I couldn't sleep

28 5 2
                                    

Jeg stønnet smilende da jeg åpnet øynene neste dag, jeg lå under dynen og så mot veggen. Jeg gjespet og smilte kort før jeg snudde meg for å møte blikket til...

Ja... Så var det han da...

Jeg satte meg opp i sengen og sukket høyt, hvor har han gjort av seg NÅ da...

-Marshall? Ropte jeg og dro av meg dynen, fant en t-skjorte og dro den på meg. Jeg gadd ikke finne en skjorts så jeg gikk rundt i den og en truse.

Jeg gjespet igjen mens jeg gikk ut soveromsdøren, ned trappen til stua og så igjen ned trappen så jeg kom til kjelleren. Jeg gikk inn den første døren til venstre i gangen, inn i studioet...

Jepp. Han satt med ryggen mot meg i stolen, med hodet liggende mot stolryggen, han sov helt sikkert. Jeg ristet på hodet smilende mens jeg gikk bort til han, men straks jeg hadde kommet litt nærmere, merket jeg det.

Noe var galt.

Måten han satt på var unaturlig, og han lå helt stille, ikke en lyd. Han snorket vanligvis, ikke sånn kjempe høy snorking som vekker nabolaget, men en lyd som alltid kom når han pustet. Den var ikke her nå, han var helt stille.

Jeg gikk bort til han raskt og så ned på bordet straks øynene mine la merke til den oransje, åpne boksen på bordet. Jeg tok den opp og stirret på pille-boksen med store øyne.

Valium.

Jeg glapp pilleboksen ut av hånda og stirret på han, han var helt livløs. Jeg begynte å riste i han.

-Marshall! Marshall! Ropte jeg og slo han lett på ansiktet for å få han til å våkne. Jeg ristet i han igjen mens jeg ropte febrilsk og desperat etter en respons.

-Marshall! Wake up!! Please wake up! Jeg bestemte meg for å sjekke pulsen, jeg lente meg inntil brystet hans og hørte hjertet hans slå, noe som gjorde meg litt lettere, men det slo sakte.

Jeg prøvde å tvinge øynene hans opp, og fikk litt ro over meg da jeg så de blå øynene. Igjen sa jeg litt, øynene hans var like livløse som resten av han.

-Goddamnit Marshall! Utbrøt jeg og ristet i han mer, jeg kjente tårene renne.

-Marshall! Hikstet jeg og prøvde å huske hva jeg hadde lært om førstehjelp på ungdomskolen... Shit, det er lenge siden... Faen, jeg begynner å bli gammel...

Hva gjør man om en person er bevisstløs? Tenk Alex, TENK! SIDELEIE!

Jeg så på han en gang.

-WAKE UP!! Skrek jeg og så på han med store øyne... For en respons... Jeg dro han ned fra stolen, fy faen så tung han er... Ugh.

-I'm gonna kill you AS SOON AS YOU WAKE UP! Skrek jeg og la han over på siden og åpnet munnen hans, i tilfelle han måtte kaste opp.

-Oh my god... Marshall... Please. Please wake up... Gråt jeg og holdt den slappe hånden hans i min.

-Please, wake up... Wake up! Jeg la meg ned på gulvet ved siden av han og så på ansiktet hans hulkende. -I love you, please don't... Oh my god... Hulket jeg og la meg inntil han.

WAKE UP CALLWhere stories live. Discover now