Lepas sarapan, mereka terus terjun ke kolam. Kali ini Ehsan dah bawa seluar pendek sendiri. Mata Aidan tak dapat lari dari memandang pada torso* Ehsan yang sasa dan penuh maskulin*.
Dan seperti biasa yang paling menarik tumpuannya adalah parut-parut di belakang tubuh budak bukit itu yang semakin menimbulkan tanda tanyanya.
Berada sedekat ini, barulah Aidan nampak yang parut-parut itu seakan bekas cakaran dengan tiga kesan yang selari.
Ia memanjang dari belikat* hingga ke pinggangnya. Mungkin kucing yang pernah Ehsan pelihara yang mencakarnya, fikir Aidan.
Dia beria-ia ingin mengetahui sejarah parut itu, namun tak berani nak bertanya buat kali kedua. Mungkin Ehsan belum bersedia untuk menerangkannya.
Hampir setengah jam mereka berenang dengan sesekali bergurau di dalam air menyelam dan menyakat satu sama lain.
"Jom arr naik ke bilik saya, boleh kita berinternet dan main game ke?" ajak Aidan tatkala mereka bersalin pakaian.
"Hmm, boleh gak tu. Aku nak mintak kau tolong buat satu akaun FB kat aku. Boleh aku cari awek dari negara lain yang tak kenal siapa diri aku yang sebenarnya."
"Wey, pelik arr ayat awak ni, cam orang kecewa dan frust je."
Mereka sama-sama naik ke bilik Aidan. Jam menunjukkan ke pukul sebelas dua minit pagi.
Masih awal untuk Ehsan pulang ke rumah. Dia berhasrat untuk menghabiskan masa bersama Aidan sampai ke petang. Bapanya dah pun dimaklumkan, jadi dia tak perlu risau lagi.
"Wira pernah tak masuk ke bilik kau ni?"
Tetiba saja Ehsan membangkitkan tentang anak Pak Kamil itu tatkala mereka berdua duduk di katil.
"Ade gak beberapa kali, kami berkawan baik walaupun baru je berkenalan. Dia dah nak balik bersekolah kat kampung ni hujung bulan nanti."
"Nanti kau akan ade kawan rapat kat banglo ni, ekk?" tukas* Ehsan.
Aidan dapat rasakan ada semacam nada merendah diri bercampur cemburu dalam pertanyaan Ehsan itu.
"Entah arr, saya ni kalau boleh nak rapat ngan semua orang termasuk awak," tambah Aidan penuh hati-hati agar tak menyinggung perasaan Ehsan.
"Edan, aku tak ade kawan baik. Cuma kau dan Daus je. Sebelum ni, ade gak aku berkawan ngan bebudak kat kampung di bawah sana. Tapi citer buruk tentang kami sekeluarga, buatkan dia orang menjauhkan diri. Aku dah malas nak layan dia orang semua.
"Aku hidup sendiri je kat kawasan sekitar rumah dan kebun kami di kaki bukit tu. Sehingga arr kita berkenalan dan jalinkan persahabatan cam sekarang ni. Aku tak kisah kalau aku akan kehilangan sorang lagi kawan, aku dah mangli ngan semua tu."
Sayu luahan hati Ehsan membuatkan Aidan terharu.
"Wey, ape yang awak dok merepek meraban ni? Siapa plak yang nak tinggalkan awak? Saya tak terfikir sampai cam tu sekali pun. Esan, saya janji, selagi saya menetap kat kampung ni, kita akan jadi kawan baik. Tak ade sesiapa pun yang akan dapat pisahkan kita."
Sehabis berkata-kata, Aidan menggenggam erat tangan kasar Ehsan.
"Cam ni arr, sebagai satu ikrar dan janji saya kat awak, ape kata, mulai hari ni, saya tak akan anggap awak sebagai kawan baik saya dah?" ungkap Aidan penuh berhelah.
Ehsan terkesima dengan kata-kata Aidan yang tak terduga.
"Nape, kau dah tak nak berkawan ngan aku ke?"
YOU ARE READING
• bu𝓭ak bukit •
Paranormal• 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓭 • Kedatangan budak baru, anak pengurus ladang tinggalan kolonial, telah membangkitkan 'sesuatu' yang lama terpendam di daerah sepi itu. Rentetan kejadian pelik, aneh lagi sadis mula mengekori dia serta kekawannya. Dapatkah dia m...