Bölüm 81

302 29 2
                                    

REYLA

Neler olduğunu anlayamadım, tek gördüğüm küçük oğlum bir anda evden ayrılıp gittiğiydi. Elimden gelen tek şey arkasından ağlamaktı.

"Bunlar hepsi onun suçu."

Göz yaşlarımı sildim ve ayağı kalktım. Aenys'ın çalışma odasına gittim, Aenys  pencereden dışarıya bakıyordu. Hızlıca yanına gittim beni görünce bana döndü, sert bir tokat attım.

"Sen ne yaptığını sanıyorsun. Sırf senin bu aptal komplekslerin yüzünden, oğlumu evden gönderdin."

Aenys tepki vermedi onun yerine sessizce baktı.

"Bitti mi?"

"Ağzından çıkanlar sadece bu mu? Sen gerçekten baba olduğunu mu zannediyorsun?"

Aenys bana baktı, ardından yeniden dışarıya baktı.

"Oğlunun ne yaptığını biliyor musun?"

"Evden gönderilicek kadar ne yapmış olabilir. Hatası büyük olsa bile onu yinede göndermen gerekmiyordu."

"Oğlun gidip o kızla birlikte oldu ve gelip resmen burada tehdit etti. Onun bu asi tavırlarından bıktım bende onu her şeyden men edip gönderdim,"diye çıkıştı.

"Ne...? K-kim. Beatrix mi?"

Aenys sessiz kaldı.

"Bu olamaz."

Koltuğa oturdum, Rhaegal ne yapmıştı böyle. Şimdi ne yapacaktık, Elf kraliyet ailesine ne diyecektik.

"Bu konuyu sır olarak saklayacağız, ailevi sorunlarından dolayı sürgün edildi diyeceğiz."

Aenys şimdiden her şeyi düşünmüştü.

"Bu olayı kim biliyor," endişeli bir şekilde sordum.

"Corlis, ben ve sen."

Rhaegal başımıza büyük bir bela açmıştı, bu olaydan sonra nasıl yüzlerine bakıcaktık.

"Neden Beatrix'i göndermedinde oğlumuzu gönderdin."

Bunun için o kızın gitmesi gerekiyordu. Benim oğlumun değil.

"Bana bir şart koştu, Beatrix burda kalıcaktı. O burdan gidecekti ve geri döndüğünde varislik konusunda bir karar verecekti. Ona göre bende evlenmelerine izin verecektim."

"Böyle bir teklifi kabul mü ettin? O kızla evlenmesine gerçekten izin mi vericeksin?"

Aenys'ın böyle bir şeyi kabul ettiğine hala inanamıyorum. Nasıl olurda ona böyle bir teklifle gider.

"İki farklı düşüncem oldu aslında ilki; Rhaegal'ın Patrik olması için bir sebep bulmuştum."

"İkincisi ; Evet, galiba çocuklarımın üzerine çok gittim. Onların kararlarını düşünmeden hareket ettim. Baelon istemse bile bunu kabul etti ama Rhaegal öyle değil. Bende bu isteğini yerine getireceğim."

Aenys'ın yanına gittim, koluna sarıldım.

"Tokat attığım için özür dilerim, bilip bilmeden hareket ettim."

Aenys elimi tuttu.

"Belkide haklısın, iyi bir baba olamadım."

"Dediklerim için üzgünüm, oğlumuzun böyle olduğunu bilseydim eğer... başından izin vermezdim."

Aenys'ın kızıl gözleri uzaklara dalmıştı, aklından neler geçiyordu. Ne yapmayı planlıyordu.

"Hayır, kızın gelmesini ben istedim. O kız düşündüğümden daha güçlü, öyle birinin bizim tarafımızda olması iyi bir durum. Düzgün bir şekilde eğitilirse ilerde çok güçlü olucaktır."

Ejder Soyu  (1. Kitap ) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin