Chapter 147 - Dan Katil Mereka Pun Bergoyang Berkeriut

2K 83 120
                                    

ACHTUNG!

"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya"

•••♦◄♥►♦•••

• • Pergh, dah sebulan lebih baru aku dapat siapkan chapter  terbaru BB ni. Sorry  sebab korang terpaksa menunggu lama. Apa pun, akhirnya dapat gak aku publish  untuk tatapan korang, kan? Cam biasa, panjang giler, boleh buat enam chapter.. hee.

Cam biasa gak, chapter  kali ini pun penuh ngan babak-babak tak senonoh & bahasa yang boleh meremangkan bulu roma bagi orang yang suci jiwanya. So, kalau korang di bawah umur 30 tahun sila minta nasihat mak bapak dulu sebelum layan chapter  ni, kay? Jangan durhaka kepada ibu & bapa.. hee.

•••♦◄♥►♦•••

Ehsan terjaga sekitar jam tiga lima puluh pagi. Dia berpaling ke sebelah, melihat Aidan masih nyenyak lena. Seakan nampak ada garis senyum pada bibir adiknya itu.

"Hmm.. tentu dia tengah syok mengembara time  ni. Senyuman ni mungkin disebabkan tak ade ape-ape halangan kat sana. Syukur, harap dia akan selamat pulang pagi nanti," gumamnya.

Sebelum kembali menyambung tidur, Ehsan mengucup mesra dahi si adik, penuh hati-hati agar tak mengganggu misi yang sedang dijalankannya.

"Tido arr Edan, sempurnakan amanah dan permintaan Tok Juhar tu. Kita jumpak esok, okey?" bisiknya lembut.

•••♦◄♥►♦•••

"Aiman? Pergh.. cam mana kau boleh ade kat sini? Ape kau buat kat sini?" jerit Aidan tatkala terpandang susuk tubuh budak yang amat dikenalinya itu berdiri tercegat di antara pokok-pokok pisang.

Aiman Harith tersengih kelat lantas mencapai sehelai daun pisang buat menutup tubuh separuh bogelnya.

"Kau kenal akan lembaga aneh itu?" soal Senayan. Parang yang digenggamnya diletakkan kembali.

"Ya, itu kawan baik saya, Aiman. Dia pun sama datang dari masa depan. Jangan ape-ape kan dia, dia tak jahat," jawab Aidan sambil menggamit budak darjah enam itu.

"Sorry  arr Edan, aku langgar arahan kau. Aku cuma nak tolong kau je, mana tau kot kau perlukan bantuan kalau ade problem  kat sini," tersekat-sekat nada suara Aiman seraya memandang Senayan penuh curious.

Aidan tersengih dek jawapan penuh naif itu.

"Kalau dah nak tolong aku, nape tak pakai baju seluar. Ni dah nampak cam Habibul je. Silap hari bulan, orang kampung cekup dan belasah kau, ingat toyol sesat.. he he," seloroh Aidan.

"Itu arr problem nya. Time  tido tadi, aku terlupa nak pakai baju dan seluar. Aku just  pakai boxer  ni je cam biasa," balas Aiman Harith.

"Seluar jenis apa yang dipakainya itu? Nampak amat kurang sopan, ketat bak bertelanjang saja lakunya," tanya Senayan.

Kebetulan Aiman Harith mengenakan boxer  ketat berwarna coklat seakan kulitnya juga.

"Oh, itu seluar yang biasa kami bebudak zaman akan datang pakai. Tapi di dalam je, bukan di luar cam Aiman pakai sekarang ni.. he he," jawab Aidan.

• bu𝓭ak bukit •Where stories live. Discover now