ACHTUNG!
" Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya"
•••♦◄♥►♦•••
Ketukan di pintu mengejutkan Aidan dari lena mati. Dia melihat jam di dinding. Dah pukul tujuh lima minit pagi.
"Pergh.. dah lewat ni. Nape jam aku tak bunyi, ekk? Giler ahh.." dia menjerit namun dalam desibel yang rendah.
Bingkas dia bangun, tanpa sedar yang dirinya tak berpakaian sempurna.
Pintu dibuka.
Wajah Puan Neesa berkerut melihat anak tunggalnya shirtless, rambut serabai dan cuma berboxer nipis.
Nasib baik aku tak ade morning erection *. Kalau tidak, sure kantoi ngan mak aku ni, fikir Aidan sambil tersengih.
"Aik, ingatkan Edan dah ke sekolah? Mama nak ambil pakaian Edan, nak basuh. Tapi pintu dikunci pulak. Sebab tu mama ketuk pintu ni. Edan tak sihat ke?"
"Sihat, cuma terlewat bangun. Jam plak tak bunyi, entah nape? Malangnya nasib Edan."
Tergopoh-gapah Aidan masuk ke bilik air dan mencuci apa yang patut dengan pantas lagi ringkas.
Siap beruniform, dia cepat-cepat turun dan mengenakan kasut sekolah di ambang pintu.
"Ma, nanti Edan balik lewat sikit sebab ade hal ngan kekawan. Kami nak pegi lawat sorang kawan yang sakit kat rumah dia," terang Aidan tatkala emaknya menyuakan tupperware bekal.
Sebenarnya dia dah berjanji dengan Aiman Harith untuk mencari Faiz Razin. Dia mungkin akan mengajak sama Palis, Ehsan dan Brice.
Dia tak rasa yang dia menipu emaknya kerana sememangnya dia nak melawat budak pucat itu yang mungkin dalam masalah. Samalah juga dengan melawat kawan sakit. Itu apa difikirkan Aidan.
Sejak kenal dunia, dia tak pernah berbohong kepada kedua orang tuanya. Namun dalam hal Faiz Razin ini, dia tak boleh nak menjelaskan kepada emaknya dengan lebih lanjut.
"Hmm.. ini semua bahana mengembara dalam mimpi malam tadi. Mujur aku tak terbangun jam sembilan," gumam Aidan tatkala mengayuh fixie orennya melepasi pintu pagar.
Pak Guard warga Indonesia tersengih melihat anak majikannya laju tak menoleh kiri kanan dan langsung tak menyapanya seperti biasa.
•••♦◄♥►♦•••
Aidan masuk ke kelas tersengih-sengih memandang Cikgu Rashidah yang sedang berdiri menulis sesuatu di depan kelas.
"Sorry cikgu, saya terlambat sebab terbabas tido.. he he," ujar Aidan tanpa ditanya.
"Tak ape lah Aidan Tristan, awak bukan selalu datang lambat. Saya percaya dan tak pertikaikan alasan awak tu."
Lega Aidan mendengar kata-kata Cikgu Rashidah yang nampaknya amat memahami akan situasinya kala ini.
Lantas tanpa diduga, dia menerpa dan memeluk tubuh berisi perempuan itu. Kepalanya dilentokkan pada sepasang payudara mekar cikgunya yang besar dan melanjut bak papaya* ranum.
YOU ARE READING
• bu𝓭ak bukit •
Paranormal• 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓭 • Kedatangan budak baru, anak pengurus ladang tinggalan kolonial, telah membangkitkan 'sesuatu' yang lama terpendam di daerah sepi itu. Rentetan kejadian pelik, aneh lagi sadis mula mengekori dia serta kekawannya. Dapatkah dia m...