Jeg gikk inn døren først og straks jeg var inne kjente jeg hendene hans om hoftene mine. Han sløste ingen tid og begynte straks å kysse nakken min, jeg snudde meg ikke rundt og smilte da jeg kjente mobilen begynte å virbrere i lommen.
RRRRRRING!
Han slapp taket rundt meg frustrert.
-Are you FUCKING kiddin' me, right now! Utbrøt han og tok mobilen min opp av lommen før jeg i det hele tatt fikk sjansen til å se hvem det var. Han trykket svar og tok den opp til øret.
-Hello, Mrs. Cubard! Sa han og smilte til meg lett, jeg fikk store øyne og dro mobilen fra han.
-MOM! Smilte jeg og gråt nesten av lykke da jeg hørte stemmen hennes.
-Hey, sweetie! I saw the interview, you may fool the rest of the world, but I know there's something going on between you... Jeg hørte på stemmen hennes at hun smilte.
-Moom... Sa jeg og lo kort.
-Don't even bother talking your way out of it! How did it happen? Hun lo igjen. -How is Marshall? He looked very tired?
-Oh, I think he's...fine, I guess.... Sa jeg og så Marshall fulgte med på meg mens jeg gikk rundt smilende.
-She talkin' about me? Spurte han, jeg nikket. Jeg møtte blikket hans, han så veldig trøtt ut. Han hadde poser under øynene, men han så ikke trøtt ut ellers?
-Yeah, are you tired? Spurte jeg, han svarte ikke og satte seg tilbake i sofaen.
-Tell her I said hi... Sa han stille og tok opp mobilen.
-Uhm, Marshall says hi... Sa jeg kort.
-Aha... He's there isn't he? Did you notice the bags under his eyes?
-Not until now, but now I do.
-Mhm... Make sure he gets enough sleep, after what I know of him, Marshall works his ass off he enjoyes something... He loves rap so much! Remember when he was up all night just to study the dictionary?
-Yeah...
-I think he's doing the same with making new songs, doing interviews, concerts and I wouldn't be surprised if he went out partying too?
-Just sometimes. Not so much lately. Jeg passet på å svare slik at Marshall ikke skjønte det var han vi snakket om.
-Well, he seems exhausted. Try get him to sleep today. You are together right? Hun lo, jeg smilte bredt.
-Yes, we are. But we are keeping it secret, him not being the "single, hardcore rapper" might mess up his sales...
-Oh, I understand. Just make sure not to keep it a secret for ever! Sa hun, jeg smilte igjen.
-We won't. But, I gotta go mom! I love you! Sa jeg.
-I love you too sweetie, come visit some day soon! Both of you! Lo hun, jeg nikket.
-Of course. Bye! Sa jeg og la på.
Jeg møtte blikket til Marshall og så på klokken.
20:48
-I'm going to bed, you comin? Spurte jeg, han så opp og møtte blikket mitt.
-Later, I gotta finish some shit down at the studio. Sa han og reiste seg opp fra sofaen og gikk forbi meg, jeg dro han mot meg og så han inn i øynene.
-Come to bed, I can see you are tired... Sa jeg og strøk han over armene beroligende, han stirret på med hardt.
-I can't, I gotta work, Alex... Han tvang seg forbi meg og gikk ned trappen til studioet i kjelleren. Jeg sukket høyt irritert før jeg satte meg tilbake i sofaen for å se hvor lenge det ville ta før han gikk til sengs!
>>>>>>>>
21:40
Jeg stirret på tv-en og prøvde å holde øynene åpne, fortsatt ingen tegn til Marshall annet enn en høy beat fra nedenunder.
22:57
Nå slet jeg virkelig med å holde øynene åpne!
00:31
Det er det siste jeg husker før jeg sovnet.
________________
Jeg åpnet øynene til rasling og lyder fra kjøkkenet og så på klokka.
3:00
Jeg rørte meg ikke og så ryggen til Marshall rote med noe på kjøkkenet og fulgte med da han snudde seg mot meg.
Han så ikke på meg, men jeg stirret på han med store øyne.
Han holdt satte et glass vann på bordet og tok frem ikke en, ikke to, men TRE pillebokser og helte ut noen i hånden sin fra hver boks.
Han drakk vann og svelget ned en håndfull med piller før han drakk opp resten av vannet og la glasset i vasken.
Han gjespet høyt og vagget seg bort til meg, jeg lukket ikke igjen øynene og han møtte blikket mitt.
-Alex? Are you awaaaake? Han gjespet og vagget bort til stolen ved sofaen, jeg stirret bare på han. -Oh shiiiit... Han gjespet igjen, jeg så fortsatt på han med store øyne.
-How many pills did you take?! Utbrøt jeg, han svarte ikke og la hodet bakover.
-I can't sleep without them, I need them and I got them from my doctor. I'm fine, sleeo babyyyyy... Han lukket igjen øynene og pustet tyngre og tyngre. Til slutt sov han i en dyp søvn.
Jeg visste han hadde problemer, men en HÅNDFULL piller FOR Å SOVE!? Det kunne da umulig være bra!?
Jeg reiste meg opp fra sofaen og gikk bort til der de tre pilleboksene sto på bordet.
Valium, Ambien og Vicodin.
Jeg stirret på boksene og så opp på Marshall, han var dopet ned i søvn. Han var høy på medisiner og sov i sofaen!
YOU ARE READING
WAKE UP CALL
FanfictionAlexis Cubard og Marshall Mathers har vært venner siden barneskolen, de har hjulpet hverandre i tykt og tynt. Nå for tiden sliter Marshall med det å fryse på scenen midt i en battle, og han mister troen på seg selv. Alexis vet at hun alltid kan regn...