Valium

47 4 7
                                    

Jeg hadde ikke beveget meg fra plassen min ved siden av Marshall på gulvet og det hadde nå gått en time. Jeg hulket og gråt om hverandre mens jeg strøk gjennom det korte, blonde håret hans.

-Marshall, please wake up... Gråt jeg. Øynene hans rykket til, jeg fikk store øyne og satte meg opp for å se godt nok.

-Marshall? Spurte jeg igjen, øynene hans rykket til igjen og han slapp ut et stønn. Jeg ristet i han smilende, mens jeg sa navnet hans.

-Uuuuugh... Stønnet han og åpnet øynene, jeg møtte blikket hans smilende og takknemmelig.

-Oh my god... Sa jeg glad med tårer i øynene, han så opp på meg rart.

-Hey, why are you crying? Sa han og så seg rundt. -And why am I lying on the floor? Jeg snufset og pekte bak han på pilleboksen som lå på gulvet, han møtte blikket mitt igjen.

-Still, I was just sleeping? Sa han og smilte til meg lett.

-Oh my god, I was so worried! Utbrøt jeg og slang meg rundt nakken hans, han skvatt og lo kort mens han la armene sine rundt meg. Jeg slapp taket rundt han etter en stund og så han inn i øynene. -I've tried to wake you up for one hour! You weren't snoring, you didn't even flinch when I screamed your name! I thought you were dead until I checked your pulse! What the hell were you doing taking those pills!

Han så på meg trøstende før han svarte.

-I couldn't sleep, my whole body was aching... Jeg måpte og tårene rant enda mer.

-Oh my god, that was my fault... Oh my god! It was my fault! I'm so sorry, Marshall!

-No, no! Don't apologize... It's not your fault, I wanted it too and I didn't really "lay still"...

Jeg lo kort med han og snufset, han strøk meg over kinnet.

-...How did you get them? Spurte jeg alvorlig.

-Get what?

-The pills. It was late, everything was closed.

Han svarte ikke på en stund og møtte ikke blikket mitt da han svarte.

-This... This isn't my first time using sleeping-pills. I've had some trouble sleeping, but nothing's wrong! Han smilte lett til meg da han møtte blikket mitt, jeg sukket og klemte godt rundt han.

-Whatever, I'm just glad you're awake! Sa jeg smilende og kysset han på kinnet, han stønnet kort og jeg slapp taket umiddelbart.

-No, get over here... Sa han surt og dro meg inntil han igjen i en klem, jeg lo gjennom tårene og smilte til han da han slapp klemmen etter en stund.

Men jeg ble straks alvorlig igjen, jeg så han inn i øynene.

-Never again. Promise me you'll never do Valium again! You'll scare me to death, I REFUSE to see you like this one more time!

Han sa ingenting en liten stund, jeg fortsatte uten å slippe blikket hans.

-I thought you were dead, I wanted to be dead... Please, don't EVER use it again... I love you too much to see you passed out again, please Marshall. Please, if you don't wanna do it for yourself... Do it for me? Can you promise me that?

Han så på meg og sendte meg et lett smil før han førte hånden sin gjennom håret mitt til han kom ned til kinnet, han strøk meg over kinnet smilende, og nikket.

-I promise. I won't ever use Valium again...

WAKE UP CALLWhere stories live. Discover now