-..and I got you the lead-role of a play they're doing...Blah,blah,blah... Some new actor called Chris Ev-Blahblahblah... Romeo and Juliet... Blah, blah, blah... Kissing... Blah, blah, blah... And then you might get over Marshall!! Sa Stacy opprømt, jeg møtte blikket hennes. Jeg hadde ikke hørt halvparten av det hun hadde sagt, men noe fikk jeg jo med meg.
-Yeah, sure... I'll do it... Sa jeg og så ned på den tomme kofferten på sengen. -Okay, I'm gonna try this... Sa jeg og gikk bort til klesskapet.
-Try? You have to pack to move out..? Sa Stacy og satte seg på sengen.
-Yeah, but it's still difficult! You know what, I'm gonna go talk to him. Sa jeg og gikk bort til døren, Brian gikk foran meg.
-Wow, wow, wow, WOW. Talk to him?? Why!? Sa han, jeg himlet med øynene og dyttet han bort.
-I want him to admit that he's gonna miss me, that would make it easier! Sa jeg og gikk ut av rommet. -Don't follow me... Sa jeg straks jeg hørte fottrinn bak meg og himlet med øynene da jeg gikk ned trappen. Jeg åpnet døren til studioet og stanset.
"--And Doody, it's true you brought people together who never woulda been in the same room if it wasn't for you. You were the peacemaker doody, I know sometimes you were moody but you hated confrontation and truly hated the feuding..."
Jeg tittet inn da han stoppet og så han satt sammenkrøpet over miksebordet og ristet.
-God Doody... Sa han og slo i bordet, jeg banket forsiktig på døren. Han rikket seg ikke og hulket bare mer. Jeg gikk bort til han og la armene mine rundt han bakfra, han satte seg opp og snudde seg mot meg. Han møtte blikket mitt, de blå øynene hans var fulle av tårer.
-Hey... Sa jeg og strøk han over ryggen. -You okay? Han snufset høyt og kremtet, jeg slapp taket rundt han.
-I'm fine, why would you care... Sa han, jeg himlet med øynene.
-Stop thinking about me as your ex for one fucking second will ya? Han møtte blikket mitt. -Now I'm that girl living with her mom waiting on her best friend to climb through her window. Han humret kort og lente seg tilbake i stolen sin. -Now, what's up whiteboy? Han kremtet.
-Crying like a little bitch, what about you... Sa han stille.
-You ain't a little bitch, aigh't?? You're a bitch, let's agree on that. Han smilte og så på meg overrasket.
-Alex, huh... Detroit's hardcore Alex, the girl who'd kick your balls with no remorse... Han lo kort. -Why you here... Jeg så ned på hendene mine.
-Nothing, I'll take it later. Sa jeg og nikket. Jeg så ned på hendene mine, dette var mer pinlig enn planlagt. Marshall kremtet kort og så opp på meg.
-You still moving? Spurte han stille, jeg møtte blikket hans.
-Yeah, saturday next week... Svarte jeg. Han nikket, han reiste seg opp.
-Look... Begynte han, han kremtet kort. -Let me tell you something... I, uhm... Jeg bare smilte og himlet med øynene.
-I know. Lo jeg, han møtte blikket mitt.
-You, you do? Spurte han, jeg nikket.
-Yes and... I know what you're gonna do, but if... It would be so much easier 'forgetting' that part if you'd just not act like an asshole... Han så på meg tankefullt.
-How did you get that?
-Marshall. I've known you for some years, please. Lo jeg, han møtte blikket mitt. -I'm moving on saturday, so if you could just don't be an asshole towards me and just be you 'till then... Jeg så opp på han. -It would make it so much easier... Unless you really don't want me... Sa jeg stille. Han så vekk fra meg og pustet ut, han så opp og møtte blikket mitt etter en liten stund. Han ristet på hodet.
-I... It makes it easier for myself, as crazy as it sounds... Sa han stille.
-It makes it easier for you by breaking my heart? Han så på meg. -I've been there for you through almost everything, but you've made me feel like a fucking doll! You've made me feel worthless, stupid, egoistic and not worthy of anything! You selfish bitch, I broke up with Brian for you! He is prince charming and I chose you!
-Alex---
-No! It's time for you to listen to me, rap-boy! FUCK YOU! I love you, and I wanna spend the rest of my life with you! Han fikk store øyne. -Yes! I fucking said it, I love you that much. Now, your turn. Call me a bitch and throw me out of this room before you go grab yourself another groupie, selfish bast---
-LISTEN TO ME!! Jeg så på han surt. -You remind me of Proof okay! He got us back together, he helped us through fights, I see him on the sideline when I see you. Jeg stirret på han med store øyne. -Also a part of the reason is that I just wanna fuck and don't wanna do none romantic crap... Jeg tok tak i ansiktet hans og så han inn i øynene.
-You don't do romantic crap anyways, you stupid idiot! Sa jeg, han himlet med øynene.
-Well, I try to. I won't try this time, if it's happening... Sa han stille.
-If... If what is happening... Spurte jeg stille, han møtte blikket mitt og reiste seg opp. Jeg så opp på han.
-Everything, except what you want... For a while at least... Sa han og så ned på leppene mine en stundt før han så meg inn i øynene. Ho-ly shit... Jeg lente meg inntil miksebordet bak meg, av grunnen til at jeg holdt på å falle bakover... Han lo kort og snudde seg rundt å gikk mot døren. -Kinda funny I still make you react like that... Sa han stille og gikk ut av døren.
Faen ta han og den jævla sexy måten han er på... Fuck you...
...
Wait, what the hell just happened??
أنت تقرأ
WAKE UP CALL
أدب الهواةAlexis Cubard og Marshall Mathers har vært venner siden barneskolen, de har hjulpet hverandre i tykt og tynt. Nå for tiden sliter Marshall med det å fryse på scenen midt i en battle, og han mister troen på seg selv. Alexis vet at hun alltid kan regn...