Chapter 17 - Rumah Di Pinggir Hutan

1.8K 98 3
                                    

ACHTUNG

  "Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tidak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya "  

  •••♦◄♥►♦•••  

Waktu rehat, seperti biasa, Aidan dan Ehsan melepak di belakang library  sambil menyedut air sirap yang dibeli di kantin tadi.

"Edan masih tak nak bagitau kat abang ke sebab ape Edan lain macam je pagi tadi?" tanya Ehsan seraya merenung wajah Aidan.

"Entah arr bang, tapi Edan tak nak rahsiakannya daripada abang." 

"Kalau cam tu cer citer, mana tau kot abang boleh tolong? Edan ade problem  ngan kekawan Edan lagi ke?" 

"Tak. Ini pasal semalam. Budak mat salih yang Edan citerkan tu datang jumpak Edan kat banglo. Dia datang entah dari mana tetiba je dah ade dalam bilik. Rasa cam mimpi je bila dia datang tu. Dan dia lesap tanpa Edan tau bila masa dia pegi. Datang umpama angin dan pegi pun cam angin gak. Pelik betul."

Akhirnya Aidan menceritakan perihal kejadian semalam. Namun, dia tak menceritakan tentang Spencer yang bermalam di banglonya. Dia tak nak Ehsan berfikir yang bukan-bukan pula nanti.

"Oo, pasal tu rupanya. Mungkin Edan bermimpi atau berkhayal sebab terlalu memikirkan sangat pertemuan Edan ngan dia kat anak sungai hari tu." 

"Entah arr, bang. Ini yang buat Edan jadi cam orang tak betul je. Nak kata Edan mimpi, bila tengok, ade bukti-bukti time  bangun tido tu, rasa-rasa cam real  je. Mungkin ini kot yang Sumi alami time  dia datang ke banglo Edan empat tahun dulu tu?"

Aidan membuat andaian.

"Edan jangan risau, walau cam mana pun abang akan sentiasa sokong Edan. Kalau ade ape-ape yang boleh abang tolong, abang akan tolong. Edan jangan teragak-agak plak nak mintak pertolongan abang, okey?"

Ehsan berjanji, mesra, sambil menggenggam erat tangan Aidan.

•••♦◄♥►♦•••

"Korang tengok arr tu. Di tempat public  cam ni pun dia orang berani dok merendek. Kalau kat tempat sunyi, entah ape yang dia orang akan buat? Entah-entah beromen sesama jantan. Layan oral sex  ke ape ke. Ee, naik geli-geleman plak aku tengok. 

"Merosakkan fitrah hidup manusia je bebudak dua orang tu. Cam mana aku tak geram? Bengang dan berbulu je aku tengok gelagat pasangan songsang tu. Silap hari bulan, kampung kita akan terkena bala," gerutu Juzi

Dia, Wirman dan Fikri hanya melihat dari jauh saja gelagat Aidan dan Ehsan.

"Nampaknya kita kena percepatkan plan  kita. Aku pun dah benci sesangat kat Esan. Sejak berkawan ngan budak bandar tu, aku nampak dia dah rajin ke sekolah. Dia makin dapat perhatian ramai cikgu. Pandai plak dia membodek sampai bebudak pompuan pun ade yang dah terpesona kat dia," sampuk pula Fikri.

"Kau cepat-cepat arr aturkan cara cam mana kita nak kenakan dia orang. Aku dah tak tahan ni, geram sesangat. Kat dalam kelas pun dia makin dok tunjuk ego dia. Mentang-mentang cikgu selalu puji dan layan dia," pinta Juzi kepada Wirman.

"Nanti arr aku fikirkan. Kena buat secara terancang dan berhati-hati ni. Tak boleh sembarangan, takut nanti kita plak yang kena balik kalau kita terburu-buru. Kalau boleh, aku tak nak dia orang hidu plan  kita. Walau cam mana pun, aku rasa aku dah tau bila nak jalankan misi kita tu. Korang serahkan je perkara ni kat aku.. he he," jawab Wirman penuh muslihat.

• bu𝓭ak bukit •Where stories live. Discover now