtların arasında ne yapması gerektiğini iyi biliyordu. Ne de olsa dersine iyi çalışmıştı.
"Kontes Maria Firansoa, sizleri selamlıyor." dedi başıyla selam vererek. Başını asla öne eğmemişti çünkü statüsünü sonuna kadar belli etmesi gerekiyordu.
Ev sahibesi Dük Kraudi, onu görünce bir eliyle Kont Firansoa için ayrılan sandalyeyi işaret etti. "Buyurun Kontes Firansoa. Biz de sizi bekliyorduk."
Düşes Carla Kraudi, kocasının hemen yanında oturuyordu. Kimsenin fark etmeyeceği bir şekilde Maria'ya ufak bir tebessüm yolladı. Onu kilisedeki patlamanın olduğu günden beri görmemişti. O zamandan beri endişe ve merakla ona ulaşmayı istemişti ama buna yetkisi ve fırsatı olmamıştı. Bu sebeple Düşes, Mahkeme günü kocası Dük Kraudi'den Maria'yı kurtarmasını istemişti. Ona edebileceği tek yardım buydu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bıçağın Ucundaki Kontes
Historical FictionTAMAMLANDI. ✩。:*•.───── ❁ ❁ ─────.•*:。✩ #01.08.24 Tarihi Kurgu kategorisinde 1. #12.11.23 Aşk kategorisinde 6. #12.11.23 Romantik kategorisinde 10. #13.11.23 Romantik kategorisinde 20. #06.12.23 Kurgu kategorisinde 39. #14.01.24 Savaş kategorisind...