The bar

54 4 1
                                    

Jeg prøvde å ikke tenke på det resten av arbeidsdagen, jeg vill ikke gjøre det verre for meg selv. Jeg bare kunne ikke...

-The usual, Alex! Ropte en av stamkundene Dave ut og viftet med hånden mot meg fra en av båsene inntil vinduet på andre siden av baren. Jeg begynte å mikse sammen vodka, øl og peppermynte, jeg skjønner VIRKELIG ikke hvordan det kan smake godt for å være ærlig...

-Comin' right up, Dave! Ropte jeg og tok opp et stort glass, satte det på bordet og helte til det var helt fullt. Jeg dyttet den bortover benken til servitrisen Wendy, en blondine med ALTFOR mye tyggis og neglefiler... Hun så ut som om hun bokstavlig talt var dratt ut av Pink-Ladies!

-Wendy! Ropte jeg for å få oppmerksomheten hennes, hun stønnet surt før hun satte et falskt smil om leppene og gikk  bort til Dave med drinken, han takket henne og så fort hun snudde seg mot meg igjen ga hun meg et drepende blikk.

Jeg lo og ga henne fingeren før jeg fikk neste bestilling.

-If you don't like me, Wendy. You can get you white ass out of this place, no one will miss you! Sa jeg og lo da hun måpte mot meg.

-Everyone will miss me, I'm the one who attracts costumers to this place, you're just the barista. Sa hun eplekjekt, men da kom Dave til unnsetning! Haha!

-Wendy, no offense, sweetheart. I don't come here to watch a little blonde with a slutty outfit, I came for the beer. And, Alex here gives me beer, so... Sa han og skålte, Wendy  måpte mot meg før hun trampet med stilletthelene inn på dametoalettet.

Jeg satte i latter og ga Dave en tommel opp.

-Nice one, Dave! Next one is on me! Sa jeg, han jublet høyt og akkurat da kom Marshall og Proof spurtende inn gjennom inngangen og satte seg ned ved baren. Jeg møtte blikket til Proof, men klarte ikke møte blikket til Marshall i frykt for å bli påminnet om...ja, du vet..

-What's up guys? Spurte jeg og smilte til dem, Proof jublet høyt.

-ALEX!! Jublet Marshall, jeg møtte blikket hans spørrende, tabbe. Uansett, jeg måtte se på han en eller annen gang...

-I WON!! I FUCKING WON!!! Jublet han, tok tak i skuldrenen mine og ristet i meg godt.

-Hold on a minute, what did you won?? Spurte jeg, Proof high-fivet alle på baren akkurat nå.

-I WON!!! ALEX!! I'M GONNA FREESTYLE ON LIVE RADIO!!!! NEXT WEEK!!! Han klemte rundt meg med et stort glis.

-YOU WON?! YOU WON!!! OH MY GOD!!! Jeg hoppet opp og ned i klemmen i et stort glis og møtte blikket hans da jeg slapp klemmen.

-This is your motherfucking chance, whiteboy!! Sa jeg smilende og ga han en flaske øl, han smilte til meg og skålte før han drakk hele flasken uten å stoppe! 

-Yo Alex!! Toss me one!! Ropte Proof, jeg smilte og kastet en flaske til ham som han drakk opp like fort.

______________

Jeg måtte si det, jeg kunne ikke holde det hemmelig, og han ville finne ut av det uansett...

-Marshall? Spurte jeg og prikket han på skulderen, han snudde seg rundt og møtte blikket mitt.

-Hmm, what?? Jeg spurte om han kunne bli med meg ut bak med en avlorlig mine og kjente jeg måtte begynne å kjempe mot tårene da vi sto utenfor bak baren.

Han la merke til at jeg lot en tåre glippe og fikk et medfølende blikk samtidig som det var spørrende. Han dro meg inntil seg uten å spørre og klemte emg godt.

-What's wrong?? Spurte han og dro meg fra ham sakte, jeg hadde virkelig begynt å gråte nå, tårene rant nedover kinnene mine, men var det noen som skulle vite at jeg skulle flytte først, var det han.

-Alex, what's wrong?? Spurte han igjen, jeg møtte blikket hans og stirret inn i de blå forståelsesfulle øynene hans.

-I...I'm... Forsøkte jeg, men hulkingen gjorde at jeg ikke fikk frem et eneste ord. Jeg snufset mens jeg tørket bort tårene med hånbaken og snufset igjen da jeg møtte blikket hans.

-Okay, now I'm siriosly worried here! Sa han og fikk meg til å le kort.

-I... I don't know what to do! I don't want to leave you and Deshaun, you're my bestfriends in the whole world!! And, if I leave, I'll probably never see you guys again!! And, and... Jeg hulket og snufset, han dro meg inntil seg igjen i en god klem.

-Leaving? What are you talking about?? Jeg slapp klemmen og så han inn i øynene med mine tårevåte øyne.

-Mom told me on the way to work.... Jeg så på ham alvorlig og snufset en siste gang. -Marshall, we're moving to New York... 

WAKE UP CALLWhere stories live. Discover now