6. Bölüm

1.8K 244 421
                                    

  Sevgi, aşk, şefkat, merhamet kelimelerden ibaretti. Belki bir zamanlar hissetmiş olabilirdi ama hepsi unutulmuştu. Hayatta kalanlar bile küsmüştü ve o zaman anlamıştı, bu duyguların bir yanılsama olduğunu. Hafızası ne kadar bulansa bile göğsünün ortasındaki öylece duruyordu işte. Geriye hiçbir şey kalmayana kadar cayır cayır yanıyordu. Yine de içinde yaşayan birkaç duygu onu hayatta tutuyordu. Nefret, intikam ve adalet isteği gibi cayır cayır yanan o duygular...

  Şınav çekerken yanan vücudu ona bu alevleri asla unutturmuyordu.

  "Yerle bir... Bu dünyayı..."

  Saymak yerine sayıklamak daha huzurlu hissettiriyordu.

  "Yerle bir... Edeceğim."

  Tek mırıldandığı eski bir ağıttı. On beş yıl kadar eski...

  Duş alıp terinden arındıktan sonra vücuduna kaliteli losyonlar sürdü. Bilerek hiçbir hizmetçiyi yanında istememişti. Korsesini kendi bağladı ve içine birkaç hançer sıkıştırdı. Eski alışkanlıkları hâlâ devam ediyordu. Topuz yaptığı saçlarına sıkıştırdığı iğneler ve zehir içeren mücevherleri ile kimse onun tehlikeli bir kadın olduğunu anlayamazdı.

  Kontes olarak katılacağı ilk sosyal etkinlik Düşes Carla Kraudi adında bir kadının çay partisiydi. Hizbe dahil olmayan bir soylu olan Carla, kırk yaşında tüm sosyeteyi elinde tutan ve algıyı yöneten önemli bir figürdü. Bu kadının ayırt edici bir noktası daha vardı, Prenses Azteria'nın yakın arkadaşıydı ve Ange işaretine sahipti. Eğer soylu olarak önemli bir yere sahip olmak isteyen bir leydi varsa kesinlikle ön plana çıkması ve onay alması gereken ilk yer Düşesin toplantıları olurdu. Nadiren de olsa bu toplantılara kraliyet ailesi de dahil olur ve oradaki bütün leydiler kraliyet ailesiyle, yani prensesle yakınlaşma fırsatı elde ederdi. Sıradan bir leydinin bu fırsatı yakalamaya çalışmasının tek sebebi yeterince iyi bir koca bulabilmekti. Halihazırda evli olanlar ise nüfus arttırmak ve kocaları için saygınlık kazanmak için katılırlardı. Maria ikincisi gibi gözüküyordu.

  Hediye olarak götüreceği eşyaları son kez kontrol etti ve tamamen hazırlanmış şekilde odadan çıktı. Kapıyı dışardan kilitledikten sonra anahtarı çantasına koyarak aşağı indi. Kontluğun üst rütbe şövalyelerinden biri önünde duruyordu.

  "Sör Richa, arabayı getirin lütfen."

  Başını eğen şövalye, "Kontes, affedin. Nereye gidiyorsunuz?" diye sordu.

  "Düşes Kraudi'nin davetine icabet ediyorum. Kontun haberi var, ayrıldığımı bildirirsiniz."

  "Evet, efendim."

  Maria henüz bir kişisel hizmetçi seçmediği için yanında götürebileceği en işlevsel hizmetçiyi seçecekti. Kararını çoktan vermişti. "Toplantıya Guniere ile gideceğim. Başka kimsenin gelmesine gerek yok."

  Arkada bekleyen Guniere öne çıktı. Otuzlarında evli bir kadındı ve tüm hizmetçiler içinde görgü kurallarına en hakim olan kişi oydu. Ağır başlıydı. Hepsinden öte Kontes'e nötr olan nadir hizmetçilerden biriydi.

  "Her şey hazırsa gecikmeden yola çıkalım."

  Davet başkentteki Kraudi yerleşkesindeydi. Biraz uzakta kalıyordu. Bu yüzden yanına kasnak, iğne ve iplik almıştı. Arabaya yerleştiğinde, gecikme olmadan yola çıkmalarını emretti.

  Guniere de arabanın içindeydi. Hizmetçi olduğu için arabanın iç kısmında bulunmak onu geriyordu. Normalde hizmetçiler dış kısımda seyahat ederlerdi. Sadece efendilerin dadısı veya değer verdikleri kişisel hizmetçiler iç kısma alınabilirdi. Guniere Kontes'in emriyle iç kısma alındığında şaşırmıştı. Kontes geldiği ilk günden beri hizmetçilere yakın davranmıyordu ve gerekmedikçe muhatap olmuyordu. Bu yüzden onun yakın bir kişisel hizmetçi olmamasına rağmen Guniere'yi arabaya alması şaşırtıcıydı.

Bıçağın Ucundaki KontesHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin