12. Bölüm

1.4K 181 256
                                    

  Azize'yi ağırlamak elde edilebilecek en büyük onurlardan biriydi. İmparatorluk ailesi ve Yüce Parat'tan sonraki en önemli kişi Azize'ydi. Kolay kolay bir haneyi ziyaret etmediği herkes tarafından bilinen bir gerçekti.

  Bu sebepten ötürü Kontluğa bir telaş hakimdi. Yeni sipariş edilmiş eşyalar, sofra takımları, berjerler, altın varaklı şamdanlar hizmetçiler tarafından taşınıyordu. Her köşede bir hareket vardı. Dip köşe temizlik yapılıyordu. Personel sayısı yetmeyeceği için halktan geçici hizmetçiler tutulmuştu. Bahçe ile ayrı, iç dekorasyon ile ayrı ilgileniyorlardı. Salonun ortasındaki Ange heykeli hiç olmadığı kadar parlaktı.

  Tüm hazırlıkları Maria yapıyormuş gibi lanse etseler de aslında hazırlığı yapan kişi kahyaydı. Her şeyle en ufak ayrıntısına kadar ilgileniyordu, tüm takdiri Kontes'in alacağını bilerek. Bunu hatalarının cezası olarak saymıştı.

  Hiçbir sorumluluk almamasına rağmen Maria'nın geçirdiği en stresli iki gündü. Defalarca kez çalışma odasına girmiş, Azize'nin ifşa edildiği belge ve fotoğrafları aramıştı. Kanıtların yerini bilse Dala'yı bilgilendirecekti. Böylece gece gizlice gidip tüm belgeleri imha edebilirdi. Ne yazık ki yaptığı aramalar boşa çıkmıştı. Azize'ye şantaj yapılacaktı, bunu engellemesi mümkün değildi.

  Çoktan iki gün geçmişti, Azize bugün gelecekti. Şimdi yapabileceği tek bir şey vardı, o da bu meselenin herhangi biri tarafından duyulmasını önlemekti.

  Yorgunluktan bayılmak üzere olan Kahya Robert, saçları düzeltilen Kontes'in yanında dikiliyordu. Sabahın erken saatinde uyanmış, büyük bir özenle hazırlanmıştı. Hizmetçilerin elleri Maria'nın kahverengi saçlarını ustalıkla toplamıştı. Saçlarına takılan mücevherler modelin güzelliğini ön plana çıkarıyordu. Kontes, aynada gördüğü görüntüden hoşlanmışa benziyordu.

  İşleri bittikten sonra Maria "Elinize sağlık. Şimdi çıkın." dedi. Hizmetçiler tek kelime etmeden odadan çıkarken başında dikilen kahya hâlâ gelecek emri bekliyordu.

  "Kahya, sana bir sorum olacak." dedi lafı uzatmadan.

  "Buyurun Kontes."

  "Bu kalede hizmetçilerin girmesinin yasak olduğu, gözden uzak, seslerin yankılanmadığı yerler nereleridir? Ha bir de, önereceğin yerler Azize'yi ağırlayabileceğimiz kadar düzgün olmalı."

  Kahya hiç düşünmeden "Tabii ki en iyi yer Sağır Oda'dır Kontes." diye cevap verdi. "Kont ve odaya bizzat götürdüğü kişiler dışında kimse Sağır Oda'ya giremez. Temizlik için veya acil bir durum olsa bile girmek yasaktır. Kullanmayı düşünüyorsanız Kont'a sormanızı tavsiye ederim."

  Maria, böyle bir odanın varlığını daha önce hiç duymamıştı. Kaleye ilk geldiğinde tarif edilmemişti. Kale planında da yoktu. Nereden bakarsa baksın bu çok şüphe uyandırıcıydı. Kimsenin giremediği, konuşulanları duyamadığı, hatta planlarda bile olmayan bir oda... Maria'nın içindeki şüphe öğrendiği her gerçekle artıyordu. Artık emindi, kesinlikle kocası bir işler karıştırıyordu. Bu işlerin yeraltıyla bir bağlantısı olduğu barizdi. Neler olduğunu bulmaksa Maria'ya düşüyordu.

  Kontes düşünceli bir şekilde "O halde Kont'a o odayı kullanıp kullanamayacağımızı sorayım." dedi. İçinden bir ses Nate'in de bu odayı kullanmayı düşündüğünü söylüyordu. Kirli işlerini burada çeviriyor olabilirdi. "Kont nerede?"

  "Kendi odasında efendim."

  Maria üstünü başını bozmadan koltuktan kalktı ve Nate'in odasına doğru ilerlemeye başladı. Kapıda dikilen şövalye, Kontes'in yaklaştığını görünce ifadesini bozmadan nezaketle Kontes'e izin verdi. Kapıyı çaldı ve beklemeye başladı.

Bıçağın Ucundaki KontesHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin