"Eşim söz konusu iş olduğunda ertelemeyi sevmez de."
Nate, tuhaf atmosferi dağıtmak için konuştuğunda Dük Monder Boham ona hemen ayak uydurdu. "Kontes'in ticaretin ruhunu çözen biri olduğunu duymuştum. O halde buyurun oturun. Vakit kaybetmeden görüşmeye başlayalım."
Dük hâlâ kendini ön planda tutmaya çalışıyordu. İşler istediği gibi giderse Firansoa ile iş yapabilecekti. Amacı buydu. Ne yazık ki Maria buna müsaade etmeyecekti. Eğer ticaretin içine Boham'ın adı girerse bu iki kadının yaptığı bir iş olarak değil, iki ailenin yaptığı iş olarak anılırdı. Gerçekten başarılı olmak istiyorsa buna engel olmalıydı.
Geniş koltuklara geçtiğinde Maria, niyetini belli etmek için tam olarak Leydi Grasiel'in karşısına oturdu. Nate de hemen yanındaydı. Ayakta bekleyen hizmetçiler Düşes'in el hareketiyle ellerindeki tabakları orta sehpaya bırakmaya ve türlü türlü atıştırmalıklar ve sıcak çay servis etmeye başladılar.
"Bir süre önce Düşes Kraudi'nin beş çayına davet edildiğimde orada Leydi Grasiel'in yenilikçi fikirlerini duyma fırsatı buldum. Ucuz otlardan yapılmış yumuşak kumaşları değerlendirmek istiyordu. Leydinin ailesinden destek almadan böyle bir işe girişmeyi düşünmesi bana ilham verdi." diyen Maria, son derece nazik bir ses tonu kullanıyordu. Yine de seçtiği kelimeler keskindi. Ailesinden destek almama kısmını özellikle vurgulamıştı.
Grasiel o günü hatırladığında Kontes'e gülümsedi. "Benim basit fikirlerimi yenilikçi bulmanız oldukça kibar bir davranış Kontes. Bana ilham veren sizdiniz. Sizin fikrinizi paylaşmanız sayesinde şu an burada bu konuyu konuşabiliyoruz."
Maria ifadesini bozmadan Leydi Grasiel ile konuşmaya devam etti. Dük ve Düşes suspus olmuş halde ikisini dinliyorlardı. "Ben sadece size ufak bir tüyo vermiştim. Karşılığında Leydiden böyle bir teklif almak beni çok mutlu etti. Mektubunuzu aldığımda apar topar Boham'a gelmek isteyişim de bundandı. Davet ettiğiniz için teşekkür ederim."
"Rica ederim Kontes. Sizleri buraya davet etmem ailemin fikriydi."
Dük kızının desteğiyle birlikte araya girerek "Takdir ederseniz ki kızımızın böylesine önemli biriyle iş yapmayı düşünmesi bizi de heyecanlandırdı. Bu sebeple sizleri Boham'a davet etmek istedik." dedi.
Dük Mander'in konuşmaya katılmasıyla birlikte Nate de sessizliğini bozdu. "Eşimi ve beni ağırlamak istemeniz çok büyük bir incelik. Bu eşimin tek başına yapacağı ilk iş. Yanında olmak beni memnun ediyor. Hepsi sizin sayenizde." derken hiç takılmadan Maria'ya destek olmuştu. Yüksek sosyetenin dilini kullanmada başarılı olan Nate, aynı anda hem Firansoa'nın bu işe alenen katılmayacağını hem de karısını destekleyeceğini belirtmişti. Kesinlikle hafife alınmaması gereken bir adamdı.
"Kont'un böyle düşünmesi bizleri de memnun eder." diyen Dük, artık işi istediği yöne çekemeyeceğini anlamıştı. Nate çoktan kapıları kapatmıştı. Firansoa'nın Kontunu bu dakikadan sonra iş anlaşması için zorlaması yersiz olurdu.
İşler artık Maria'nın istediği yönde ilerliyordu. Hepsi Nate sayesindeydi. On günlük yolculuk boyunca bu konuyu tartışmışlardı. Sonunda en mantıklı yolun Boham ailesine fırsat tanımamak olduğunda karar kılmışlardı. Böylesine büyük ailelerle iş yaparken sınırları en baştan çizmek gerekiyordu. Nate de kullandığı kelimelerle işin ne yöne gitmesini istediğini bariz bir şekilde belli etmişti.
Maria, zamanın geldiğini düşünüp hazırladığı dosyaları çıkardı. Her zamanki gibi profesyonel davranma niyetindeydi. Projenin büyük veya küçük olması önemli değildi. Her seferinde aynı hassasiyeti gösteriyordu. Kendi el yazısıyla düzenlenmiş kağıtları çıkarırken konuşmaya başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bıçağın Ucundaki Kontes
Ficção HistóricaTAMAMLANDI. ✩。:*•.───── ❁ ❁ ─────.•*:。✩ #01.08.24 Tarihi Kurgu kategorisinde 1. #12.11.23 Aşk kategorisinde 6. #12.11.23 Romantik kategorisinde 10. #13.11.23 Romantik kategorisinde 20. #06.12.23 Kurgu kategorisinde 39. #14.01.24 Savaş kategorisind...