Why?

63 4 1
                                    

Jeg tenkte ikke engang, jeg satte etter han og hørte Proof rope etter meg.

-IT WON'T WORK!!! I'VE TRI..! Så hørte jeg ikke mer, siden jeg allerede var langt borte. Jeg rundet hjørnet og så Marshall hadde stoppet litt lenger fremme og lente seg inntil en lyktestolpe. Jeg stoppet opp og gikk vanlig mot ham og klappet han på skulderen, han sukket og snudde seg mot meg mens han så ned i bakken.

-What's wrong? Spurte jeg, jeg visste at noe var galt siden han aldri pleide å være så høy.

-I ain't high, aight? I'm just sick... Sa han til slutt og tok opp et lommetørkle for å snyte seg. -I can barely sleep at night... And Kim won't let me sleep in our bed because she don't want to get sick so I sleep on the couch. It doesn't help... Lo han kort og snufset kort. Jeg møtte blikket hans smilende.

-What? Spurte han og møtte blikket mitt, jeg smilte enda bredere og tok den opp av lomma og gjemte den i hånden for han.

-Close your eyes. Sa jeg smilende, han lo kort og så på meg som om han ville finne ut hva slags plan jeg hadde.

-You gonna throw somethin at me! Sa han til slutt og hoppet unna, jeg lo høyt og ristet på hodet.

-No, dickhead! Close you fucking eyes! Lo jeg, han sukket og nølte kort før han til slutt lukket igjen øynene.

-Give me your hand. Sa jeg smilende.

-If it's a pile of shit, I'll fucking kill you... Sa han og trakk til seg hånden raskt.

-It's nothing!! You'll like it, just fucking trust me! Lo jeg og grep hånden hans, jeg tok opp sølv armbåndet fra hånden min og dro den ned hånden hans til den hang løst rundt håndleddet hans. Han åpnet øynene og stirret med store øyne ned på hånden sin.

-HOLY SHIT!! That's so awesome!! How the fuck could you afford that shit?? Sa han spørrende, jeg lo kort og smilte.

-I worked, duh! But! You've got to promise me this... Sa jeg og så på han alvorlig. -No matter how fucked up things get, you always have me by your side. Okay? 

-No matter what? Spurte han etter en liten stund, jeg nikket smilende.

-No matter what. Konstanterte jeg og ga han et vennlig klapp på skulderen -Oh and by the way! I'm saving money to buy an apartment up here! I've calculated a little, and by the money I earn now... I'll have enough money in a year or two... Sa jeg litt skuffet, han smilte lett til meg.

-So... You'll be 20 when you move out, I was fucking 16! Lo han og viste meg fingeren spøkende.

-Fuck you... Lo jeg og rakte han tunge smilende. Han lo kort før han møtte blikket mitt alvorlig.

-I gotta tell you something... Sa han og ventet på reaksjonen min, jeg så på smilende.

-What? Spurte jeg og smilte fortsatt.

-I told Kim. Sa han, han trengte ikke utdype det mer, jeg skjønte hva han mente. Jeg sperret opp øynene og stirret på ham sjokkert.

-YOU FUCKING TOLD HER?! MARSHALL!! Pep jeg og skrek om hverandre, han hysjet på meg før han fortsatte.

-I didn't say it was with you! I just said that I woke up, in a bed with a hangover, and I was naked. Aight? She left before I woke up, or somethin... 

-Oh, okay. What did she say? Spurte jeg til slutt.

-She yelled, cried, yelled even more and started to hit around helplessly. I started to cry too, cause it hurt so bad for me as well, y'know. And then I had to sleep on the couch for a couple of weeks... Sukket han, jeg så fortsatt ingen spesielle følelser, bare noen smil her og der. 

-Really? You guys still together, though? Spurte jeg, han nikket. Jeg smilte til ham for å gratulere, men innerst inne ville jeg banne høyt.

Friendzoned? Oh yeah, you're fucked!

WAKE UP CALLWhere stories live. Discover now