______Desember, 2007______
Det siste året har egentlig vært veldig fint... På en måte, alt har ikke vært fint... Det er ganske tydelig at Marshall fortsatt har følelser for meg, og det at jeg dater Brian og ikke har sterke følelser for han gjør det jo ikke bedre for han... Han er blitt mye verre på pillebruken sin, jeg er glad jeg ikke ser han når han bruker dem...
Jeg satt på kne foran tv-en og så etter en film vi kunne se på bursdagsfesten jeg skulle ha i kveld. Jeg sto i mellom to valg når det kom til bra filmer, en romantisk komedie og Spiderman. Jeg elsker Spiderman, han er yndlingshelten min, det samme synes Marshall. Vi er begge hekta på Spiderman, men vi ser på all superhelt filmer som kommer ut, siden vi begge leste masse tegneserier som små har vi alltid elsket superheltfilmer!
-Alexis? Hørte jeg bak meg, jeg satte meg opp og møtte blikket til Brian smilende.
-Hey, baby! Which movie... Sa jeg og holdt opp filmene mot han, han skakket på hodet og pekte på den romantiske komedien med et tankefullt blikk.
-I would've said "Just Friends" cause the movie is hilarious, but it's romantic... Guess who won't be happy about that... Sa han stille, jeg nikket og la fra meg filmen og så bort på Spiderman.
-But, Spideman is kinda romantic too... The kiss though! Sa jeg, han nikket.
-Yeah, but I don't think Marshall would like to watch Spiderman rather than Just Friends. But I gotta go, I may be a little late to the party because of work, but I'll be there... Han kysset meg raskt. -Bye honey. Smilte han og gikk ut, jeg sukket for meg selv.
Spiderman. OKEY!
Jeg la filmen på bordet og gikk inn på kjøkkenet for å ordne snacks da døren ble dratt opp, jeg så mot døren med store øyne da Marshall braste inn.
-Hi, birthday-girl! Ropte han smilende og smalt igjen døren bak seg. -HAPPY BIRTHDAY!!
-Shhhhh!!! Sa jeg raskt, han kremtet kort. -Jesus... Put the gift on the table, grab yourself a beer. Sa jeg og pekte på kjøleskapet.
-Have y'all broken up yet? Spurte han idet han gikk mot kjøleskapet, jeg himlet med øynene.
-You gotta let it go, I love him, Marshall... I'm not breaking up with him, he's perfect. Han møtte blikket mitt mens han tok en slurk fra ølen.
-So you said the last time, the same day we ended up fucking. And I know I'm better than him, you told me so yourself! Sa han og drakk opp den siste slurken i ølen raskt, jeg tok ned potetgullposer fra skapene og helte det oppi hver sin bolle. -Come on... I know you still have feelings for me, I can see it in your eyes... Sa han og gikk mot meg, jeg møtte blikket hans surt.
-Stop it. Han humret for seg selv.
-Scared I might be right? Sa han og lente seg inntil kjøkkenbenken med et kjepphøyt smil.
-No, I don't want to throw you out on my birthday because you creep me the fuck out. Sa jeg strengt og tok ut brusen fra kjøleskapet. Eehehe, jeg prøver å kutte litt ned på alkohol-inntaket... -Just be my best friend and not that creepy stalker, ex boyfriend all the damn time... I'm sick and tired of it, it's been a year. You've got to move on... Find someone else... Han så meg inn i øynene.
-Alex--- Jeg hysjet bare på han og tok bollene med potetgull med meg til bordet. Ingenting skal ødelegge dagen min! Ingen ting! -Aigh't fine, I... I just... I'm just not feeling great, okay... I just hate everything at the moment... Jeg møtte blikket hans mens jeg satte fra meg bollene på bordet. -Only thing that keeps me going is my babies and... Han møtte blikket mitt. -A hope that you and me are gonna get back together...
YOU ARE READING
WAKE UP CALL
FanfictionAlexis Cubard og Marshall Mathers har vært venner siden barneskolen, de har hjulpet hverandre i tykt og tynt. Nå for tiden sliter Marshall med det å fryse på scenen midt i en battle, og han mister troen på seg selv. Alexis vet at hun alltid kan regn...