Da filmen var ferdig reiste jeg meg opp fra sofaen, Marshall satt i stolen og så fra Brian til meg flere ganger. Han har sittet og sett på oss slik gjennom hele filmen, hva er galt med han?
-You guys want anything to drink? Spurte jeg, Stacy møtte blikket mitt.
-Yeah, I'll have glass of water... Sa hun og smilte til meg, jeg så bort på Brian.
-Actually... Sa han og reiste seg opp fra sofaen, jeg så på han overrasket idet han gikk bort til meg. -I have something important to ask---
-WHO WANTS A HUG FROM MARSHALL MATHERS!! Jeg hoppet opp og møtte blikket til Marshall med store øyne idet han løp bort til oss og klemte rundt oss hardt.
-What the heck are you doing?? Spurte jeg og lo kort idet han slapp klemmen, han møtte blikket mitt.
-Nothing. Sa han raskt, jeg hevet øyenbrynene mot han. -Fine... I'm hugging y'all because I love hugs. Sa han og møttet blikket mitt.
-Don't interrupt him Marshall. Sa jeg og møtte blikket til Brian igjen. -What were you gonna ask me? Han smilte til meg og tok hendene mine i sine mens de brune øynene hans så inn i mine.
-I was gonna ask---
-HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!! YOU'RE SO FUNNY!!! Sa Marshall og kremtet kort da jeg møtte blikket hans surt.
-Can you stop interrupting him!! Where the hell is your manners?! Ropte jeg sint, hva i helvete er det som går av han!!
-I don't have any manners! AND HE'S FUNNY!!! Lo han høyt, Brian sendte han et stygt blikk før han møtte blikket mitt.
-He's not being funny, shut the fuck up! Sa jeg surt og smilte til Brian igjen.
-Alexis Marie Cubard... Smilte han til meg, jeg fikk store øyne.
-Woah, full name... What did I do? Lo jeg nervøst.
-NO! Ropte Marshall, Brian så bort på han. -No... Just no... Sa han og dro seg i håret, Brian smilte til meg nervøst før han møtte blikket til Marshall igjen.
-Marshall, may I talk to you... Alone? Sa han og gutta gikk inn på soverommet stille, jeg så bort på Stacy.
-What the hell was that all about?? Lo jeg nervøst, hun hevet skuldrene.
-I have no idea... Sa hun og begge så ut på den lukkede døren til soverommet.
______Marshall's POV_______
Brian lukket igjen døren og møtte blikket mitt. Han så ikke glad ut.
-What the hell are you doing?! Ropte han sint.
-I can't let you fucking do this! I love her, you can't make her marry you just---
-Make her?! I'm not making her do anything! Sa han høyt. -I haven't even asked her yet, you are making her decissions for her! For God sake, Marshall! Jeg så ned i gulvet på føttene mine, pillene hadde begynt å avta i virkningen. Faen... -You had your chance and you blew it, you can't keep living in the past and believe she'll take you back some day. She's moved on, and you gotta move on too... You had your chance, don't ruin mine...
-Why? Wouldn't you fight for her? Spurte jeg hardt og møtte blikket hans.
-Of course I would fight for her. But I wouldn't had held her back if she was gonna marry you, as an example. Jeg så ned i bakken, jeg skulle ha gjort det...
11. April 2006... I lommen lå boksen... Da jeg fikk telefonsamtalen, glemte jeg alt og satte meg inn i bilen. Så fikk jeg beskjeden om at han hadde... Hadde gått bort... Jeg kjørte inn til siden av veien, hørte mobilen ringte om og om igjen... Til slutt svarte jeg, det var henne... Hun kjørte til meg, trøstet meg og støttet meg... Hun hjalp meg inn i bilen og satte seg i førersetet, jeg tok opp boksen med ringen i lomma og kastet den opp på dashbordet, hun så på den men la vel ikke merke til at det var en boks til en ring... En forlovelsesring...
YOU ARE READING
WAKE UP CALL
FanfictionAlexis Cubard og Marshall Mathers har vært venner siden barneskolen, de har hjulpet hverandre i tykt og tynt. Nå for tiden sliter Marshall med det å fryse på scenen midt i en battle, og han mister troen på seg selv. Alexis vet at hun alltid kan regn...