Mom's back home...

58 4 1
                                    

Jeg gikk inn døra, kastet leilighetsnøkkelen på kommoden rett ved og gikk rett til kjøleskapet for å hente meg en flaske øl. Det hadde vært en lang kveld med feiring hos Proof etter dagens battle, så jeg var dritsliten og lei av alt og alle.

Jeg datt ned i sofaen og skrudde på tv og tok en stor slurk idet jeg så en skikkelse i øyenkroken. Jeg sluttet å drikke og snudde meg mot skikkelsen. Jeg stirret inn i øynene hennes mens jeg tok enda en slurk øl og smilte stygt til henne.

-Hello to you too, Alexis Marie... Sa hun og stirret på meg morskt.

-Don't call me that! It's Alex, you know good I hate to be called by my full name! Sa jeg surt og så tilbake på tv, men hun gikk foran og blokkerte hele skjermen med den feite rumpa hennes.

-Where have you been, it's late. Sa hun og så på klokken, jeg fulgte blikket hennes og så at den var 2 på natta.

-Out... Svarte jeg plaint og tok enda en slurk øl, hun gikk mot meg strengt og dro flasken ut av hånden min.

-HEY! Klaget jeg.

-WHERE have you been? AND HAVE YOU HAD SEX WHILE I'VE BEEN GONE?! Skrek hun på meg, jeg så på henne spørrende.

-NO! Why do you even ask about that?! Spurte jeg sur tilbake.

-Because, there are a hoodie and a pair of socks on the floor on YOUR ROOM, AND THEY WEREN'T YOURS!! Sa hun strengt. -And the bed looks like HELL!!

-MARSHALL SPENT THE NIGHT HERE!! Skrek jeg til henne, hun hevet øyenbrynende spørrende.

-Marshall? I thought you were only friends?!

-MOM! WHAT THE FUCK?! WE DIDN'T FUCK!! OKAY?! Skrek jeg og nå visste jeg at jeg var i trøbbel for jeg fikk IKKE love til å banne foran henne og i verste tilfelle til henne. 

Hun stirret på meg sjokkert og pekte opp trappa mot rommet mitt.

-GO TO YOUR ROOM!! You are GROUNDED for a WEEK! Sa hun surt, jeg stirret hardt på henne og trampet opp trappen til rommet mitt. Jeg snudde meg rundt på toppen og viste henne fingeren.

-FUCK YOU!! Skrek jeg og og smalt igjen døren etter meg. Jeg trampet bort til vinduet og satte meg på sofaen like ved så jeg kunne se ut av vinduet.

-Fucking bitch... Sa jeg gjennom sammenbitte tenner og tok på meg headsettet jeg fikk av Proof i bursdagsgave i fjor og trykket play på walkman-en.

Tupac begynte å rappe og rappet med gjennom hele sangen.

Sangen fikk meg til å tenke på...

Akkurat da så jeg en velkjent bil stoppe rett utenfor huset, stereoen var på full guffe og latter runget gjennom det mørke nabolaget. En dør åpnet seg og Marshall gikk ut av bilen. Han lo mens han dyttet igjen døren på bilen og småløp bort til inngangsdøren, kort tid etterpå hørte jeg ringeklokka ringe.

Jeg sukket da jeg hørte stemmer nedenunder.

-Yo soooo.... Begynte han, han så vel at det ikke var meg. -Oh, hi Mrs. Bucard. I thought you weren't home until next month? Spurte han vennlig, nice saved tenkte jeg for meg selv smilende.

-Hello Marshall. As you can see I'm home early, I didn't took as long as expected! Sa hun og jeg hørte på stemmen hennes at hun smilte, jævla HORE!! Tenkte jeg for meg selv slemt, men slo meg selv mentalt av tanken.

Hun var kanskje en bitch mange ganger, men hun var jo moren min. Dama som ga meg liv, men det hadde vært koslig om hun visste hvordan å vise respekt for meg og!

Smalt, det var jo jeg som banna rett opp i trynet hennes. Ah, fuck it...

-So, is Alex home? Spurte han, jeg sukket høyt for meg selv.

-She's home, but grounded for a week since she didn't have any respect for me and sweared when she talked to me. So she's not going out any time soon, Marshall... Sa hun, jeg hørte ikke noe svar fra Marshall før døren ble lukket igjen. 

Det var den samme gamle reglen om og om igjen, så dette var planlagt.

Mamma jobbet mye i utlandet, men elsket Detroit og huset vi hadde der så hun ville ikke flytte, hun dra ofte rundt og er sjelden hjemme lenger enn 2 dager... 

Uansett, hver gang hun kom hjem fra en jobbtur var hun gretten og jeg endte som regel alltid opp med husarrest første dagen, så slapp av, hun SIER at jeg får i en uke, men hun ser hvor dumt det var og "slipper meg fri" dagen etterpå.

Men, jeg og Marshall hadde alltid en liten plan på lur. På rommet mitt har jeg en balkong, på den andre siden av huset vekk fra alle vinduer og best av alt: mamma. 

Så hver gang de hadde tenkt å dra ut og jeg hadde husarrest, så gjorde vi det samme som alltid.

Marshall småløp over gressplenen bak huset og tok stigen som lå rett under balkongen, og klatret opp til meg.

Uansett, jeg lot som regel som om jeg sov i sengen, slik at han MÅTTE klatre opp og vekke meg, noen ganger gadd jeg ikke vente og bare klatret ned selv.

Jeg hørte stigen bli satt på plass og hoppet opp i sengen raskt og slukket lysene. Jeg lukket øynene idet jeg hørte dørene til balkongen ble åpnet.

Skritt, skritt, skritt, skritt, KLIKK, han låste døren til soverommet og så ble lyset skrudd på.

-Alex. Hvisket han og ristet i meg forsiktig, jeg stønnet trøtt og åpnet øynene. Jeg møtte de blå øynene hans og satte i et smil.

-You're so fucking good to get yourself in trouble, you know?? Lo han og klappet meg vennskapelig på ryggen.

-It's not my fault my mom is a bitch when she get home from....

BANK! BANK! Noen banket på døren, og det var ingen tvil om at det var mamma!

Jeg og Marshall fikk blikkontakt.

-HIDE!! Hvisket jeg høyt og dyttet han unna, jeg løp ut på balkongen og dyttet ned stigen slik at hun ikke skulle se den. Jeg snudde meg rundt og så Marshall lukke døren til klesskapet mitt mens han gikk inn.

-Alex?? Spurte hun utenfra og prøvde og åpne døra. Jeg tok tak i dørhåndtaket på døren, låste opp og røsket opp døren.

-What? Spurte jeg harskt og møtte blikket hennes, hun så på meg granskende og gikk inn i rommet sakte.

-What do you want?? Spurte jeg igjen, jeg så engstlig bort på klesskapet der Marshall gjemte seg idet hun sto rett foran det.

-MOM! Ropte jeg høyt irritert, hun snudde seg mot meg og ristet på hodet før hun gikk raskt ut. PHEW! Tenkte jeg og lukket døren bak meg, dobbelsjekket om døren var låst og snudde meg mot skapet igjen.

-Look who decided to come out of the closet!! Sa jeg og satte i latter, han viste meg fingeren smilende og gikk bort til balkongen.

-Uhm, how the fuck are we supposed to get down? Spurte han og møtte blikket mitt spørrende. Jeg gikk bort til ham og så ned på stigen over plenen.

-Shit... Sa jeg mumlende, det hadde jeg ikke tenkt på...

WAKE UP CALLWhere stories live. Discover now