Jeg hadde på meg linser, så han ikke skulle gjenkjenne øynene mine. Hehehe! Jeg hadde som vanlig blå øyne, men nå hadde jeg grå, for å være ærlig syntes jeg at jeg så bedre ut...
Haha! Uansett, jeg skulle late som jeg var en fan og jeg visste ikke en jævla, oi unnskyld! ... Jeg visste ikke noen ting om karrieren hans, bare alt før, så vi får se hvor langt det går...
Jeg tok opp ID-kortet mitt og banket på døren til rom 238 og hørte latter ebbe ut fra rommet.
-Ey yo, Paul! The door is knocking! Ropte den kjente stemmen som ga meg frysninger nedover ryggen, jeg smilte for meg selv og så at smykket jeg fikk av ham fortsatt hang rundt halsen min, jeg som skulle ta det av! Jeg skyndte meg å dytte halskjedet under kragen slik at man ikke kunne se den idet Paul svarte latterfyllt.
-Wow, what a talented door! Sa han og da ble døren åpnet, paul møtte blikket mitt og så ned på ID-kortet jeg hadde i hånden, han nikket og sendte meg et smil.
-Uhm, hi! I'm the fan, haha! Lo jeg, han smilte til meg idet jeg la kortet i lommen og han førte meg inn. Øynene mine gikk straks bort til sofaen i kroken, der satt Proof og Marshall og lo mens de så på tv.
-Slim! Get your fucking ass over here, you've got a fan on visit! Sa Paul, Marshall så opp og møtte blikket mitt. Det var som om tiden sto stille da blikkene våre låste seg, han reiste seg opp idet Proof så meg.
-Goddamn, Slim! She really looks like... Y'know... Sa Proof, Marshall så på han spørrende men så lyste øynene hans opp.
-ALEX!! HOLY!! I've totally forgot to call or TALK to her!!! Holy shit, how long has it been?? A year? Spurte han febrilsk, jeg svarte ikke mens latet som jeg var forvirret.
-Guys? Fan?? Sa Paul og satte seg ned i sofaen ved siden av, Marshall møtte blikket mitt igjen og så på meg granskende.
-Hi, my name is Marshall! Sa han og rakte meg hånden, jeg tok den raskt og dro han inntil meg. Jeg innså hva jeg hadde gjort midt i klemmen og spilte det bort ved å late som om jeg var helt febrilsk over å ha møtt han.
-Oh my goood!!! It's really you!!! I'm a huge fan!! I'm from Detroit as well!! I don't know so much of your new stuff, cause I was always at your battles, I was a huge fan and still is!! Bablet jeg ut, han lo kort og møtte blikket mitt igjen da jeg slapp klemmen.
-Ahaha, you really from Detroit? Where? Spurte han, han mistenkte ingen ting!! Jeg smilte og sa sannheten, over hvor jeg kom fra i Detroit....
-Ah you know, the poor side of 8 Mile Road... Best underground clubs, oh and don't even to say The Hip Hop shop!! Ooooh, that's dope! Sa jeg smilende, det var nesten som om et lys gikk opp i øynene hans. Han så meg inn i øynene.
-Proof, Paul! Get the fuck out... Sa han, Paul og Proof lo kort og gikk stille ut av rommet, nå var det bare oss to igjen. Jeg svelget kort da han låste døren bak meg.
-Sooo, now that those guys are out of the way! Want a beer?? Spurte han, og så mot døren igjen da håndtaket gikk ned sakte.
-They probably haaaave aa reeeeal good time in there, if you know what I mean!! Lo Proof utenfor, Marshall smilte og holdt inne latteren før han kom gående bort til meg.
-Don't mind them, they're just some fucking douchebags... Sa han og ga meg en ølflaske, jeg smilte og tok en slurk før jeg satte meg ned i sofaen.
-So, what's your name girl? Spurte han og satte seg ved siden av meg mens han møtte blikket mitt.
-Aaaaaaa---April! My name is April! Uhm, who's Alex? Blikket hans ble mindre glad og han så ned. Jeg tok en slurk av ølen min igjen.
-She... She was... My ex-girlfriend... Sa han. HVA FOR NOE?!! Jeg satte det jeg drakk i halsen og begynte å hoste som bare det, han klappet meg på ryggen for å hjelpe meg.
-Sorry... I, I heard about you two and they told me you were only bestfriends? Han møtte blikket mitt igjen.
-Well, she doesn't know that we... I loved her, really much... But, uhm... Can we talk about something else? Jeg stirret på ham, før jeg snudde meg rundt og tok ut linsene.
-What are you doing? Spurte han og lo kort, jeg snudde meg rundt med lukkede øyne og spurte.
-Would you kiss her if she was here now? Spurte jeg.
-...without a doubt... I miss her so much, but I just don't know what to do to find her... Sa han, jeg smilte og åpnet øynene og møtte blikket hans. Øynene hans ble store.
-A... Alex?? Spurte han, jeg nikket smilende og tok frem Detroit aksangen igjen.
-Me! Goddamn, it was fucking hard to fi--- Mer fikk jeg ikke sagt før leppene hans kolliderte inn i mine...
YOU ARE READING
WAKE UP CALL
FanfictionAlexis Cubard og Marshall Mathers har vært venner siden barneskolen, de har hjulpet hverandre i tykt og tynt. Nå for tiden sliter Marshall med det å fryse på scenen midt i en battle, og han mister troen på seg selv. Alexis vet at hun alltid kan regn...