ACHTUNG!
Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya
•••♦◄♥►♦•••
• • Pergh.. lamanya baru aku dapat publish chapter terbaru BB ni, hampir dua minggu, kan? Walaupun lambat tapi chapter ni panjang giler. Moga korang berpuas hati & terhibur melayan chapter ni sambil makan kuaci Cap Rama-Rama. Cuma pesan aku, berhati-hati sebab ade banyak content yang terlampau & tak sesuai untuk pembaca di bawah usia 30 tahun.. hee. Layan je, kay?
•••♦◄♥►♦•••
"Woi Juzi, ape citer ni? Dah dekat seminggu kami tunggu. Tapi kau dan Wira cam menyepikan diri je.
"Kalau padi, katakan padi. Jangan biarkan kami tertampi-tampi. Kalau jadi, katakan jadi. Jangan biarkan kami ternanti-nanti."
Leter Kimi bak sedang beraksi di pertandingan berbalas pantun lagaknya.
Dia bertembung dengan Juzi tatkala sedang menunggu motosikalnya dibaiki di kedai Razi Pomen, hujung pekan. Dua pembantu setianya pun turut ada bersama.
"Eh, mana plak tak jadi? Projek membelasah dan menamatkan riwayat Esan masih berjalan. Cuma sekarang ni ade sikit problem arr.
"Korang tak tau ke? Wira ngan dua budak lain hilang tanpa kesan. Riuh sekampung dia orang keluar cari. Polis dan anjing pengesan pun join sama."
Jawapan Juzi itu membuatkan Kimi, Farid dan Huzlah terkesima.
"Hilang? Takkan kot? Mungkin dia orang sesaja lari dari rumah ke? Kau tau je arr bebudak sekarang ni, jiwa rapuh dan suka sangat memberontak.
"Sikit-sikit merajuk, lari dari rumah, bunuh diri, merempit dan macam-macam lagi perkara tak senonoh yang dia orang akan buat. Itu semua normal.
"Bila jadi cam tu, siapa yang susah? Mak bapak gak, kan? Oleh itu, marilah kita berfikiran rasional. Jangan ikutkan hati muda, kita kena berfikir sebelum bertindak."
Penuh bermotivasi kenyataan Kimi, umpama pegawai Kebajikan Masyarakat.
Farid, Huzlah dan Juzi yang mendengar tersengih sinis.
"So, ape tindakan kita sekarang? Nak teruskan gak ke keje kita tu? Duit dah kita ambik, kan? Dah nak habis pun kita enjoy kat bandar sana," balas Huzlah seraya mengorek lubang hidung.
Pertanyaan tersebut membuatkan Juzi terdiam, berfikir.
"Cam ni je. Aku akan riki Esan dan kekawan dia tu. Kalau aku rasa kita ade peluang, aku akan bagitau korang. Lagi pun, yang hilang tu Wira, bukannya Esan, kan?
"Kita pun dah dapat panggu* masing-masing, so tugas yang diamanahkan tu kena arr kita langsaikan gak. Ingat, memungkiri janji itu satu perkara yang tak bermoral.
"Kalau dah dari awal tau tak mampu nak tunaikan segala janji manis, jangan sesekali berjanji. Jangan wujudkan harapan palsu," ujar Juzi bersemangat.
"Well, kalau dah kau cakap cam tu, kami okey je. Tapi cepat-cepat arr buat keputusan. Jangan lama-lama sangat. Tangan aku ni dah gatal nak belasah budak jilake tu ngan buku lima* ni."
YOU ARE READING
• bu𝓭ak bukit •
Paranormal• 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓭 • Kedatangan budak baru, anak pengurus ladang tinggalan kolonial, telah membangkitkan 'sesuatu' yang lama terpendam di daerah sepi itu. Rentetan kejadian pelik, aneh lagi sadis mula mengekori dia serta kekawannya. Dapatkah dia m...