ACHTUNG!
Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya
•••♦◄♥►♦•••
"Hai, buat ape tu? Boleh aku memasukkan diri aku ke bilik kau?"
Tetiba Aidan yang asyik menonton kartun di televisyen terkejut dek satu sapaan.
Maswira tersengih di muka pintu sambil menapak masuk.
"Tak sabar aku nak ke sekolah ngan kau nanti, Edan. Rasa cam kita ni sedara kembar plak, kan?" ujarnya sambil melabuhkan punggung segarnya di tilam empuk Aidan.
"Pergh.. sedara kembar? Kau tu kemetot* je, takkan plak boleh jadi kembar aku?"
"Memang aku kecik tapi ade yang besar kat aku yang kau tak pernah tengok."
Maswira tersengih galak.
"Wey, aku tak minat arr nak tengok ape yang kau maksudkan tu, tak ade selera."
Aidan tergelak kecil lalu dia merebahkan tubuh shirtless nya di katil. Maswira pun ikut sama berbaring di sebelahnya.
"Cam mana ngan pendaftaran sekolah kau? Dah beres ke semuanya? Jangan plak bila kita ke sekolah esok, kau kena hambat balik sebab tak ade nama kau kat pejabat sekolah tu."
"Don't be khuatir, bapak aku dah siap uruskan semuanya time aku masih dok kat asrama lagi," jawab Maswira penuh yakin.
"Kau tak ade ape-ape program ke petang ni?" tanya Maswira.
"Tak ade, rasa nak dok relaks je kat dalam bilik ni tanpa ade orang yang datang ganggu," jawab Aidan sambil berharap kawannya ini akan faham.
"Pergh.. kau cam nak halau aku je. Tak patut arr aku datang ke bilik kau tapi kau tak nak layan ngan ikhlas. Kau buat aku kecik hati je."
"Ala, cakap cam tu pun dah nak merajuk. Betul arr kau ni anak manja mak kau, ekk?"
"Kau ni dah nak jadi cam Esan plak dok ejek-ejek aku pasal tu. Kau tu pun ape kurangnya? Anak sorang, sure lebih manja daripada aku, kan?" balas Maswira geram.
"Ala, nak marah plak. Dah cam bebudak kecik je kau ni, sikit-sikit nak terasa," Aidan menjawab, sinis.
"Nape kau ngan Esan tu asyik nak bergaduh je? Aku tak suka arr kau layan dia cam tu. Aku nak kawan ngan semua bebudak kat kampung ni tapi kau plak nak cari musuh," luah Aidan.
"Ala, itu soal kecik. Lagipun, dia yang mulakan dulu. Kau kena adil menilai aku."
"Kau tipu, aku tengok tadi kau yang buat dia marah sebab kau dok perli pasal dia budak bukit dok kat kebun dalam hutan. Nape kau selalu je menyakat Esan? Dia tu budak baik dan tak suka nak cari gaduh tak tentu pasal."
"Okey, lepas ni aku janji tak akan cari pasal ngan dia di depan kau lagi," ikrar Maswira.
"Wey, banyak kau punya janji. Depan aku kau tak nak sakat dia tapi kalau aku tak ade, sure kau akan perli dia, kan? Cam ni arr Wira, aku nak kau janji mulai hari ni, kau akan berbaik-baik ngan Esan tu. Kau jangan lagi nak perli atau cari gaduh ngan dia. Kita kan dah satu sekolah dan dok plak sekampung? Kalau korang tak berkawan, aku rasa tak ade guna aku berbaik ngan kau."
YOU ARE READING
• bu𝓭ak bukit •
Paranormal• 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓭 • Kedatangan budak baru, anak pengurus ladang tinggalan kolonial, telah membangkitkan 'sesuatu' yang lama terpendam di daerah sepi itu. Rentetan kejadian pelik, aneh lagi sadis mula mengekori dia serta kekawannya. Dapatkah dia m...