Bank! Bank!
To kraftige bank hørtes på døren inn til leiligheten min sent på kvelden.
Marshall dro hjem for lenge siden for å snakke med Kim, og sa han skulle ring om alt gikk bra... Jeg tviler på det siden jeg ikke hadde hørt fra ham enda...
BANK! BANK! Hørtes igjen fra ytterdøren og jeg begynte å småløpe litt.
-I'm comin!! RELAX! Ropte jeg irritert idet jeg åpnet døra og møtte de blå øynene hans. Han så på meg unnskyldene med en søppelsekk bak på ryggen.
Jeg nikket til ham og flyttet meg til siden så han kom inn, Marshall kastet fra seg søppelsekken i sofaen og snudde seg mot meg igjen.
-Kim... Begynte ham, men jeg visste allerede hva som hadde skjedd.
-Beer? Spurte jeg bare og gikk bort til kjøleskapet.
-...You got anything stronger? I need to chill, dawg... Sa han, jeg nikket og tok frem en uåpnet flaske vodka. Jeg kastet den til ham og begge datt ned i sofaen stille mens vi byttet på å drikke fra flasken.
-You wanna talk about it? Spurte jeg etter en stund, han møtte blikket mitt.
-I told her about the battle this friday... Sa han, og mer trengte jeg ikke vite.
-...She got mad and threw you out? Han nikket. -I'm sorry if I offend you right now, but what a bitch! Han nikket kort.
-But she's still my girl, so don't say that shit... Sa han, jeg ristet oppgitt på hodet.
Greit, det er bra han er lojal mot henne og "beskytter" henne mot dårlige bemerkninger, men kom igjen?! Hun er jo bildet av Satan!!
-Why do you have to be so fucking perfect?? Sa jeg surt og svelget ordene sakte av hvordan de kunne misforstås. Han så på meg spørrende med et litt sjokkert blikk.
-Not like that! Sa jeg fort og lo kort, det var en vond latter å presse ut. -Me and you? Hahahaha! Blikket hans flakket ned og han slapp ut et lite sukk.
-Yeah! That would've been hilarious!! Lo han med meg, latteren min ebbet sakte ut da han sa det, men jeg presset ut enda en latter for å ikke få ham på andre tanker.
Latteren ebbet sakte ut for begge to og da alt var stille, var det pinlig stille. Vi så ned på våre egene hender i en god stund før noen i det hele tatt lagde en lyd. Lyden var av Marshall som sippet av Vodkaen, jeg så opp og møtte blikket hans.
-Sooo... Begynte jeg, han så opp og begynte å le høyt. -What?? Spurte jeg i et smil da jeg så han nesten ikke fikk puste.
-What?? Spurte jeg igjen litt høyere, han møtte blikket mitt igjen og pustet bort latterkrampen.
-We always have something to talk about, and now it's just awkward! HAHAHA!! Lo han og da lo jeg med.
____________
-Aight, you ready? Proof holtd Marshall på skuldrene og så han inn i øynene, Marshall nikket sakte og pustet ut. Proof klasket han i ansiktet vennskapelig og klappet han på ryggen.
-Good man, go out there an kick some ass! Sa han og dyttet Marshall ut på scenen, straks begynte folk å rope og bue på han.
-GET OFF STAGE, WHITETRASH!! BOOO!! Ropte de, jeg hadde så lyst til å løpe ut dit og skrike inn i mikrofonen på dem!
-I know what you thinkin, girl... Don't. Sa Proof stille bak meg og møtte blikket mitt da jeg snudde meg.
-I know, I know... Sa jeg stille mens jeg gikk bort og lente meg inntil ham med hodet på skulderen hans, jeg så ut på scenen og boret blikket mitt på bakhodet til Marshall.
YOU ARE READING
WAKE UP CALL
FanfictionAlexis Cubard og Marshall Mathers har vært venner siden barneskolen, de har hjulpet hverandre i tykt og tynt. Nå for tiden sliter Marshall med det å fryse på scenen midt i en battle, og han mister troen på seg selv. Alexis vet at hun alltid kan regn...