Jeg gikk ned fra rommet og hentet oss noe å drikke fra kjøleskapet da mamma kom inn på kjøkkenet, jeg møtte blikket hennes og sendte henne et lett smil.
-Hi mom. Sa jeg og tok ned to glass.
-...Was Brian here? Spurte hun, jeg møtte blikket hennes og nikket. -He told me to tell him if you ever came on a visit... Did he do anything..stupid? Spurte hun rett ut, jeg smilte til henne kort og ristet på hodet.
-No, actually he was apologising! We're friends now...kinda... Sa jeg og smilte kort til henne før jeg gikk ut av kjøkkenet og opp trappen til rommet. Jeg åpnet døren og så bort på en tom seng, Marshall lå jo nettopp..?
-Marshall..? Spurte jeg og satte saften og glassene ned på pulten min idet Marshall hoppet ut av walk-in skapet mitt med et stort glis. Jeg møtte blikket hans spørrende. -The hell are you doing in there? Cleaning out my closet? Han himlet med øynene mot meg før han holdt opp en rosa--G-STRENG!!!
-He-he-HE!! Lo han og strakk det opp, siktet og fyrte den av mot meg. Jeg fikk trusa rett i trynet, han braste ut i latter. -I was looking for somethin' worth findin' and I fuckin' found that pink little thong! Is it from Victorias Secret too, baby?? Spurte han eplekjekt.
-Wouldn't you like to know... Jeg pekte på glassene. -You thirsty?
-...You seriously don't have anything better than juice? Like... I don't know, Mountain Dew?
-We're at my mom's... What the hell did you expect, suck it up! Sa jeg og fylte opp glassene, han hoppet opp i sengen bak meg idet jeg satte meg ned og ga han glasset sitt.
-You know... I would like to see you embarrassed while I'm here... Sa han lurt, jeg møtte blikket hans.
-Why?
-Why?? Spurte han hånlig. -Because it's fuckin' funny! Jeg hevet øyenbrynet mot han kritisk. -Aigh't, you're cute when you look like a tomato, happy now ketchup?
-Fuck you... Sa jeg og satte glassene våre på nattbordet mitt før jeg dro han inntil meg i et kyss.
-OOOH!! ALEEEEEEXIS!! MAAAAARSHALL!!! Mamma braste inn døren med et stort glis om munnen, vi smatt unna hverandre, hun møtte blikkene til oss spørrende. -Why'd you stop? Go on and finish, just don't go to 3. base! Now that's something I don't wanna watch...
-You're the best, Mrs. Cubard? You know that right? Lo Marshall og la seg ned i sengen.
-Oh god, Marshall... How many years will it take before you'll stop calling me "Mrs. Cubard"?? My name is Anne, jesus christ... With all those songs up in your head I think your brain's getting fuzzy... Marshall møtte blikket hennes.
-You think? Sa han sarkastisk, mamma lo kort. -Nah, I think I'll stick with Mrs. Mathers until I'm... What can I say, let's say sober!
-You have to wait a long time, mom... Sa jeg lavt, Marshall slo meg lekent i skulderen. -But anyways! Lo jeg. -What is it? You were yelling our names!
-OH! Yes! Marshall, I thought you would like to see this! It's a photoalbum from the first years we lived in New York! Jeg fikk store øyne.
-No! God no! Nå fikk Marshall store øyne og et stort glis om munne.
-Yes! God yes!! Let's watch some old shit!!
-Oh god... Sa jeg og la meg ned i sengen med hodet under puten idet mamma begynte å fortelle Marshall det jeg hadde gjort det første året mitt her i New York...
YOU ARE READING
WAKE UP CALL
FanfictionAlexis Cubard og Marshall Mathers har vært venner siden barneskolen, de har hjulpet hverandre i tykt og tynt. Nå for tiden sliter Marshall med det å fryse på scenen midt i en battle, og han mister troen på seg selv. Alexis vet at hun alltid kan regn...