*
Başkentteki Firansoa evi her zamankinden çok daha hareketliydi. Hizmetçi kılığındaki Helnoraten Takipçileri sürekli olarak oradan oraya koşuşturuyorlardı. İsyan hazırlıkları büyük bir dikkatle yürütülüyordu. Her şeyin başındaysa Maria vardı. Gizli toplantının yapıldığı gün bütün şövalye ve takipçilerle konuşmuş, Lale Loncası'nın lideri olduğunu açıklamıştı. Herkesin, bilhassa Ashia'nın yüzündeki şaşkınlık görülmeye değerdi. Artık herkes onun sıradan bir leydi olmadığını biliyordu. Bunu öğrenmeleriyle birlikte birçok şey de anlam kazanmıştı.
Maria, Firansoa evindeki işlerle meşgulken Nate ise İmparator'un isteği üzerine neredeyse her gün saraya çağırılıyordu. İmparator Dustaen güvendiği suikastçisi Asind'in ortadan kayboluşundan sonra adeta tutuşmuştu. Diğer suikastçisi Siutan onun paranoyak arzularını dindirebilecek kadar yetenekli değildi. Bu yüzden çareyi Nate'te buluyordu. Onu gözünün önünden ayırmıyordu. Buna oranla İmparator'un paranoyak düşüncelerle suçlu görüp idam ettiği masum insanların sayısı da gitgide artıyordu. Nate her saraya gidişinde bu kişilerin tüm detaylarını öldürülme şekilleriyle Maria'ya ifşa ediyordu. Maria da Lale Loncası aracılığıyla bu bilgileri Başkent'e söylenti şeklinde yayıp halkı İmparator'a karşı dolduruyordu.
Her şey yolunda gidiyordu. Maria kendini işe vererek aklındaki düşünceleri dağıtıyordu. Helia ile arasındaki tuhaf ilişki şimdilik askıdaydı. Bunun yerine onu bir iş arkadaşı olarak görüyordu, bulduğu çözüm buydu. Onunla konuşmaları tamamen iş odaklıydı. Ne geçmişi, ne ilişkilerini, ne de şu anda Firansoa bölgesindeki kalede yaşayan Claud'u konuşuyorlardı. Belki tüm bunları ötelemek yerine konuşsalar rahatlayacaklardı ama Maria bunun için kendini hazır hissetmiyordu.
Düşünceli şekilde elindeki mektupları karıştırdı. Kar yağışı yeni durmuştu ve her yer bembeyazdı. Bu sert kışta mektuplar eline normalden de geç ulaşıyordu. Boham'dan gelen mektupların kalınlığı neredeyse bir karışa ulaşmıştı. Grasiel ile birlikte yürüttükleri iş olumlu gidiyor gibiydi. Mektuplarına cevap yazmadığı için Grasiel'in ettiği sitemler artık isyan boyutuna ulaşmıştı. Prenses Azteria'dan gelen mektuplar da farklı değildi. Nefes bile almadan mektup yazmış gibi görünüyordu. Sitemleri sayfalarca uzayıp gidiyordu.
Hepsini teker teker ayırırken başka yerlerden gelen mektuplar da gözüne çarptı. Üstüne aldığı işletmelerden birkaçı hesap dökümünü postalamıştı. Bunun yanında kiliseden gelen teşekkür mektupları da bulunuyordu. Ange işareti aldığı için artık hem siyasi hem dini bir figürdü. Bu yüzden kilise ona bizzat teşekkür ediyordu. Kiliseden gelen mektupları görmezden gelip kenara ayırdı.
Teşekkür mektuplarının hemen altındaysa Larea'dan gelen mektuplar bulunuyordu. Maria onları açmayı bile düşünmeden yaktı. Hepsi Barles'in görüşme teklifleriyle dolu olmalıydı. Onu dikkate almak istemiyordu ama bu adam yeni Larea Dükü olmuştu. Herhangi sıkıntılı bir adım atmadan bu konuyu Helia ile görüşüp halletse iyi olurdu.
Mektupları kurcalamaya devam ederken gözüne çok farklı bir amblem çarptı. Neredeyse yanlış gördüğünü düşünecekti. Kaşlarını çatarak mektubu parmakları arasına aldı. Bu işaret, Aldeul Vikontluğu'nun işaretiydi.
Şaşkınlığını üzerinden atarak mektubu yırttı ve içindeki kağıdı çıkardı. Mektuptaki el yazısı abisine aitti. Ondan nefret eden abisi Freud Aldeul, Vikont ünvanı almıştı. Sakince mektubu okumaya başladı.
"Kontes Maria Firansoa'ya,
Bu mektubu aramızdaki akrabalık ilişkisi dolayısıyla yazıyorum. Babamın öldüğünü duyduğunuzu biliyorum. Vasiyeti üzerine ben yeni Vikont Aldeul olarak sizi eşim Viskontes Aldeul ile birlikte ziyaret etmek istiyorum. Lütfen eğer kabul ederseniz cevap mektubunda yer ve saati bildirin. Bildirdiğiniz saatte orada olacağız.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bıçağın Ucundaki Kontes
Ficção HistóricaTAMAMLANDI. ✩。:*•.───── ❁ ❁ ─────.•*:。✩ #01.08.24 Tarihi Kurgu kategorisinde 1. #12.11.23 Aşk kategorisinde 6. #12.11.23 Romantik kategorisinde 10. #13.11.23 Romantik kategorisinde 20. #06.12.23 Kurgu kategorisinde 39. #14.01.24 Savaş kategorisind...