We need to talk...

51 3 3
                                    

Neste morgen sov jeg lenge, jeg og Marshall hadde vært oppe hele natten og tullet og snakket som bare det. Det hadde vært kjempegøy, men til slutt ble vi vel så trøtte at vi sovnet, jeg er ikke sikker... Det eneste jeg husker var følelsene.

-...I love you. Hadde han sagt, det var selfølgelig MYE mer han sa FØR det, men han sa det og jeg sa det tilbake uten at han selv merket det...

-...I love you. Hadde jeg sagt tilbake og smilte til ham.

Jeg åpnet øynene så rett på det sovende ansiktet til Marshall, jeg fulgte konturene av ansiktet hans og la merke til alle detaljer som jeg ikke hadde lagt merke til før.

Kjeven hans var veldig markert og kraftig, den lyse huden hans som var feilfri og øyelokkene som skjulte de vakre blå øynene hans...

Og leppene... De vidundelige leppene hans, som fungerte som en magnet og dro meg mot dem.

Jeg undres..? Tenkte jeg for meg selv og så på ham, han sov fortsatt dypt. Jeg tok sjansen og lente meg mot ham til leppene mine møtte hans og kysset dem raskt før jeg trakk meg tilbake fornøyd mens jeg kjente sommefuglene i magen boble vilt.

Jeg fniste for meg selv og la meg tilbake ned igjen før jeg lukket øynene fornøyd.

________

-Alex? Hørte jeg noen hviske inn i øret mitt og åpnet øynene for så å se inn i de vakre blå øynene til min bestevenn.

-I gotta go to work, you gonna work tonight, right?  Spurte han, jeg nikket og så inn i øynene hans.

-...Do I have something in my eye or..? Han begynte å pirke i øyet sitt og jeg satte i latter før jeg ristet på hodet.

-No, no, no, no... It's nothin... Sa jeg og kjente sommefuglene i magen  igjen. Jeg så opp på ham fort.

-You going to the Hip-Hop Shop tonight? Spurte jeg. Han nikket.

Hip-Hop shop var det beste stedet i Detroit for å bygge opp ryktet sitt som rapper, var man respektert der, var man respektert overalt!

-Yeah, we planned on going at the bar when we were done, the bar you work on since it's the closest. Sa han, jeg nikket.

-Ah fuck, I gotta wear the uniform! It's so slutty... Sa jeg surt. Jeg var barista, og i tillegg var jeg en jente med flat mage som i følge sjefen: "måtte vises frem for å tiltrekke kunder"... Jævla pervo...

-It isn't that bad, I've seen worse... Sa han, jeg så opp på ham spørrende.

-Strip clubs, then. Sa jeg og da satte han i latter, han ristet på hodet og ga meg en god klem før han gikk ut på balkongen, over rekkverket så han stod på taket og hoppet ned på bilen som sto utenfor før han løp over gressplenen til fortauet. Han snudde seg rundt idet jeg kom ut på balkongen og vinket til meg, jeg smilte og vinket tilbake. Han puttet hendene i lomma og gikk fort bortover fortauet til han forsvant ut av mitt synsfelt.

_____________

Jeg sukket da jeg så meg i speilet, det var så... uff!

En svart magetopp med intialene til baren på brystet i hvite blokkbokstaver, ikke nok med det måtte jeg også gå med...hold pusten nå... SKINTIGHT JEANS!!! 

Å FYYYYYY....

Jeg stirret på meg selv i speilet, det var ikke så... Buksene klarte jeg såvidt å gå i, de var så stramme at jeg nesten ikke fikk puste!

...greit, det var litt overdrivelse fra min side, men kom igjen! Kan INGEN her i verden skjønne at kvinner ikke er vandrende barbiedokker?!

Jeg sukket for meg selv før jeg satte det svarte håret mitt opp i en hestehale og gikk ned trappen, der sto mamma og så på meg.

-Are you going to work? Jeg nikket, men møtte ikke blikket hennes, jeg bare gikk rett forbi henne til gangen og tok på meg skoene mine.

-I'll be home late... Sa jeg og skulle til å gå ut døren da hun ropte etter meg, jeg snudde meg rundt mot henne.

-Alexis... Uhm, we need to talk... I'll drive you to work, get in the car. Sa hun og tok bilnøklene fra skapet og fulgte etter meg mot bilen. 

Hva vil hun NÅ da?

Jeg satte meg inn i passasjersetet mens hun startet bilen, hun møtte blikket mit raskt og sendte meg et kort smil.

-Alexis... Begynte hun, jeg svarte ikke men slapp ut et kort sukk. -Alex, I hate to leave you alone for so long when I'm working, and I see that this just doesn't work.... Our realationship gets worse every time I get home! Jeg svarte ikke da hun så mot meg for å møte blikket mitt, i stedet stirret jeg bare på veien.

-So, I spoke to my boss and he agreed with me and he has also thought about it for a long time... I'm getting a raise and will be working in an office in New York from now on... Hun så på meg og jeg følte jeg MÅTTE svare.

-That's great... Sa jeg flatt, hun sukket.

-...I know, he called yesterday. And I've looked on some apartments and I've found one that you'll love! I guarantee...

-That's aw....WAIT WHAT?! Jeg hoppet opp i setet og vendte blikket mitt skrekkslagent mot henne.

-...I bought it. We're moving to New York, Alex. Sa hun, jeg stirret på henne, jeg klarte ikke få ut et ord.

-Oh, Alex! It'll be fine! It's NEW YORK! Sa hun smilende og stoppet bilen. Det tok en stund før jeg la merke til at vi var utenfor baren, jeg sa ikke noe før jeg dro av meg setebelte og braste ut av bilen.

-ALE... Begynte hun å rope, men jeg smalt døren rett i ansiktet på henne før jeg fikk hørt noe mer, jeg låste opp døren til baren og skrudde på lysene, gikk bak benken og begynte å vaske noen glass, som var rene fra før av. Bare for å få noe annet å tenke på...

Vi skulle flytte...til New York... 

HVA FAEN SKAL JEG GJØRE?!!! 

WAKE UP CALLWhere stories live. Discover now