• Teaser Lagi Nih.. •

1.2K 51 8
                                    

ACHTUNG!

"Andai terdapat babak,dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya "

•••♦◄♥►♦••• 

Suasana hening. Masing-masing menanti, menunggu dalam resah gelisah. 

"Wey, aku rasa nak terkencing je ni," bisik Sumi, di tangannya menggenggam stapler.

"Cer kau tahan sekejap. Nanti kencing je kat toyol tu.. he he," seloroh Rusty, juga berbisik. 

Namun itu hanya untuk menyedapkan hatinya sendiri. Hakikatnya, dia pun berdebar saat ini.

Di dalam bilik Nurlisa, dua insan berlainan jantina itu pun turut sama berdebar, namun dalam situasi yang berbeza sama sekali. Bahu mereka bersentuhan dan nafas dihela laju dan kencang.

"Ape kita nak buat ni? Kau tak nak tolong dia orang kat luar tu ke?" tanya Nurlisa, berbisik dengan suara bergetar dek menanggung gelora jiwa remaja.

"Entah arr. Ala, dia orang dah ramai pun kat luar, sure  tak kisah kalau aku tak ade. Lagipun chance  cam ni tak selalu kita dapat, kan?" jawab Ikhwan mesra sambil merenung tajam wajah gadis itu.

Ikhwan merapatkan bibirnya ke telinga Nurlisa lalu berbisik. 

"Pergh.. biar betul kau ni? Time  genting cam ni pun kau sanggup ajak aku main benda tu?" balas si gadis namun bernada mesra.

"Ala, ape salahnya? Cuma kita berdua je dalam bilik ni. Sementara dia orang dok tunggu nak tangkap toyol tu, kita boleh luangkan masa sekejap. Dapat gak redakan ketakutan kau tu," pujuk Ikhwan, berbisik perlahan.

Nurlisa terdiam seketika, mungkin sedang befikir. 

"Hmm, baik arr. Kalau kau nak sangat, aku pun tak kisah," akhirnya gadis itu mengalah. 

Dia lalu membuka drawer  dan mengeluarkan satu kotak kecil.

"Kalau nak main gak, kena ade benda ni," ujar Nurlisa sambil memegang dan menyuakan kotak kecil itu kepada Ikhwan yang terus menyambutnya.

"Pergh.. kau ni cam tau-tau je dan sure  dah lama ready  ni.. he he," balas Ikhwan penuh teruja. 

Dia membuka kotak tersebut dan mengeluarkan isi pentingnya untuk mereka sama-sama memulakan permainan di atas katil empuk itu.

Nun, di luar bilik Nurlisa. Pintu bilik Irfan tetiba sedikit terkuak dan menerbitkan bunyi berkeriut dek ketatnya engsel* yang tak diminyaki licin.

Dalam kesamaran cahaya, sebelas remaja itu nampak ada lembaga berupa budak kecil keluar terhendap-hendap dari celahan daun pintu.

Lembaga itu berhenti tatkala terpandang kerepek kentang Mister Potato  yang ditabur oleh Aidan betul-betul di depan pintu bilik.

Kedengaran bunyi seakan suara merungut dan mendesah marah. Namun seketika kemudian, makhluk kecil itu duduk bertinggung dan mula mengutip cebisan kerepek itu, satu persatu.

Sumi memejamkan mata, tak sanggup melihat makhluk itu. Tangannya memicit alat sulitnya guna menghalang rasa nak terkencing sejak tadi.

Palis dan Aiman Harith pun turut sama dalam ketakutan. Mereka bersembunyi di belakang Aidan dan Brice. Lokman Harith juga berdebar sambil menggenggam kemas stapler  berpeluru penuh.

Namun tiada antara mereka yang bersuara. Nafas pun mereka tahan agar tidak mengejutkan si toyol yang sedang asyik mengutip kerepek di lantai. 


Hmm, kalau nak tau ape yang akan terjadi seterusnya, jangan ketinggalan untuk ikuti chapter  75 yang akan dipublish  nanti, k bye ♥


PANDUAN / GLOSARI

*engsel sendi yang menyambungkan daun pintu, tingkap &lain-lain pada jenang supaya dapat dibuka dan ditutup




• bu𝓭ak bukit •Where stories live. Discover now