ACHTUNG!
"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya "
•••♦◄♥►♦•••
"Ape korang buat kat sini, hah?" tempik Bomoh Mahat lantang bila melihat bebudak berenam itu keluar dari bilik Fikri.
Dia naik ke rumah diiringi pembantu setianya, Sagun yang mukanya sama bengis seperti si bomoh.
"Ka.. ka.. kami datang meliwat Fikri. Eh, melawat Fikri," tergagap-gagap Daus menjawab.
Kekawannya mengangguk pantas mengiakan kata-kata Daus.
"Tak payah datang lawat, nanti korang pun ikut sama tersampuk. Aku jugak yang susah nanti, terpaksa ke sana sini mengubat korang," bomoh itu menengking.
Langsung membuatkan Sumi terkejut terketar.. dan hampir nak menangis.
"Kau pun ade sama? Budak hutan bela hantu. Berani kau datang ke sini, ye? Kau datang ni, akan buat budak tu makin meracau tak keruan," marah Bomoh Mahat kepada Ehsan.
Budak bukit itu mengetap bibir dan mengepal penumbuk mendengar kata-kata dari mulut lancang si bomoh.
Namun Aidan yang nampak kemarahan Ehsan segera berdiri dengan megahnya di depan kekawannya, membela.
"Ape ni tok? Kami datang cuma nak tengok kawan kami sakit je. Takkan salah kot? Jangan arr tok tuduh cam tu. Sepatutnya orang tua cam tok ni kena cakap baik-baik, jangan marah tak tentu pasal.
"Cer tok tunjukkan contoh yang elok depan kami bebudak muda ni," leter Aidan sambil merenung tajam wajah menyinga* si bomoh.
Sebagai orang yang merancang kedatangan mereka ke sini, dia rasa terpanggil untuk bersuara. Aidan tak takut akan wajah bengis Bomoh Mahat yang baru pertama kali dilihatnya itu.
"Hmm.. betul tu tok moh. Dah lama saya nak cakap macam tu kat tok. Tok ni kasar dan brutal sangat bila bercakap dengan orang. Cer tok ubah sikit kelaku tok tu," sampuk Sagun secara tetiba.
"Hey, kau ni masuk belah siapa? Aku yang bayar upah kau selama ni, tetiba aku pulak kau hentam. Aku tangan kang, terkelepek* terbongkang* kat lantai ni."
Sekali lagi Bomoh Mahat memekik bertempik namun kini kepada orang kepercayaannya pula.
Dia menyeringai sambil bertentang mata dengan pembantunya. Lelaki kurus berbaju lusuh dengan wajah mirip pelakon Sofi Jikan* itu terkedu terdiam.
Emak Fikri hanya mampu melihat. Tak berani nak masuk campur walaupun mereka kini berkonfrontasi di dalam rumahnya.
Melihat wajah garang si bomoh membuatkan dia cuak dan seriau untuk membuka mulut.
Namun dalam hatinya terselit rasa kasihan kepada bebudak berenam itu. Apa salah mereka yang naif lagi tampan menawan itu?
"Kau ni siapa? Anak siapa? Pandai-pandai nak ajar aku. Sekali aku tempeleng mau meracau sebulan. Parut bersunat pun belum kering lagi, dah berani nak berkurang ajar.
YOU ARE READING
• bu𝓭ak bukit •
Paranormal• 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓭 • Kedatangan budak baru, anak pengurus ladang tinggalan kolonial, telah membangkitkan 'sesuatu' yang lama terpendam di daerah sepi itu. Rentetan kejadian pelik, aneh lagi sadis mula mengekori dia serta kekawannya. Dapatkah dia m...