• • Pergh.. lama gak aku tak buat teaser, kan? Kali ni terpaksa gak aku buat sebab chapter 134 mungkin terlewat nak aku publish. Ade kesibukan tak terduga yang melanda aku. Terpaksa uruskan semua tu dulu. Tapi sambungan BB akan aku usahakan gak, don't be khuatir.. hee.
• • So layan je teaser yang tak seberapa ni & kalau saspens atau penasaran, jangan lupa untuk bace chapter penuh nanti.
•••♦◄♥►♦•••
"Esan, nyawa mak dalam bahaya sekarang ni. Sebab itu le mak datang jugak cari Esan. Mak tak nak mati tanpa bagitau kebenaran kat anak kesayangan mak."
Terlopong Ehsan mendengar kenyataan tersebut.
"Ape maksud mak? Nape mak cakap mak dalam bahaya dan akan mati? Kebenaran ape lagi yang Esan patut tau? Nape banyak sangat misteri yang menyelubungi hidup kita sekeluarga?" soalnya bertalu-talu.
"Sebenarnya, mak ade banyak musuh di sempadan sana. Di kalangan ahli keluarga bapak tiri Esan tu dan jugak dari orang-orang yang berdengki pada bisnes kami yang berkembang maju."
"Ape jenis bisnes yang mak dan laki mak tu jalankan? Halal ke atau yang menyalahi undang-undang?" potong Ehsan, tak sabar.
Puan Nur Manis terkedu akan pertanyaan anaknya. Risau dia melihat raut wajah Ehsan yang tergambar kesangsian maha dahsyat.
"Sabar Esan, dengar ape yang mak nak cakapkan ni, ye? Anggap le ini amanat terakhir dari mak. Mungkin kita tak akan berjumpa lagi lepas ni. Biar le pertemuan kita ni berjalan dalam suasana aman dan tenteram, ye nak?
"Di sempadan sana, mak berhadapan musuh yang nyata dan ganas tak berhati perut. Di sini pulak, musuh yang tak kelihatan tapi ganasnya menyamai dengan musuh di tempat mak tu.
"Hanya Esan je sesatunya harapan mak. Kak Nirah kau cacat dan tak mampu uruskan amanat mak ni. Bapak Esan pulak tak pernah nak percaya kat mak. Esan kena faham, ye?
"Dengar baik-baik ape yang mak nak terangkan ni. Mak yakin, anak mak dah matang dan mampu berfikir baik buruk, kan? Dah lama benar mak tunggu saat ini.
"Tapi tindakan mak ni mungkin akan babitkan Esan dalam masalah mak. Kalau mak tak datang cari Esan, makin teruk pula jadinya. Sebenarnya mak serba salah, maafkan mak.. hu hu."
Puan Nur Manis tak mampu meneruskan kata-kata. Dia mengesat kedua mata dengan sapu tangan. Terhinggut-hinggut tubuh seksinya dek menahan esak tangis.
"Demi mak, Esan sanggup buat ape je. Mak dah teruk tanggung derita dan sengsara sorang diri. Esan dah besar dan sekarang Esan akan tolong mak lawan ape je musuh yang datang.
"Dah banyak benda pelik dan hantu setan yang Esan ngan kekawan hadapi. Ape je benda yang merisaukan mak ni mungkin akan dapat kami tentang cam yang dah kami lakukan sebelum ni," janji Ehsan seraya memeluk emaknya, erat.
Aidan yang mengintai di celah cermin tingkap turut sama terkedu, sayu. Walau dia langsung tak tahu menahu, namun body language dua beranak itu menjadi cerminan pada apa yang berlaku.
"Wey.. siapa plak baling piza kat kepala aku ni? Korang betul-betul tak ade adab arr. Rezeki jangan dibuang cam ni," marah Sumi sambil meraba sisa piza di rambut ikalnya lalu dibawa masuk ke mulut.
•••♦◄♥►♦•••
Warghh.. sedih, kan? Ape arr problem si Nur Manis tu, ekk? Nape plak dia datang cari Esan & menyusahkan anak remaja dia tu? Jawapannya, dalam chapter 134 nanti. Jangan meninggalan, kay?
YOU ARE READING
• bu𝓭ak bukit •
Paranormal• 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓭 • Kedatangan budak baru, anak pengurus ladang tinggalan kolonial, telah membangkitkan 'sesuatu' yang lama terpendam di daerah sepi itu. Rentetan kejadian pelik, aneh lagi sadis mula mengekori dia serta kekawannya. Dapatkah dia m...