• HMM.. TEASER LAGI •

1.2K 54 19
                                    


Pergh.. ini arr kali pertama aku publish teaser  serentak ngan chapter  terkini kan? Harap korang bersabar untuk layan chapter  95 yang sedang aku usahakan tu, ye?

•••♦◄♥►♦•••  

"Okey, korang tunggu kejap, ekk? Aku nak pegi jumpak Pak Firman. Nak ajak dia ke rumah Fikri ambik nasik bungkus yang kita order  hari tu.

"Fikri tentu dok tertunggu-tunggu je. Mungkin dia pun nak tumpang ikut ke sini gak, makan beramai-ramai ngan kita kat tepi swimming pool," ujar Aidan kepada kekawannya.

Nun di sebalik langsir tingkap kuarters, Maswira memerhatikan saja gelagat bebudak bersembilan itu. Meluat dan benci dia melihat Ehsan dilayan penuh mesra oleh 'bekas-bekas' kekawan baiknya sendiri.

Dia dah bersedia untuk menjalankan operasi pecah banglo untuk mencuri apa saja barang berharga sebentar lagi. Dah lama dia merancang, kini tibalah saat penentuannya.

"Jom Edan, aku pun nak ikut sama," pinta Aiman Harith seraya bangun dari kerusi.

Namun belum sempat mereka menapak ke belakang banglo menuju kuarters Pak Firman, Makcik Zamrud menerpa tergesa-gesa dan cemas dari sebalik rimbunan pokok bunga kertas.

Bebudak bersembilan itu terkejut beruk dek melihat isteri Pak Firman yang sekonyong-konyong muncul tanpa amaran.

"Nape ni makcik? Nape makcik nampak cam cemas je ni?" tanya Aidan kaget.

Matanya melilau sekeliling mencari-cari punca yang menyebabkan wanita tembam ini cemas sedemikian rupa.

Ehsan, Spencer, Aiman Harith, Sumi, Palis, Brice, Lokman Harith dan Daus pun sama terkedu dan tertanya-tanya.

"Pakcik Firman kau, dia.. dia.." 

Termengah-mengah wanita itu membuka mulut cuba nak menerangkan. Namun tak kesampaian dek cemas menguasai diri.

"Nape ngan Pak Firman?" soal Aidan sedikit lantang sambil memandang kekawan di sekelilingnya seolah bertanya kepada mereka. 

Dia nampak kesemua wajah mereka pun secemasnya juga. 

"Dia, dia terjatuh di bilik air kejap tadi. Terus tak sedar diri. Makcik dah pun telefon Doktor Sebastien.

"Jom le korang tolong angkat dia dan bawak ke bilik. Makcik sorang tak larat.. hu hu," terang Makcik Zamrud tercungap-cungap.

Makcik Hartinah yang sedang sibuk di dapur pun tergesa-gesa mendapatkan mereka di pinggir kolam. Dia cuba menenangkan Makcik Zamrud dan mendudukkan wanita itu di kerusi.

"Ape lagi, jom kita tolong Pak Firman," Daus bersuara menyedarkan kekawannya yang nampak tergamam mendengar berita tak dijangka ini.

Mereka bersembilan menuju ke kuarters belakang banglo. Kedua-dua wanita itu pun turut sama menapak mengekori para remaja berhati mulia itu.

"Pergh.. nampaknya terbantut dan terhalang lagi arr hasrat kita nak ke Kampung Seringat tu, ekk? Mungkin sampai bila-bila pun kita tak akan dapat jumpak Tok Jenang," rungut Sumi sambil mengunyah sebiji karipap pusing.

"Yea arr, makin pelik kan fenomena ni? Dah banyak kali Pak Firman tak dapat bawak kita. Ade-ade je halangan, kan?" sampuk Brice pula.

"Jangan-jangan kejadian ni pun ade kena-mengena ngan makhluk halus yang dok sakat kita tu. Sekarang, Pak Firman plak kena sampuk dan diganggu," Lokman Harith bersuara, makin membuatkan mereka seriau.


Untuk mengetahui apa yang terjadi kat driver  Aidan tu, tunggu je Chapter  95 nanti.


• SATbtu | 30092017 • 


• bu𝓭ak bukit •Where stories live. Discover now