ACHTUNG
"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya"
•••♦◄♥►♦•••
• • Pergh.. akhirnya BB sampai gak ke chapter terakhir di buku ni. Sedih plak nak tinggalkan BB yang dah banyak meninggalkan kenangan suka duka, pahit manis. Tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat merapu & melucah, kan? Hee 😁
Lepas ni, korang boleh layan sambungan BB kat buku yang satu lagi tu (BBB) Tapi, sesekali, singgah arr kat sini untuk naikkan views, kay? Hee!
Dan, kalau tak keberatan, mohon korang para pembace BB untuk komen sikit kat ruangan comment di bawah atau kat tepi tu. Sebab, lepas ni korang tak akan jenguk & jengah kat sini dah. Kalau nak komen sambil nangis-nangis tumbuk dada pun dibenarkan. Kalau tak nak komen, just bagi emoji yang memuji pun kira okey gak.. hee.
Walaupun BB ni dah senyap & sunyi nanti, tapi kat Trivia tu aku akan selalu update ape-ape je info terkini pasal citer ni sebab kat BBB tak ade Trivia.
Okey, goodbye, kita jumpa di sana!
•••♦◄♥►♦•••
"Pergh.. nape plak aku yang kena jadi umpan? Edan dan Spence kan ade? Dia orang berdua kan paling cute dan menawan antara kita? Tentu Rusty terliur dan tak fikir panjang untuk terkam," Palis bersuara, membantah.
Seriau dia bila membayangkan apa yang akan berlaku andai dia dijadikan umpan untuk memikat 'orang minyak' tersebut.
Walaupun dia tahu pemangsa ganas itu adalah Rusty, kawan baik mereka, namun, tatkala dirasuk rantai puaka itu, apa saja boleh berlaku. Mungkin juga Rusty akan mencederakannya atau membunuhnya, siapa tahu?
"Please, Palis. Hanya kau je harapan kami. Kau ade aura yang boleh buat jantan terpesona. Apatah lagi jantan orang minyak cam Rusty tu. Kau jangan bimbang pasal keselamatan kau. Kami akan ade dekat ngan kau time kau mengayat dia," pujuk dan rayu Ehsan.
Bukan Ehsan saja, Aidan, Sumi, Aiman Harith dan Spencer pun sama memujuk budak lembut itu agar menerima cadangan mereka.
Setelah diasak dan diberi kata-kata sanjungan, akhirnya Palis bersetuju dan mengalah.
"Okey, tapi minggu depan je kot? Sekarang ni aku sibuk arr."
"Wey, mana boleh tangguh-tangguh lagi? Nanti makin ramai yang jadi mangsa dia. Kita kena cepat, kalau boleh, malam nanti ke?" pantas Aidan menjawab.
"Sekarang pun boleh ape? Mana tau kan, mungkin si Rusty tu tengah dok ushar mangsa kelima time ni?" sokong pula Aiman Harith sambil menggaru punainya yang kegatalan.
"Ish, aku seriau dan takut arr," rengek Palis.
"Don't worry, don't be seriau, kami akan sentiasa ade kat belakang kau time kau goda dan ayat si Rusty tu nanti," janji Spencer melalui handphone Aidan.
YOU ARE READING
• bu𝓭ak bukit •
Paranormal• 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓭 • Kedatangan budak baru, anak pengurus ladang tinggalan kolonial, telah membangkitkan 'sesuatu' yang lama terpendam di daerah sepi itu. Rentetan kejadian pelik, aneh lagi sadis mula mengekori dia serta kekawannya. Dapatkah dia m...