Chapter 116 - Itulah Balasan Setimpal Buat Pasangan Kekasih Yang Durjana

1.5K 71 109
                                    

ACHTUNG!

" Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya"

•••♦◄♥►♦•••

Pantas dia berlari ke arah bilik dan terus masuk dengan tercungap-cungap dek risau apa yang sedang berlaku pada kekawannya.

Ehsan nampak Fikri sedang menggenggam kemas pisau lipat di tangan. Dia mengacukannya ke arah katil seakan cuba nak menakutkan sesuatu atau seseorang.

Namun mata Ehsan terbeliak tatkala melihat sepasang manusia berlainan jantina tanpa seurat benang pun berpelukan penuh resah di atas katil.

Si lelaki dan sang perempuan seolah dalam ketakutan teramat. Terjerit terlolong seraya mata memandang sekeliling bilik. Mencari-cari sumber suara yang menjerkah mereka.

Ehsan nampak Aidan sedang giat menutup mata Aiman Harith bagi mengelakkan budak naif itu melihat sesuatu yang tak sepatutnya dia tengok.

"Tak payah nak cari kami. Korang tak akan nampak tapi kami nampak korang berdua.. hi hi hi," Sumi pula bersuara dengan gaya menyeramkan. 

Dia siap mengangkat kedua tangan seolah hendak dicekiknya pasangan tak malu itu. Biarpun sekejap tadi dia juga yang mengatakan dirinya tak dapat dilihat.

Spencer dan Aidan tergelak kecil dek gelagat kawan chubby  mereka itu.

"S.. s.. si.. si.. siapa kau? Ape jenis kau ni? Manusia ke? Atau ha.. han.."

Abang Wi tak dapat meneruskan kata-kata dek ketakutan yang menyelubungi diri. Kak Linda Kainparcha pula menutup muka dengan kedua belah tangan mulusnya.

"Kami le penunggu kampung ni. Tugas kami jaga dan kawal anak-anak kampung dari jadi mangsa manusia durjana macam korang berdua."

Daus pula menyampuk dengan suara digaraukan untuk mengelak diri dari dikenali.

Aiman Harith menarik tangan Aidan yang sedang menutup matanya. Dia tak nak ketinggalan melihat aksi yang julung kali dilihatnya secara live  ini.

Aidan tak mampu untuk menahan budak darjah enam itu daripada melihat sesuatu yang tak selayaknya dia tatap.

Terlopong mulut dan terbeliak biji mata budak tersebut tatkala melihat dua manusia dewasa berlainan spesies yang tak berpakaian duduk berpelukan atas katil.

Spencer dan Aidan cuba menahan diri dari menghamburkan ketawa dek reaksi Aiman Harith yang nampak sangat naifnya.

Juga, gelagat sepasang kekasih yang dalam ketakutan hingga terlupa pada diri masing-masing yang masih tak terurus itu.

"Kau tengok Abang Wi. Bukan main takut dia, sampaikan pisang tanduk yang tadi gagah perkasa terus jadi pisang emas terlentuk lembik.. he he," bisik Daus kepada Fikri.

"Ye arr, pisang lunyai tu sedap kalau kita buat cekodok, kan? Tambah plak kalau dicecah sambal tumis ikan bilis.. hmm," balas Fikri perlahan di telinga kawannya.

Mereka tak tahan lantas menghamburkan tawa besar diselangi dengan bunyi mengilai nyaring guna nak menakutkan dua manusia keji itu.

Makin terketar pasangan kekasih tersebut. Abang Wi melakukan tindakan drastik lagi nekad. Dia melompat terjun katil cuba meluru ke arah pintu namun Ehsan pantas menyandung* kakinya.

• bu𝓭ak bukit •Where stories live. Discover now