ACHTUNG!
"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya "
•••♦◄♥►♦•••
Perlahan-lahan dan penuh debaran Ehsan menapak anak tangga naik ke rumah.
Emak Fikri tersenyum manis bila melihat anak ikan arowana sudah termakan pancingannya.
Dia lantas menutup rapat pintu langsung menguncinya.
"Duduk dulu, ye? Akak nak ke dapur ambik minuman. Jamah le dulu karipap pagi tadi tu buat lapik perut.. hu hu," pelawa janda itu.
Dek kelaparan, Ehsan bedal sampai lima biji karipap inti daging di atas meja.
"Esan nak makan nasik ke? Akak boleh hidangkan. Nampak macam lapar je ni," emak Fikri menduga, manja.
Dia nampak ada semacam kecerian pada wajah remaja gagah itu.
"Tak ape arr kak, saya dah lantak lima biji karipap kak ni, kenyang gak," jawab Ehsan kemalu-maluan.
Dia menundukkan kepala memandang saprah* ungu berbunga putih.
Lama mereka terdiam.
Kini baru Ehsan berani mengangkat mukanya yang tertunduk malu tadi. Emak Fikri merenung dalam-dalam wajah insan di hadapannya itu.
Pergh.. hensem dan menggodanya budak jantan ni. Tak sangka betul perubahan dirinya, dulu nampak bodoh dan comot je. Tapi sekarang ni, buat aku jadi giler tengok muka dia.
Itu baru luarannya, dalamannya mungkin akan buat aku meroyan* lagi.
Wanita itu bergumam dalam hati seraya menelan air liur.
"Okey arr kak, saya mintak diri dulu. Dah lewat ni," tetiba Ehsan bersuara sambil melihat jam di dinding.
Dia terus bangun hendak menuju ke pintu namun terhenti bila ditahan emak Fikri.
"Eh, tunggu le kejap. Takkan nak balik dah? Habis macam mana dengan tujuan Esan datang cari akak ni?"
Terkejut Ehsan mendengar lafaz soalan yang mendebarkan itu.
"Akak tau ape sebab Esan datang ni. Akak jugak tau ape yang sedang bermain di fikiran Esan. Akak dah lama makan garam le. Akak masak sesangat bila tengok raut wajah budak jantan macam Esan ni."
Dia menarik tangan Ehsan, dipimpin ke bilik tidurnya.
Ehsan menurut tanpa sedikit pun menunjukkan reaksi membantah.
Berdebar dada budak bukit itu tatkala mengekori si janda seksi menapak ke pintu bilik.
Usai pintu bilik dikunci, emak Fikri duduk di birai katil, masih berkemban tuala.
Ehsan seperti orang bodoh berdiri menghadap janda anak tiga itu.
Mereka saling membalas renungan dengan wajah penuh mengharap.
Tak bertangguh wanita itu menanggalkan baju putih serta singlet Ehsan.
Tertegun dia tatkala kali pertama matanya menjamah tubuh maskulin budak bukit itu, shirtless. Lantas dada dan perut pejal Ehsan diusap mesra.
YOU ARE READING
• bu𝓭ak bukit •
Paranormal• 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓭 • Kedatangan budak baru, anak pengurus ladang tinggalan kolonial, telah membangkitkan 'sesuatu' yang lama terpendam di daerah sepi itu. Rentetan kejadian pelik, aneh lagi sadis mula mengekori dia serta kekawannya. Dapatkah dia m...