ACHTUNG
"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya"
•••♦◄♥►♦•••
• • Pergh.. tajuk! Makin bercirikan internasional plak, ekk? Sesaja aku nak tambahkan ilmu kita. Tak rugi kalau belajar bahasa orang lain, kan? Terutamanya dari negeri-negeri atas angin.. hee
•••♦◄♥►♦•••
PENGUMUMAN : Teaser pertama 'Bebudak Bukit' (BBB) aku dah publish pun. Cer korang pegi jenguk & layan dengan hati yang teruja!
•••♦◄♥►♦•••
"Wey, nape korang lambat? Kami ingat dah tak nak datang hari ni," tanya Palis.
"Ade hal sikit kat rumah aku. Nanti je kami citer kat korang time kita balik sekolah. Ini hal penting dan kena ambik masa panjang untuk terangkan kat geng kita," jawab Aidan sambil mengunci basikal.
"Tentu hal tu libatkan korang berdua, kan? Kalau tidak, takkan plak korang sama-sama lambat, betul tak?" tukas Sumi.
"Cam Edan cakapkan tadi, sekarang tak sesuai nak kami citerkan. Nanti lepas sekolah, kat gerai Pak Lamin. Spence pun nak join gak," balas Ehsan.
Mereka menapak naik ke kelas masing-masing.
Loceng berdering nyaring.
•••♦◄♥►♦•••
Sementara itu, di dalam tandas lelaki yang semerbak mengharum.
♫♪ Tuai padi antara masak. Esok jangan layu-layuan. Intai kami antara nampak, esok jangan rindu-rinduan.. ♫
Penuh ceria Rusty mengalunkan lagu klasik tersebut bagi menggambarkan keriangan di dalam hatinya. Dia menarik zip lalu memancutkan air kekuningan dari kepala paipnya yang agak kembang itu.
Selesai kencing, dia membasuh kepala tersebut penuh tertib. Langsung dia merapikan wajah serta rambutnya di depan cermin berhampiran singki.
Kedapatan beberapa pelajar lain yang turut sama melepaskan hajat kecil di kala itu.
Tergeleng-geleng kepala mereka dek gelagat Rusty yang nampak banyak sangat perubahannya. Dan dia semakin menjadi-jadi semenjak diangkat sebagai ikon pelajar untuk tahun ini.
"Helo adik kicik."
Tetiba, muncul wajah Uncle Dashwan di dalam cermin membuatkan Rusty terkejut terkesima. Habis ronyeh* rambut yang baru disikat.
"Eh, uncle. Buat ape muncul kat dalam jamban ni?"
"Hi hi hi. Adik tarak tau ka? Uncle boleh muncul di mana saja, even dalam mimpi adik atau dalam periuk belanga di rumah Nek Yam."
"Saya tau, tapi nape uncle muncul time ni? Ade hal penting ke?"
"Wey, Rusty. Kau dah mereng ke ape? Cakap sorang-sorang. Kesian, muka je hensem tapi kepala biul," tegur seorang pelajar yang sedang berdiri sambil memancutkan kencingnya.
YOU ARE READING
• bu𝓭ak bukit •
Paranormal• 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓭 • Kedatangan budak baru, anak pengurus ladang tinggalan kolonial, telah membangkitkan 'sesuatu' yang lama terpendam di daerah sepi itu. Rentetan kejadian pelik, aneh lagi sadis mula mengekori dia serta kekawannya. Dapatkah dia m...